Hundfjällen!

Äntligen hemma. Relativt kry men med en smärre hjärnskakning eller liknande.

Vi åkter upp i Torsdags eftermiddag. Jag hann typ sluta jobbet, ta en snabb dusch och sen stod Danne i min hall och inte kort efter det hade Linn och Martin kommit så det var bara att packa in sig i bilen och åka.
Det blev sång, lekar och lite sömn och skratt på vägen upp så tiden gick inte allt för långsamt.
När vi var i närheten av Sälen så ser jag att det står en älg på sidan av vägen och säger till Martin lugnt och harmoniskt -du är medveten om att det står en älg där. Det var han, han såg den ungefär samtidigt som mig då ser Linn älgen efter oss varpå hon lägger av ett dödstjut så det står härliga till och Martin blir då så rädd att hjärtat hoppar upp i halsen på honom. Älgen sprang sin väg men Martin var helt förstörd. Phu!
Fram kom vi iaf till slut och stugan var supermysig, Jonas, Wredde och Lisa var redan framme när vi kom så det var bara för oss andra att bädda in oss vilket ganska snabbt var avklarat.
Efter nåt glas vin/öl/cider och lite spel så gick vi och la oss för att få en pigg start på dagen efter.

Klockan 8 på Fredags morgon kom en pigg Lisa in och väckte mig och Danne. Hon hade som den perfekta mamman hon är, lagat frukost och tänt ljus till allas trivnad. Hon är så underbart söt vår Lisa och det hon får verkligen inte den uppskattningen hon förtjänar av alla. Men det var iaf underbart att vakna till en framdukad och mysig frukost. Det blev fiberrik havregrynsgröt och lite grovt bröd för att orka med dagen, och ett glas oboy på de.
Skidkläderna åkte på, jag i min rosa outfit, sexy, Lisa var hel-lila och Danne körde på brallor från Coop och jacka från Versace. Skön blandning...
Upp i backen bar det av, vi började på Hundfjället och var där till lunch. Vi hittade en favortibacke som vi åkte hela tiden nästan. Jag testade "branten" men den var slut innan den började och det tyckte jag inte var kul. I den röda kunde man köra lite opistat i skogen så jag höll mig till den. Vi körde till lunch sen åkte vi hem och åt spagetti och köttfärssås a'la Linn. Massor med mobbing på Cissi som ville ta en macka efter maten och knappt åt något av pastan. Men wtf, det var gott är bara inte så förtjust i s&k.
Efter lunchen bar det av mot Tandådalen. Där fanns det fler backar men de flesta var väldigt isiga. Men det blev skön åkning hela dagen. Danne som inte stått på ett par skidor innan lärde sig väl ett och annat men ramlade så mycket att han hade fruktansvärt ont i höften. Wredde var dock en bra mentor, trots att han själv stod på bräda så hjälpte han Danne med allt.
På eftermiddagen så var det Daniel som först fick nog och gick till afteskin, ett åk efter så slängde jag och Wredde in handduken och joinade. Vi hann med en öl tills resten av gänget kom och det var dags att dra tillbaka.
Till middag blev det en jättegod kycklingpasta som Lisa slafsat ihop. Mumsfillibabba!
Kvällen blev ganska lugn, vi bastade, spelade kort, drack lite vin och myste mest, jag och Martin hade krig. Kuddkrig, tandkrämskrig och vattenkrig. Jag vann inte speciellt mycket kan jag säga. Han bar mig upp och ner och slängde omkring mig som en vante medan alla andra hejade på mig... Danne filmade så vi får väl se om han delar med sig av filmen senare. Jag fick några sköna filmer på Martins upptåg när han skulle stoppa in fyra bullar i munnen och efter det testade han med ett glad. Inte helt lugnt!
Vi gick iaf och la oss hyfsat även denna dag.











