fairytale gone bad

"jag är förföljd av olyckan som en gång varit min lycka "


Var nyss på promenad, det var trevligt till en början men på vägen hem så orkade jag inte med alla tankar som dök upp. Det är så hemskt att vara ensam speciellt ute när det är mörkt, kallt och fuktigt. Jag kände hur mycket jag egentligen saknar att ha den människan jag bryr mig mest om i hela världen nära mig, att bara krypa ner under täcket och kolla på en usel film. Att bara vara.

När jag kom innanför dörren ville jag verkligen ut och köra lite bil och komma iväg från annat ett tag men självklart så håller inte ens min egna pappa vad han lovat utan rusar iväg till Per Tomas för att kolla på hockey :'(.
Jag vet att allt bara är skit saker och att jag överdriver så sjukt mycket men jag mår verkligen inte bra.. Hatar det här, hatar att försöka gömma allt bakom ett leende och detta eviga festande men det är enda sättet jag vet. Jag vet inte om det beror på att hela dagen va usel och allt kommer fram då eller om det är något annat men det suger hur som helst.

Morgonen var också katastrofal, det fanns inte en tia i hela huset. Båda mina proppfulla spargrisar var ramrena. Min syster hade rensat de för att kunna köpa cigg antar jag. Äckel! Sen kunde inte mamma skjutsa mig till Vällingby så jag som redan var försenad till jobbet fick gå ner till Åkermyntan för att ta ut pengar på bankomaten så jag kunde betala bussen. Väl nere så märker jag att det är stängt så jag ringer till mamma igen och ber henne om hjälp men hon bara skriker och slänger på luren i örat på mig. Trött och gråtandes vandrar jag hem igen och hittar till slut 10 kr och kommer ungerfär 20 minuter för sent till dagiset så det var inte så farligt ändå. Pamela jobbade också så jag blev lite chockad när jag mötte henne på väg ut från toaletten. Annars var det en ganska lugn dag och barnen var snälla mot mig.
Btw så tog

Jaja, om en timme är allt detta glömt och jag skriver antagligen om något annat.
Tack för att du finns Lisa, du är som luften jag andas <3 http://lisilale.blogg.se/051006181852_vnnerlivsviktigt.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0