Brum brum

Jaha, så var man hemma igen från dagens körlektion. Jag hoppas jag får köra lite med pappsen senare och så jag inte glömmer allt jag lärt mig.

Igår var det hockeymatch. Dif - Skellefteå, som btw också heter AIK. Jag var där med en rullstolsåkande Olson och hans kompis. Man ska nog alltid ha med sig en kompis med rullstol, vi fick nämligen sjukt bra platser.
Linda och Leo var också där, de satt mitt i Skellefteås hejarklack och dom blev jävligt förvånade över att alla skrek "AIK" eftersom dom inte visste att Skellefteå hette så också. Leo, smart som han är skrek till hela klacken att de hade gått vilse. Bra där Lubner!
Det var faktist jobbigare än jag trodde det skulle vara att kolla på hockey, svårt att hålla huvudet på matchen och inte kolla mig omkring. Som vanligt missade jag ett och annat mål men jag tycker fortafrande det är lika roligt när de säger icing.. Börjar alltid sjunga "ajsing bajsing lilla katt du får ont i magen...". Jag vet det är lite skumt men sån är jag.
Skellefteå vann med typ 4-3 men det behöver vi inte prata om för det är totalt ointressant. Det som däremot är jävligt intressant är alla dessa hockeypojkar och hur sjukt snygga dom är. Älskar deras hockeyrumpor och stil.. *dreglar*.. De behöver faktist aldrig ta av sig sina matchkläder de är så sjukt heta när de glider runt och tacklas på sina skridskor. MUMMA!
Jag slapp som tur va sova själv inatt för gud vet vad som hade hänt om jag var ensam och okontrollerad efter att ha sett en hockeymatch med alla dessa rumpor och tacklingar. Min syster och världens gylligaste hund joinade på en madrass så jag fick sällskap. Somnade till filmen "chicken little", bra skit!!

Ikväll ska jag betala resan till hundfjället, 1250 svenska riksdaler för boende med städning och liftkort. Förhoppningsvis har man tjänat ihop lite pengar då så man kan hyra bräda och gå ut varje kväll.
Vi åker vecka 48 och det kommer bli grymt! Jag är för en gångs skull inte den enda singeln där heller så jag behöver inte ligga hemma i stugan varje natt och tycka synd om mig själv, ensam och patetisk som jag är...
Saknar att åka snowboard så sjukt mycket, det ska bli så jävla kul. Jag har lovat mig själv och Lisa att jag ska åka varje dag, hur bakis och jävlig jag än är så är det bara att kravla sig ur ängen och dra ut.

Apropå jobb, jag har nu fixat vikarie jobb på dagis så det är mig dom ringer när fröknarna är sjuka. Imorgon och på fredag ska jag jobba till att börja med. Skoj skoj, jag fick som jag ville till slut minsann tack vare världens gylligaste Linn och henne super duper mamma. Tack så mycket!

Ja nu ska jag gå upp och kolla på Våra bästa år och vika tvätt.
Hasta Luego mes amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0