Mys, Dao & Grillning!

Nu är jag hemma igen, vi åkte hem i Tisdags och ja, idag är det Torsdag så jag har ju missat några dagar och mostra mi skällde på mig så det är väl lika bra att skriva en lite uppdatering så hon får något att göra på jobbet...
image758
Jag fick köra hem bilen från landet tillsammans med lillesyster Lajzan och våran lilla byracka. Det var stor Tahoe som jag körde, lite scary men jävligt kul. Jag och sis dunkade hip hop i lite så där lagom volym så att inte lilla Fanny skulle må dåligt och hemfärden gick bra utan några problem.
På kvällen åkte jag hem till en vän och gick på promis samt kollade på film och det blev t.o.m en oförberedd sleepover. Massa mys!
Tidigt på morgonen, typ vid halv sju så åkte jag hem igen och sov några timmar till för att sen fixa iordning mig och diverse. På eftermiddagen bar det av mot Ekerö för att träffa Lisa och mysa innan kvällens besök på Dao beach. Jag träffade en skäggig Yngve på bussen och kände knappt igen honom men när han satte sig i mitt knä och började snacka så förstod jag ganska snabbt att det var han. Vi pratade om ditt och datt, alltid trevligt med lite sällskap på bussen allra minst av Hjalmar liksom.
När jag va framme vid Tappström så mötte jag upp Lisa och vi gick på Systemet för att Lisa skulle köpa Rosé vin och lite skit som vi skulle smutta på innan Dao. Vi fick sjuts av våran snälla kåta vän Linda Öhman-Sjöman som skulle vidare till Nyköping senare och kunde därför inte joina oss.

Vi kom hem och mös lite, åkte några ärenden & försökte bl.a shoppa vilket gick så där med tanke på att man egentligen borde införskaffa körkort på kundvagnar enligt Lisa och mig och bara det säger ju ganska mycket. Efter det åkte vi iaf tillbaka till Lisa och korkade upp, eller rättare sagt jag korkade upp för första gången i mitt liv vilket inte gick helt åt helvet, bara lite alkoholmissbruk men det är sånt man får räkna med.
Efter ett glas var vi trötta och drog ner till hemmabion för att vila våra trötta huvuden och kolla lite på Vänner. Vi satte alarm och gick efter en timme upp för att fixa iordning oss för kvällens bravader.
Halv åtta gick bussen mot Nockeby, därifrån gick vi sedan till Dao. Det blev en mysig promis och på vägen träffade vi Jonas och hans Australienska söta vän Sam som var sjukt rolig. Han analyserade mitt beteende när jag tog bort etiketter från flaskor, det betydde tydligen att jag var sexuellt frustrerad, "sexually frustrated"! ja, de flesta höll med så det kanske ligger något i det!?
Vi satte oss och tog en varsin dricka och pratade ett tag innan Linda, Emilia och Jocke kom. Vi pratade och drack lite till och sen träffade jag på Liza, Caisa och Jessica från gamla klassen. Det var jättetrevligt att se dom igen, känns som jättelängesen och alla hade haft det jättebra. Både Jessica och Caisa är ganska nyhemkomna från Frankrike och båda ska ju ta sig tillbaka dit igen så det verkar som ett bra place.

______________  image757______________

Efter ett tag så försvann Emilia, Jocke och Linda iaf och vi ringde efter skjuts och begav oss också hemåt. Pojkarna och Lisa började sippa på lite vin men jag kände ingen lust för att vakna bakis och eländig och var dessutom helt otaggad så  jag tog ett glas vatten. Vi satte oss framför tv:n och programmen skiftades mellan porr, Armageddon och Scrubs. Helt okay blandning, men när Scrubs var slut så gick jag och tryna. Jag somnade ganska snabbt och såg fram emot att vakna upp till en frukost med American panncakes. Jummy!

Imorse vaknade jag av att jag helt enkelt inte kunde somna om så jag gick upp och märkte till min stora förvåning att endas Sam och Sofia var uppe! Men vart var Lisa, nej då hade inte hon gått upp än. Kors i taket, hon brukar alltid gå upp först ju. Men hon kom upptraskandes inte kort efter och vi satte igång med frukost så jag fick min efterlängtade pannkaksfrukost och som grädde på moset så ringde mammsen i rättans tid och frågade om de skulle hämta mig hemma hos Lisa och det vill jag ju självklart så vi fick Systembolaget och matshoppingen uträttad också. Great, helt enkelt!

Idag kommer det folk över för att testa kräftor som de så fint säger, antagligen en ursäkt till att få supa lite. Vi får se om jag sitter här hemma med dom eller om något annat frestar.
Imorgon ska jag iaf hem till Linda G och grilla tillsammans med Linnsan, så det blir en Cicci, Bettan & Lotta -reunion kan man säga. Det var längesen det var bara vi tjejor så det ser jag fram emot. Vi ska nog dra oss vidare till Rasta efter också. Förhoppningsvis så blir det ingen karatefylla denna gång eftersom jag antagligen ska köra bil klockan 10 på morgonen dagen efter.

Nu ska jag iaf ta tag i mitt rum där dom återigen har haft tredje världskriget. Förstår inte varför dom inte kan vara någon annanstans. Åh!!
Heippa!

Kommentarer
Postat av: Mostris

Så ska det se ut. Ha en mysig kväll stumpan.

2007-08-02 @ 15:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0