Lyckad dag på isen

Hey på er!
Nu har jag precis kollat på två filmer. Den första var Stick it och den andra the Guardian som jag såg lite halvt för andra gången. Jag tänkte nu helt enkelt att det var god tid att jag bloggade lite grand.

Gårdagen spenderades även den hemma med lillesyster. Vi tog en promenad tillsammans efter maten och införskaffade lite godis till kvällens tv-tittar-kväll. Vi kikade först på Batman och sen melodifestivalen. Jag måste säga att det var inte många bra bidrag med denna gång och att The Ark gick vidare är ju bara sorgligt.
Hur som helst kvällen slutade med att mamma och pappa kom hem och det blev världens stormbråk som lugnade ner sig ganska snabbt och jag somnade gott och nöjd.
Morgonen kom och försvann och klockan ett ungeför kom min älsk Lisa och vi tog en underbar promenad ner mot Riddersvik och ut på isen i det underbara vädret. Strålande sol och klarblå himmel gjorde att det inte kunde bli mycket bättre. Vi tog Hässelby runt, från Riddersvik till Hässelby Strand på isen. Vi kollade på alla skridskoåkare och en och annan pimplare medan vi halkade runt som Bambi på hal is. Jag kände mig verkligen lycklig just då, ja, det var verkligen lycka på HÖG nivå. Tänk att det kan behövas så lite för att bli riktigt glad och posetiv.
Nu hoppas vi bara på samma väder nästa helg så ska vi ta med skridskor och varm choklad och få en heldag i det, isf, fina vädret!
Anyway, på vägen tillbaka tog vi en omväg förbi åkis och köpte en massa goda frukter för att sedan gå hem och göra en supergod fruktsallad som vi käkade tillsammans med glass efter middagen. Det kallar jag en bra dag!


Dagens lycka: Två-timmars promenad på isen i sol och klarblå himmel med Lisa.

Nej nu ska jag sova, imorgon är det en ny dag och det betyder också en ny arbetsag.
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lisilale

det var bäst!

2007-02-12 @ 19:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0