Här händer det grejor!

Ojdå, nu sörni! Nu har det hänt grejor!

I Fredags bar det av hem till Linda för att käka middag och dricka lite gott. Det blev en Cicci, Bettan och Lotta reunion kan man säga. Det bjöds på mega god potatis och grillad kyckling tillsammans med Xider och vin. Det kan inte bli så mycker bättre säger jag. Linnsan fick även presenter av mig och Linda, en rosa söt pyjamas och ett halsband med en elefant på och jag fick en fin kokbok av Linnsan som jag kommer slita med hälsan.
Anyway, klockan halv elva gick bussen mot Rastaholm och på vägen ner dit så kommer en bil tutandes bakom oss och det visade sig minsann vara älskade Lisa och Emilia. Så vi fick skjuts den sista biten ner och väl där så var allt väldigt lyckat trots min minimala plånbok. Vi dansade massor och jag fick t.o.m en sista dans, jag har inte dansat tryckare sen jag gick i 6:an så det var ju sjukt trevligt. Efter det så visste inte riktigt jag, Linda och Linn vad vi skulle göra eller ta vägen. Vi blev alla medbjudna på varsina håll att åka med båtar men det slutade med att Linda hamnade med sitt ragg på en egen båt och Jag och Linn på en annan. Fuffens hette båten och gick långsammare än jag kryper. Vi satt och mös i den där båten och festade i ca. tre-fyra timmar innan vi äntligen gick i land på Adelsö. Big misstake!!
Jag och Linn visste inte riktigt vart vi skulle sova men det slutade hemma hos Jacobs päron efter en lång promenad och en lite fyrhjulingstur. Ja, och sen när vi väl var där så har ju inte Jacob någon nyckel och får därför bryta sig in i sitt egna hus men vi kom iaf in till slut. 
Det blev lite si så där med vart var och en skulle sova och jag blev utputtad ur den sängen jag delade med Linn och soffan va mindre bekväm men det löste sig till slut och jag somnade ganska omgående.



Dagen efter... eller samma dag med tanke på att vi gick och la oss vid sex på morgonen, så vaknade jag vid flera tillfällen av att jag inte hade ngt täcke och det var väl lite kallt men somnade om gjorde jag iaf. Nästa gång jag vaknade hade jag täcke och alarmet på mobilen ringde. Fallet var ju nämligen så att jag skulle ta en buss från Hässelby 11:20 med päronen till Grönan och gå på femkamp.. Skitbra tänkte Cissi, ja jag hade ju blivit lovad skjuts till bussen vid färjan och allt skulle lösa sig men vet ni vad!? -Det gjorde det inte!!!!
Vi kom inte från ön, bilen larmade varje gång vi rörde den så den kunde vi inte åka, det var sjukt långt till färjan (eller?) och bussen utanför gick inte fören klockan ett.
Vi gick runt och funderade, ringde alla som vi möjligtvis kunde för att få skjuts men det fanns nada. Vid 12-tiden började vi knata mot färjan och då märker vi till vår stora förvåning att bussen kommer och vi stoppar den och blir sjukt lyckliga. Linn fick tyvärr betala bussen för mig eftersom jag inte har ngn bussrema (tack baby!) men nu var vi iaf på väg.
Jag åkte till Linda och hämtade alla mina saker och bilen, körde hem, duschade och tog första bästa buss för att dra mig in mot Slussen och sen vidare till Grönalund. Där var alla gubbar, tanter och Magnus, de var i full gång med femkampen och det var väl drickpaus efter i princip varje gren så jag vet inte riktigt hur det gick för dom men kul hade dom iaf. 
Där var jag ett bra tag och vi åt och drack även där, jag drack mest vannilla sky som var underbart god.
Vid åtta-halv nio tiden var Sandra utanför så jag drog mig vidare och vi satte oss på en äng och drack dagens ur en flaska och snackade skit om ex och diverse händelser för att sen gå vidare men tyvärr så var det kö överallt och jag kände mig ganska otaggad på att gå ut så vi drog hem istället. Vi fick reda på att pappa och mamma åkte limmo så dom hämtade upp oss med den i Kristineberg. Inte nog med att den var sjukt stor det var Farmen-Abbe som körde den. Hur som helst, hemma drack vi lite öl och åt choklad och ännu lite senare kom Kim och pratade lite också sen drog dom och jag drog också för att agera sovsällskap för en mörkrädd.



Idag vaknade jag och blev hämtad av pappsen. När jag kom hem hoppade jag lite på Linda som jag tvingade med till Pölen där vi har varit nu hela dagen. Vi träffade även Johanna där som var lika trevlig som vanligt och vi tog en lång och härlig somtur tillsammans hon och jag så lite träning har man också lyckats med.
Ögonen har också fått lite motion då det finns en och annan söt hunk att kolla på också, mums!
På hemvägen körde jag förbi Olson & co. som har vart i Nynäs och festat och kollat på folkrace.

Imorgon börjar allvaret, då är det jobb som ska sökas och gymmet ska besökas. Det är dags att ta hand om sommarhullet nu så man är fräsch till nästa sommar!!

Take care!´

Update 23:43

Hej hallå igen då!
Jag kom hem för ett tag sen från Jonas. Jag var där med Jonas, Lisa och Jonas australienska kompis Sam. Vi snackade och vi hade lite kul åt Sam som sa tuske istället för buske och hade väldigt svårt att skilja på full och ful. Sen hade dom andra kul åt min bekostnad och Lisa tog upp hela Stalin-Mousilini-historien igen. KUL!
Det bestämdes att jag, Lisa och Sam ska till Pölen imorgon och jag kör minsann. Klockan kvart i nio serveras frukost hemma hos Jonas och då ska jag vara där. På vägen ska jag släppa Jonas i Bromma också för han ska jobba nämligen den lilla hurtbullen.
Ska bli skönt att få ännu en dag med massor av soltimmar, förhoppningsvis är det sol imorgon för det är ju så det är sagt.



I helgen så är det lite oklart vad som händer. Linnsan skulle ha fest på Lördag men jag fick precis reda på att det är Stockholm cruising och jag vet ju inte hur många det är som ska på den. Känns ju trisst om det blir tre pers hemma hos Linn på födelsedagsfest. Vi får helt enkelt se vad som händer och fötter. Det är ju trots allt ett tag kvar tills dess.

Nu ska jag iaf städa mitt rum och sen lägga mig och se på film. Upp med tuppen imorgon!
Tchüs!

Kommentarer
Postat av: Linda

Cicci Bettan o Lotta-kvällar ät bra grejor. tack tjejor för de <3<3<3

2007-08-05 @ 22:02:05
URL: http://yeeselson.blogg.se
Postat av: Anonym

är det jeanette eller hur man nu stavar det som sitter längst till vänster på bilden på jocke och någon till?
isf känner jag henne :D:D:D

2007-08-05 @ 22:07:31
Postat av: cecilia

Linda, jajjemen de är de minsann! Mer sånna <3
? -Japp de är jeanette :) trevligt! Fritidsfröken eller?

2007-08-05 @ 23:10:47
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0