Lördagen startade likadant. Jag blidde väckt av Lisa och Linn som ännu en gång ställt till med mysfrukost. Så det blev ungefär samma visa igen! Jag kom också fram till att jag inte kunde åka så bra för att skon inte var ordentligt knyten så jag tog Wredde till hjälp i backen sen när jag blidde arg på min fot. Efter att han tagit i med hårdhandskarna så gick det genast mycket bättre att åka, jag var grym helt enkelt.
Danne tog sig ner helt smärtfritt också så nu blev det riktigt åka av. Martin provade på snowboard igen och det gick ju bra för honom förutom att han åkte på ett par riktigt snygga vurpor. Men ska man ramla ska man göra't ordentligt! Martin och Jonas lurade iväg oss på äventyr, vi hade sett en lift som var öppen i fjärran och tog oss dit. Världens mysigaste väder var det men vi hamnade i en helvetes backe som var stenhård och opistad. Linn ramlade, jag skakade plogandes hela vägen ner. Linn bestämde sig till slut för att gå ner och jag åkte på rumpan. Det tyckter pojkarna var jätteskoj eftersom det blev så skakigt så fick de för sig massa grejor. De tyckte jag såg "nöjd" ut i slutet av backen om man säger så.
Ner kommer man alltid och det gjorde även vi denna gång, vi slapp dö! Martin skulle ge sig ut i något som han trodde var lössnö men visade sig vara hårt som sten så han tyckte inte det var så skönt att ramla där men det tyckte jag.
Åken var iaf många och även den här dagen åkte vi länge. Det blev inte ens en kort afterski faktiskt, bara åk åk åk. När vi åkte hem så var ingen hungrig så vi började med att dricka varm choklad och efter det så tog jag en powernap. Jag blev väckt senare av Danne som var hungrig och erbjöd sig att laga till min kyckliggryta. Sjysst tänkte jag och sov vidare.
Tanken var att vi skulle ut senare också men ingen var taggad, fan tänkte jag. Vi satt länge och spelade kort och till slut så var några på att dra ut så det blev så. Martin och Linn stannade hemma, jag hade knappt fått sova innan för att det knarrade så mycket från dera sovrum som var över så man kan ju fråga sig vad dom skulle syssla med hemma själva. Vi tog en taxi iaf efter mycket om och men. HC var självklart slutdestinationen och det blev någon drink och lite dans innan vi begav oss hemåt. Bandet som spelade var värdelösa och det var trisst att sitta och vänta på att partymusiken skulle sättas på igen men annars var HC som vanligt.
Vi drog hem ganska tidigt, myste i soffan en snabbis innan jag snodde Wreddes DVD-sak och kollade på Vänner. Danne och Wredde ville också vara med så vi låg alla tre i sängarna och kikade men jag somnade ganska snabbt och likaså Danne & Wredde. Det var lite komiskt att Wredler vaknade 8:20 i fel säng med kläderna på.




Jag var ganska seg imorse när jag blev väckt av Linnsan men upp kom jag ändå. Åt, duschade, klädde på mig och sen var det ut i backen igen. Det blev Hundfjället idag och den röda backen och Trollskogen för hela slanten. Martin och Jonas tog väggen och lite senare kände dom för Branten så jag och Danne tog den vanliga backen. Han hade då blivit så bra att han åkte förbi mig så jag kom lite efter och helt plötsligt ser jag att det går uppåt lite och en kulle som är full av is dyker upp från ingenstans så jag ställer mig på bredsida men har alldeles för hög fart så framkanten tar i så där som det alltid gör när man är nybörjare och jag får till den fetaste vurpan ever. Jag slår i ansiktet och magen så jag börjar blöda näsblod, tappar luft och får någon form av viplash skada i nacken. Jag har för övrigt fortfarande sjukt ont naken... Men iaf, jag åker ner och spänner av mig brädan och alla kollar frågande på mig tills jag ställer mig upp och jag säger AJ, jag ramlade. Då säger Martin -Men du blöder ju näsblod! NO SHIT!! Aja, det blev mitt sista åk, jag lämnade tillbaka brädan och skorna, gick på toa och träffade Wredde som inte hade ork att åka alls. De andra kom ganska snart och hela världen snurrade för mig och jag mådde bara allmänt dåligt. Vi åkte då vidare till Lindvallen och tog en McDonken. Alla kommenterade som vanligt mig och det jag åt. Jag var hungrig och klämde i mig en 225-gramare med pommes och annat tillbehör. Ändå var jag inte mätt. Jäkligt skumt det där men gott vat det. Efter mat i magen så började den långa resan hemåt. Vi åkte samma bilar lite längre än halva vägen, på en mack så hoppade Danne in i den andra och Lisa i vår medan dom höll på att packa in och packa om så gick jag in på toa, när jag kom ut var alla borta. Jag förstod att de drev men sen när de väl kommer så säger Lisa att de verkligen hade glömt mig. De åkte utan mig och det var Lisa som satt i baksätet som märkte att jag inte var med. TACK!!!
Vi kom iväg till slut så jag plockade fram kameran och tog några avslutande kort i bilen, sen så vill Lisa kolla på bilderna. Då hör vi helt plötsligt Martin -Man det är ett jävla skämt!!... Väldigt upprörd! Så jag trodde vi åkt vilse men då säger han att han såg en blixt och trodde att det var en fartkamera, Linn likaså då börjar jag och Lisa asgarva och säger att det var ju faktiskt jag som fotade. Martin var måttligt road men jävligt lättad av det.. Haha!!

Nu är jag hemma igen och har som sagt ont i nacken.
Det blir en hemma-mys-kväll för imorgon, ska jag jobba i fyra timmar!
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: lajzan

hahaha, "jag vill bara säga att om jag dör så kan linda få mitt rum"
Snällt! ;)

2007-12-17 @ 14:30:54
URL: http://lindaarnblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0