Förkyld!

Mitt nedrans immunförsvar var inte riktigt redo för alla baskilusker som fanns på Tomtebo (avdelningen där jag jobbar). Jag blev liksom slagen som av en kytnäve eller bulle om man föredrar det. Det gick bara någon dag så blev jag riktigt förkyld och jag bara känner hur det vandrar upp till mina bihålor och sätter sig som en klump i hjärnan på mig och ni skulle bara veta hur mycket jag nyser, OMG!...Men men, det är lite charmen med mig.

Idag jobbade jag från sent till sent och imorgon ska jag jobba från tidigt till mittilagom. Jag vet inte hur jag ska orka detta men det är bara att le och hålla i. Kul är det ju till och från och all personal är ju verkligen supergullig och självklart alla små charmtroll också förutom när de smittar mig!
Lisa min sköna böna har skapat lycka på sin blogg hon skriver varje dag om "Dagens lycka" och det ska jag nog också börja med. Sjukt skönt att tänka på det som gjorde mig lycklig på dagen hellre än det som gjorde ledsen eller sur. En riktig brainiac den där Lisilale!

Dagens lycka: Jag fick mina nya leopardlakan och ett par urgulliga svarta ballerina skor, jag kom på ett nytt uttryck som jag kommer använda always. Dessutom var det en av barnen på dagis som sa till mig att jag var den bästa fröken de hade och det är ju alltid kul att höra från barn, de är ju trots allt galet ärliga... Och fick reda på att Lisa heter Kerstin INGEGERD i mellannamn, sjukt kul!

Dags att hoppa i säng och kolla på en film innan jag däckar.
Kyss och knull mina små hjärtegull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0