jaha, intresseklubben antecknar!

Alltså jag har typ haft abstinens, bloggen har liksom inte fungerat det är inte mitt fel att det inte kommit några inlägg.

Tisdag:
Jobbat, broderat, promenerat, gråtit en skvätt för old times när jag gick förbi ett gult litet hus...
Onsdag: Jobbat och haft lucia med barnen på dagis, broderat jätte mycket, mått allmänt dåligt och varit deppig, kollat på OC (Marissa död? skulle inte tro det...!), suttit uppe halva natten och spelat duellen och röj-flaggor med Olson...

TODAY: Idag är det torsdag och jag har inte jobbat men jag har kört bil på körskolan och jag måste faktist säga att det går bättre och bättre sakta men säkert. Jag är ju jävligt trög när det gäller att bromsa, de 4 sista lektionerna har Pia (min körskolelärare) fått tjata på mig om att jag måste sakta ner och använda bromsen. Jag är tydligen lite gaskåt men det har jag väl efter far min. Sen höll jag på att köra på en stackars människa som skulle över gatan vid Majas men som tur var har Pia en broms på sin sida av bilen också *pust*..
När jag kom hem blev det tjockismat eftersom städaren har varit här och då ville mutti och puppi inte stöka ner i köket. Dock syns det inte att det har blivit städat i mitt rum men det kan bero på att jag själv inte är så bra på att hålla någon som helst ordning nu för tiden.
Efter maten blev det hur som helst KALABALIK för att underdriva. Jag, mor och far skulle till Kista och handla klappar till lillesyster Malin och jag tänkte, "fan det är fett varmt i kista centrum jag lånar muttis skidjacka som är lite tunnare". Så jag springer upp och kollar i garderoben men till min stora förvåning så är den BORTA!!! Ja det är klart att alla tror att det är Linda som tagit den men hon blånekar i vanlig ordning. Då råkar jag veta att Regine och co. ska till Kittelfjället. Ja eftersom min syster berättade det för mig ett par timmar innan, då slår det mig att Linda kan ha lånat ut den till Regine för att liksom höja sin status lite, fråga mig inte varför men den systern fungerar på dom mest underliga sätt. Pappsen ringer iaf dit och kollar läget och mycket riktigt Regine har grejorna så det var bara för lilla Linda att åka dit och hämta och jag kan säga att det stod en chockad "Reggihoe" i dörren när hon fick höra att skidkläderna inte ens var Lindas utan mammas. Långnäsa Linda, det gick inte den här gången!...
Hur som.. vi kom till Kista Malin har fått massa skojiga klappar och jag hittade en skiddress som jag antagligen kommer få i julklapp istället för min dröm-bräda. Meeeen man tar det man får och ser glad ut ;P.. nee skämt o sido med tanke på att det typ blir mindre och mindre snö varje år så är det väl ingen idé att skaffa sig en egen snowboard om man inte bor i alperna.

Helgen närmar sig med stormsteg, imorgon ska jag hjälpa mammsen på dagis (gratis =S ) och efter det, hem och tokmysa. Jag ska nämligen sköta mig, inte dricka, inte skicka sms till ngn, inte ringa till ngn (möjligtvis dom närmsta men inga pinsamma samtal) och jag ska bara vara sjukt tråkig med andra ord. Det är precis vad jag behöver och det är precis så det ska bli, INGA undanflykter, INGA ändrade planer!! Pappa tar hem en massa nya filmer imorgon så det blir väl att kolla på dom och svulla i sig ngt slags nyttigt godis. Toppen!!

Jaha nu har jag uppdaterat lite här och även i den andra bloggen, jag behövde lätta mitt hjärta igen, det kändes tungt.. ♥ http://ceciiliaa.blogg.se/1/

Lost and Found:
- Lindas jacka
- Busskort
- Id-kort
- Bankomatkort
- Väska med smink, nycklar och diverse
- Pass
- Fjällräven (inte mitt fel dock)

Kolla kolla!! Allt utom busskortet tillbaka på plats. Förövrigt så låg leg och bankomatkort i ett par jeans som jag glömt att jag använt i Vemdalen. Wops! Tack mammsen för att du hittade dom ;) ..

Auf wiedersehn!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra där

2006-12-14 @ 22:30:23
Postat av: cecilia

jag vet ,,, vem du nu är!

2006-12-14 @ 22:43:46
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0