Födelsedagsfirande!

Vill starta detta inlägg med att gratta den stora kikkan som blir 20 år idag. Linda min baby, jag hoppas din dag idag blir bäst.

Gårdagen började som jag tidigare skrivit med en långpromenad i Riddersvik och en kanongod frukost.
Hela förmiddagen gick åt till att byta däck på bilen, rensa i rabatten och shoppa på Plantagen med mammsen. Jag körde givetvis ner dit och tyckte att bilen lät så illa och det var svårt att styra. När jag skulle parkera och dra åt handbromsen så visade det sig att den hade jag ju glömt så det var ju inte så konstigt att det gick åt helvette. Men men, shit happends och jag kan säga att det gick bra mycket bättre på hemvägen.
Efter alla rensning och grävning och plockning så la jag mig i solen och somnade till Sandra kom och fixade det sista med Lindas present som förövrigt blev jättefin. Jag önskar jag hade en sån som hon fick och kan bara hoppas att jag får något liknande i sommar när det är min tur att bli systembolaget-myndig.

Hur som helst vid fem-tiden kom Niklas och Moa och hämtade oss för att dra vidare mot Ekerö. Vi ställde bilen i Gimsta där paret skulle spendera natten och vandrade vidare till tunnelbanan. Det blev lite knas med vart vi skulle gå, Råcksta eller Vällingby. Det blev Råcksra och trots att alla tyckte att jag hade valt fel station så tror jag inte vi hade hunnit med tuben om vi gått till Vällingby så det så...
På Ekerö är det klart att jag och Sandra är kissnödiga efter några öl och en Smirnoff så vi tar närmsta buske.
När vi kommer fram till Linda så är Martin, Linn, Eve, Wredde och Markus (Lindas tyske vän från Australien redan där) och resten kommer inte kort efter. Vi hälsar och grattar och ger paket sen tar vi cider på saken och mår suveränt, grillen sattes på och vi käkade gott.
Vid tio-tiden åker vi in mot staden och 360 som det var bestämt. Kön var alldeles lagom och jag, Sandra och Tessan går in först och möts av grabbarna grus i dörren. Efter att ha betalat inträde och garderob så märker vi att resten tar lite väl lång tid på sig så vi går ut och kikar och det visar sig att dryg-Martin har varit sig själv igen och kallat vakten för tönt eller liknande så det var bara för dom andra att vända vid ingången. Jag bestämde mig för att gå ut till dom andra eftersom det var Linda som fyllde år och jag ville självklart vara med henne då. Sandra blev kvar med Kim och gänget, jag tog det som att hon ville det men så var tydligen inte fallet så nu får jag stå mitt kast. Anyway, vi gick istället till Claras och vägen dit var ju ett litet äventyr för sig, alla tjejor behövde kissa och vi satte oss bakom en container och då dyker Niklas upp med en kamer, NEJ OKEJ!! I paniken så lyckas jag tappa mobilen och lite sådant men jag tror det gick bra... Vi Claras märker jag att pengarna inte riktigt räcker till efter inträde och garderob på 360 så jag lånade lite pengar av en vän och kom sedan in och väl inne hade vi jätte skoj. Efter några minuter kom grabbarna grus men ingen Sandra syntes till vilket var lite trisst men det fanns inget att göra åt saken vi festade vidare. Alla var väldigt utspridda ett tag men vi hade vårat lilla place där alla träffades. Kvällen i det stora hela var väldigt lyckad.
På vägen därifrån får en kompis reda på att tuben går inom tre minuter och att den efter inte går fören efter en timme så jag springer med grabbarna grus till tuben och det visar sig att Sandra också ska med den så vi träffar henne och Kim på tuben och ja, det finns väl inget direkt mer att skriva om den resan förutom att en kompis blev avputtad i Odenplan med en annans tillhörigheter så det blev lite kaotiskt.
Jag åkte iaf till Hässelby Strand och där stod bussen i princip och väntade på mig så det var sjukt skön och vis Åkermyntan kliver kusin och hans kompis på så det var lite skoj det också.

Nej nu ska jag nog ut i solen ett tag innan den försvinner.
Sho och shim!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så jättemycke för att du va me o firade mej o presenten var toppen. har kikat igenom den hur många gånger som helst o den har verkligen massa underbara minnen.
Jag är säker på att någon kommer knopa ihop någonting liknande till dej. :P
Puss puss älslkingen

2007-04-16 @ 10:22:55
Postat av: cecilia

härligt att du tyckte om den :) !

hoppas på de ;) pusspusspuss <3

2007-04-16 @ 17:02:20
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0