sjukt oskönt avslut på en helt okey kväll

Helgens fredag blev kanske inte helt som jag tänkt mig.
Tanken tidigare i veckan var att jag, Lisa och Linn skulle käka middag tillsammans men så blev det dock inte eftersom Linn inte kunde av någon anledning.

Lisa kom iaf hit och skulle hämta lite sheriff grejer och kolla på mamma hår som hon senare ska klippa och färgas. Det slutade med gemensam middag, kortspel och att pappas söp Lisa under bordet.
Sen får vi ett och två samtal av Olson som vill att vi ska hänga med ut på krogen även fast jag och Lisa är totalt panka så säger han som han alltid gör, "det löser sig", vilket betyder: jag betalar och mycket riktigt så fick vi allt och lite till betalt.
På vägen in så sjöng Lisa "Dildon Sven" högt och tydligt på t-banestationen, hon hade lyckats bli lite smådragen efter att ja, delat två och en halv flaska rödvin med pappa och tagit en irish coffee.
När vi kommit fram till stället, som förövrigt är ett mindre trendriktigtställe och därför inte värt att nämnas, så betalar Jimmy inträde och garderob och sen bjuder på drinkar i massor. Så fort vi började få tomt i glaset så dök det liksom upp en ny drink. Jag vet inte om det var så bra för vi blev redigt fulla utan att riktigt märka det. Lisa skadade fingret och det slutade med att hon jag och Olson satt med ett varsitt plåster på pekfingret och skapade någon form av plåsterklubb.
Så småningom var det dags att bege sig hemåt, jag och Lisa sattes i en bil med Tim, Löken och en annan kille som körde. Plötsligt stannar bilen och Löken och Tim hoppar ut. Jag var ganska glad i mössan vid den här tiden så jag antog att de skulle ut och kissa eller liknande men icke, några sekunder eller minuter senare (hade inget direkt tidsbegrepp) så går Lisa ut eftersom hon tydligen sett att de ligger på marken vilket jag varken såg eller förstod. Jag satt kvar i 10 sekunder sen går jag också ut då är det en förtvivlad Lisa som sitter vid kanten medan en kärring håller fast henne i tron om att det ska lugna henne eller liknande. Tim är totalt nerblodad i hela ansiktet och Löken han ser bara förbannad ut. De hade hamnat i slagsmål med några killar och ögonblicket efter att jag förstått allt det här så kommer det saftblandare, alltså både ambulans och polis. Jag lyckades få Lisa fri från den tokiga kärringen och åker med henne till sjukhuset i ambulansen. Väl där behandlas hon inte alls som hon förtjänar, antagligen för att hon är full. P.g.a detta känner vi att vi inte behöver vara där och lämnar sjukhuset.
Olson var hemma och sov när allt detta hände men han masade sig ur sängen och tog med sig Axlo för att hämta oss. Till slut iaf hamnar jag i en taxi hem och lyckas däcka i datastolen där jag vaknar några timmar senare med en fruktansvärd smärta i nacken.
Efter frukosten så grät jag en skvätt för Leo och Linda vilket ledde till att mamma började gråta och Linda började också nästan gråta! Men vadå, är lite ledsen att jag förlorade min bror med en annan mor, det är nämligen så att de gjorde slut igår och jag tycker att det är trisst för Leo hade verkligen koll på Linda. Men det löser sig väl precis som allt annat...

Och nu sitter jag här och mår precis som jag förtjänar, som vanligt så blir jag liksom bakis på kvällen och det är inte NÅDIGT! Men snart är det väl på'n igen. Födelsedagsfest vid Telefonplan, känns inte helt okey just nu men det är värt det eftersom jag får träffa mina älskade Linn och Lisa.

Puss i ljumsken everybody, allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0