Ny helg, nya äventyr!

Jaha, nu har minsann en hel helg flugit förbi med all världens fart igen. Det är fruktansvärt vad tiden går fort när man har roligt... hmm!

I Fredags gjorde jag faktiskt inte så mycket under dagen, jag chillade lite och gjorde väl lite nytta här hemma. Mammsen slutade klockan ett så jag var inte ensammen så länge.
Förmiddagen kom och gick och pappsen försvann iväg på herrmiddag så mammsen och jag skulle bjuda Ilona på middag och det blev någon form av pastaknyten med basilika i och till det serverades lax och en delikat sallad. Efterrätten bestod utav glass, jordgubbar och vattenmelon, mumsfillibabba!
Efter mat, vin, kahlua och en bra omgång av KAKA så kände jag att jag ville hitta på något så jag hörde av mig till höger och vänster och det slutade med att jag, Sandra och Chaplin tog en taxi tillsammans med Kenneth in till Garbos där, lite smått överaskande, jag och Sandra blev ratade direkt. Det var nämligen 23 i dörren och det var stenhårt just denna kväll eftersom det tydligen var smockfullt. Anyway, inga ledsna miner här inte, litte irriterad dock på Chaplin. Jag och Sandra tog oss ialf vidare in mot stan och till ett ställe som inte ens är värt att nämnas här. Det var fruktansvärt tråkigt och vi åkte hem redan en timme innan de stängde. Totalt slöseri med tid, energi och pengar. 
Vid Brommaplan knatade Kimsam på tuben, han skulle självklart med Sandrisen hem och "sova". Vid Hässelby Strand timade bussen in oss klockrent och till vår stora förvåning ser vi en inte helt nykter Per-Tomas sitta och småsova. Vi berättade för honom att han va på fel buss, men han trodde inte på oss fören vi kom till Åkermyntan då förstod han att det blivit lite knasigt och klev därför av. Så han hade satt sig på bussen och somnat och antagligen åkt hela Solna runt... Ehm, ja bra där! Kunde inte gjort det bättre själv.

Lördagmorgon vaknade jag först av ett sms och när jag sedan lagt ifrån mig telefonen och vänt mig för att somna om så kom papi in och frågade om jag inte skulle följa med på en promenad. Självklart gjorde jag det så dagen började ganska hurtigt.
Under dagen hade vi ju ganska tråkigt här hemma så jag tvingade med mammsen ut på en liten fönstershoppingrunda. Vi åkte till IKEA, kollade lite, tog en pizzaslice och åkte hem. Inne på IKEA fick jag ett samtal från en ganska uppriven Olson som berättade att han hade vart i slagsmål med sin fulla rumskamrat som hamnat på sjukhus. Hela lägenheten var riven, och kompisen ifråga hade skurit sönder sig på glasbordet som kraschat. Olson åkte runt i Hässelby rädd för att åka hem eftersom kamratens familj och släkt var där och väntade på honom. Han hade det lite jobbigt och jag kände mig ganska hjälplös. Nej bra!!
Hur som helst, strax efter att vi kommit hem så dök pappsen upp med vår inneboende, Per-Tomas och inte allt för långt därefter kom även Per-Magnus och sen Chaplin. Så vi satt ett gäng ute i solen innan matchen började som Djurgården faktiskt vann. Under matchens spännande gång sysslesatte jag mig med att spela bandy och fotboll och då dök även Olson upp efter att ha lämnat/hämtat Madde. Han hade bestämt sig då för att "försvinna" ett tag, när visste han inte men han skulle bo med en kompis som bor en bit härifrån.
Efter Olson hade åkt så började jag duscha och fixa och sen var det mat. Det blev pappas grillade med gratäng och bearnaise. Mycket gott, kort efter maten sattes det igång med öl och vin, Sandra kom och musiken spelades på hög volym. Efter mycket om och men så fick jag, Sandra och Magnus skjuts in till 360:s krigszon. Det var armytema och jag och Sandra hade satt på oss armybrallor och var fruktansvärt snygga, as usual!
Natten blev grym och när jag stod och snackade med Magnus så får jag syn på ett väldigt igenkännt ansikte, då är det minsann Olson som har dykt upp och i all lycka som kom då jag fick se honom sa han något som vände allt det glada ganska snabbt... Olson and MeHan sa att han bara hade kommit för att säga hej då, han orkade inte vara kvar längre och dessutom hade Madde gjort slut så allt var sjukt jobbigt. Akoholen och allt det sorgsna gjorde så att tårarna inte kunde hållas tillbaka så jag blev lite sentimental på kuppen. Att höra att en av mina bästa kompisar ska åka iväg för att han mår dåligt så att jag inte kan vara där och hjälpa kändes inte bra alls, usch! Men det gick över, han fick en stor kram, vi pratade lite, jag torkade tårarna och festade vidare.
När det var stängningsdags åkte vi hemåt, jag, Kim och Magnus och de andra killarna som jag glömt namnet på kan kalla de bröderna dryg för det var precis vad dom var mot några stackare på tunnelbanan hela vägen hem.
Vid Hässelby Strand var Kims tålamod kort så vi tog en taxi som han betalade (spank you Kimsan!) och även denna natt kom jag hem helskinnad. Great!


De hade dekorerat fint på 360

Ja nu är det Söndag igen och på dagens to-do-list står det inte speciellt mycket. Jag tror att jag ska städa mitt rum, sen duscha och så småningom ska jag ut och köra lite bil med Chaplin probably. It's on! Körkortet är ju nära nu, körning och halkbana är bokat!

-Dagens Ilandsproblem är när salladen
blandas med currysåsen i lådorna som
man får med när man handlar mat ute.
Kan ni tänka er något jobbigare...?


Som avslut på helgen så tänkte jag lägga upp lite bilder från förra helgens party då Linda fyllde år och vi hamnade på Claras. Enjoy!



image479 image469image480




Puss och Pisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0