Massa soltimmar, vin och en p-bot!

Yo, I'm trying to write as often as I can but it's mostly fun and games so the time isn't enough!

Igår så skulle jag upp i tid var tanken så jag slapp stressa till Jonas eftersom han skulle blivit sen till jobbet om jag hade blivit sen. Aj aj aj, jag vaknade av larmet men dum som jag är stängde jag av det och somnade om. Klockan 8:45 skulle jag vara hos Jonas för frukost och klockan 8:42 vaknar jag av att Jonas ringer på min lur. Ajdå!
Jag sprang upp, slängde på mig bikinin och la ner handduken i väskan, sa hej hej till trädgårdsmästaren och börnade iväg med bilen. Fem minuter senare satt jag och åt en underbar frukost med Lisa, Jonas och Sam.

Lisa ville som vanligt köra och det är klart att hon får det, vi droppade Jonas i Bromma och åkte vidare hem till Lisa för att fixa lunch och dricka och sen till Pölen/Den blå lagunen. Där var vi i kanske fem timmar och fick massor av färg alla tre. Sam simmade över till andra sidan och tillbaka, helt galet. Jag och Lisa nöjde oss med att bada vid strandkanten och leka farliga hajar samt hoppa från axlar.
Hur som helst så bestämde vi eller snarare Lisa att vi skulle ha en liten födelsedagsmiddag för Linn eftersom varken Lisa eller Jonas kan komma till hennes fest på Lördag. Vi styrde upp det hela och drog oss ifrån Pölen vid halv 4-tiden.... trodde vi! När vi kommer till bilen så ser vi att vi är totalt inparkerade. Det är några dumma jävlar som har ställt sig så illa att inte bara vi är fast utan flera andra människor inte kan ta sig ut. Lisa ringde efter plåtarna och det visade sig vara en Samir el .... (något jag inte kan stava eller uttala). Givetvis blir Lisa och möjligtvis jag också ännu mer hysterisk och samtidigt kommer det fler människor som vill ta sig ut vilket i stort sätt är omöjligt. Det hela slutade med att ett tiotal människor puttar undan de bilar som går att rubba och några pekar och domderar medan en dum jävel sitter i bilen i en kvart och bara tutar. Hysteri på hög nivå var det och 40 minuter image791senare var vi på väg.
Vi åkte först hem till Lisa och hämtade lite smått och gott till middagen, sen till Linn för att hämta upp henne och vidare till Coop i Brommaplan för att införskaffa sådant som behövdes och sist men abslolut inte minst Systembolaget för att köpa vin. Under hela resan och hela shoppingrundan låg Sam i bilen och sov. Han var lite hangover!





Jag lämnade sen av Linnsan, Sam och Lisa hemma hos Jonas för att sen åka vidare hemåt och duscha. Tro det eller ej men håret blir så där fräscht efter all sol och bad och sen blir man ju lite varm också.
Jag åkte tillbaka till Jonas och var där till klockan var ungefär sju och då höll flickorna på med maten och Sam sov eller spelade tv-spel. Jonas hade fortfarande inte kommit hem från jobbet.
Till slut kom han iaf och då började vi grilla och snart var det mat, grillat kött med sallad och hemmagjort vitlöksbröd. Mumsfillibabba! Självklart blev det vin till det och efter det.
Vi satte igång kortspel där förloraren kallades för bajsskalle eller shithead, jag fölorade första gången och sen fick jag höra det resten av kvällen. Förloraren skulle tydligen också ha på sig en etikett från en flaska på pannan (ja det var jag som hade pillat bort dom). 
Kortspel ledde till ölspel av olika slag. Det började med KaKa, övergick till Fuck me och sen blev det något av Sams påhitt där alla skulle ha en varsin rörelse som man sedan skickade runt och den som missade fick helt enkelt dricka. Sjukt kul var det, det var längesen jag garvade så mycket.
Efter ett tag var alla trötta och hälften skulle upp och jobba dagen efter så de ville sova men jag var på g och ville minsann inte sova så jag satte på en film, Bodyguard. Sam satte sig också och kollade men efter en kvart sov jag som en stock och snarkade tydligen så högt att Sam inte kunde kolla klart på filmen. Sorry!




Tidigt morgonen efter vaknade jag i soffan och undrade varför jag låg där, jag tog mig in till sovrummet där det var meningen att jag skulle sova och somnade om igen bredvid Linn.
Nästa gång jag vaknade var det av telefonen och efter det av Lisa, då kände jag att det var dags att gå upp. Lisa gjorde en underbar frukost som vi käkade framför en film. Efter ett tag fick jag så dåligt samvete av att sitta inne i det fina vädret så jag styrde upp sol och bad med Lisa och Linda G. Vi hamnade först på bryggan i Skärvik men sen blev Lisa lite hungrig och stressad så jag och Linda tog vårt pick och pack och begav oss till Pölen istället efter att ha hämtat upp Malin och världens sötaste valp, Hacke. En blandning mellan en chihuahua och papillion.
Där låg vi ett par timmar med ännu lite mer sol och bad. När vi sedan skulle bege oss hemåt så hittade jag en överraskning på min bilruta, nämligen en p-bot. TACK! Jag hade stått i förbjuden-parkering-zon men å andra sidan fanns det verkligen ingen annanstans att ställa sig. Jag var irriterad, Linda var arg och Malin var förbannad. Dom ska tycligen ringa och klaga imorgon, som tur va var det bara på 150 kronor så det var ingen paniksumma men ändå onödiga pengar.
Jag kom aif hem, åt, hämtade Malin med kompis i Vällingby, duschade och åkte iväg igen hem till en kompis och kollade på film och nu sitter jag här igen.
Det är sängen som väntar, imorgon ska det bli sämre väder så då ska jag nog träna och fortsätta med jobbsökandet som går åt helvete just nu.

Dagens I-landsproblem: När man lägger sig ner och musiken på andra sidan av kompisen knappt hörs för hans kropp är ivägen! -Hatar när det händer...

Auf wiedersehn!


Kommentarer
Postat av: monkan

hahaha.. Kom tillbaka när du får en p-bot på typ 700 eller fortkörningsböter på 2400.. ;)

2007-08-08 @ 20:44:32
Postat av: cecilia

haha , hrmm! nu ska vi inte överdriva

2007-08-08 @ 21:06:04
URL: http://ceciiliaa.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0