Another day has passed me by

Julbaket ägde rum idag, och det var mest mys. Farmor var lika flummig och gullig som vanligt och godiset blev lika gott som alltid. Den stora skillnaden var att katten i lägenheten hade "bytits ut". Maja som alltid varit farmors och Palles katt gick bort för några veckor sen, r.i.p Maja, så nu har de skaffat sen en liten Molle. Den var betydligt mycket mer gosig än Maja, när jag tog upp honom i famnen så la han tassarna på mina läppar och lutade sig bakåt. Det var nästan som en liten bäbis, men han är verkligen en hand full. Molle är nämligen en busig liten rackare, han har tydligen ner både krukor, ljusstakar och julgranar när inte husse och matte är hemma. "När matte är borta dansar Molle på bordet".
När godisbaket var klart så tog jag tuben till Kista och träffade mamma. Där handlade jag klappar till pappsen och Lajzan så nu är det inte så där fruktansvärt mycket kvar. Tack och lov!
Jag shoppade en svart kjol till mig själv också som jag ska ha på självaste julafton så nu är det bara en söt top och några fina smycken som fattas sen är alla outfitsen färdiga.

Nu på kvällen har mina känslor fungerat som en berg-o-dalbana. De går verkligen upp och ner hela tiden. Ena sekunden kan jag bara må pyton och känna att allt är så jobbigt men med lite posetivt tänkande och ett samtal från någon man tycker om så är det borta med vinden. Visserligen lär dom komma tillbaka inom en snar framtid eftersom det är många problems i mitt huvud som remains men det tar jag itu med då (snygg svengelska där).
Nu sitter jag här i min ensamhet som vanligt och funderar på om jag ska våga sätta på en skräckis och kolla på alldeles själv eller om jag ska fega och kolla på någon Disney-klassiker. Att vara feg eller inte vara feg, det är frågan!...
Hmm, om man ändå kunde få sällskap av någon ibland. Inte ens Fanny sover med mig längre. Malin sov här igår iofs men hon sov på en madrass och deckade så fort huvudet landade på kudden. Tröttmössa! Precis som alla andra...
Förstår ni hur tråkigt jag har när jag sitter här och skriver om verkligen allt och INGET? Och nu tog det slut, vad ska jag skriva om?...

Det har snöat idag, tyvärr lär det inte hålla i sig eftersom graderna stiger så fort överallt. På jul ska det vara 10 grader, det känns ju inte helt okay. Däremot är det massor med snö i Kläppen, ännu mer än igår och det betyder bara en sak, CISSI SKA FÅ ÅKA BRÄDA! WEEEEEEEIJ!!!

Aja, jag ska väl gå och ta tag i mitt liv igen eller något. Imorgon ska man till stan igen med syster yster. Förhoppningsvis kommer vi iväg i tid så vi slipper ruset. Det är så fruktansvärt jobbigt med alla dessa människor överallt. Har dom inget liv eller???

Måndag: Körlektion 13.15-14.40/Fika med Linn
Tidsdag: Baka julgodis hos farmor/Kista med mamma
Onsdag: Julshoppa med Lajzan
Torsdag: Körlektion 10.50-12.15/Fika med Lisa och ev. Linn/Fixa håret
Fredag: Åka hem till farmor på middag/Festa med Lisa(?)
Lördag: ...
Söndag: Julafton hos kusinerna

Jag har lättat mitt hjärta som aldrig förr mäna NÄRASTE -http://ceciiliaa.blogg.se/1/
Enjoy it while it last, this winter wonder land.
Shing Shong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0