Har lite att ta igen!

Ja, jag har inte skrivit sen dagen innan nyårsafton så det är dags nu, jag får börja lite smått och fortsätta sen för jag har en fest att gå till.

30:e December
Dagen har jag skrivit om men på kvällen drog jag ut på krogen med de stora pojkarna. Det var jag, Olson, Jimmy, martin och en till som jag tyvärr glömt namnet på. Vi åkte till Garbos och drack lite. Det var en hel del störda människor där den här dagen. En pajas i röd kavaj, en spännis som kaxade alldeles för mycket och Olson hittade en kompis på toaletten som bjöd på drinkar.
När det var stängningsdags drog vi till Statoil i Brommaplan och där blev jag bortskämd minsann. Jag fick en stor nyårsbukett. De köpte en massa blommor till mig, pojkarna, och jag blev massor av glad.
Alla pojkisar hängde med hem till mig och sov över så jag slapp vara ensammen och det uppskattade jag men jag var lite småttstressad efterosm det skulle hållas en stor middag hemma hos mig på kvällen...

NYÅRSAFTON
När pojkarna hade begett sig hemåt såg jag till att städa det sista innan Lisa och Jonas kom. Vid ett satt vi igång med matlagningen och den höll vi på med till klockan var drygt halv sex, alltså en halvtimme innan alla skulle komma och då var jag och Lisa långt ifrån klara för fest. Som tur va kom alla några minuter sent så vi hann bli färdiga ganska precis. Det var klänning- och kostymtvång på den här tillställningen så lilla jag hade ju klänning på mig vilket är väldigt sällsynt.
När alla kommit och fått en varsin Daiquiri som serverades som välkomstdrink så satte vi oss till bords. Förrätten som vi bjöd på var Bruschetta med skogssvamp, varmrätten bestod av (hör och häpna) Fiori di pasta gratinate - gratinerade pastablommor. Mmm, det var gott och ett jävla kämp att göra men Lisa var en alldeles utmärkt mentor i köket. Efterrätten blv lite av en flopp med tanke på att det inte var många som orkade käka upp den. Det var chokladmousse och efter all mat så blev den väldigt mäktig och jättesvår att få i sig.

Efter maten, när alla var mätta och belåtna så blev "festen" ganska seg. Brasan tändes (eller satte på på tv:n ) och musiken höjdes men stämningen var liksom inte helt party!! Alkoholen flödade dock på bra och efter några timmar så var vi alla lite runda om fötterna och efter lite spel, sångtävlingar och charader, där jag förövrigt blev mobbad, så var det dags att säga hej då till det gångna året och välkomna det nya. Vi blev några fler vid tolvslaget och champagnen flödade, bokstavligen talat! Det sprutades och dracks och spalls till höger och vänster. Lisa slog folk i huvudet med en flaska och en annan tände eld på håret. Det var precis som det ska vara helt enkelt. Raketerna var fina och small på jävligt bra och jag var lycklig med alla mina vänner. Nyårskyssen fick jag av Linn och Lisa så jag kan INTE klaga även om jag hellre velat ha den av personen som jag brukar få den av. Efter raketer och skumpa taggade folket till och det blev lite party och folk dansade. Och som vanligt när jag har folk hemma så blev det lite bråk också och jag blev upprörd men det löste sig precis som det alltid gör. Det blr lätt bråk när Martin är med för han är så sjukt dryg. Linn grät en skvätt också, hon va full och olycklig för att Martin var dum och för att hon snart åker ifrån oss. Som tur va ska hon bara vara borta i drygt två månader så jag tror att vi kommer klara oss. Jag hoppas det iaf!
Hur som helst, senare på natten kom Sandra och hennes gäng förbi en snabbis. Klockan var mycket så alla hade dragit men det var kul att de kom och kikade förbi.
Ungefär så såg min nyårsafton ut och mina nyårslöften är väl att jag ska träna minst två gånger i veckan och inte äta så mycket onyttigt. Vi får se hur det går med den saken. Jag har inte börjat träna än iaf men de får väl bli den här veckan.





Nyårsdagen
Den här otroligt roliga dagen spenderade jag på tåg och buss. Upp i ottan och städa det sista gjorde jag sen fick jag skjuts av Wredde och co. till Vällingby där jag tog tuben till Centralen. Där jag tror att jag ska ta en buss som ska ta mig hela vägen till Kläppen men så var icke fallet. När jag kommer till biljettinfo säger de att jag ska åka tåg så det var bara att springa tillbaka igen för att sen ila runt som en galen höna och försöka hitta rätt. Men jag hamnade så småningom på tåget och satte mig så skönt till rätta men länge fick jag inte sitta kvar eftersom den platsen jag satt på var abonerad s lilla jag fick sätta mig på nästa stol. Där satt jag ungefär halva resan för sen kom nästa och flyttar på mig så i ungefär två timmar satt jag på golvet och trivdes väl så där halvt. Tåget gick till Djurås och där gick nästa buss som skulle ta mig till min destinatoon och jag var väl framme vid nio-tiden på kvällen. Jag möttes av en sliten pappa och en pizza så jag tyckte det var helt okay. Nu hade jag några dagar av snowboardåkning att se fram emot. Weeij!

2:a Januari
Vaknar upp sjukt taggad på att äntligen få åka lite bräda. Åker med familjen och hyr grejor och fixar liftkort sen är jag sjukt redo för backen och backen är redo för mig. Första åker blev i barnbacken eftersom jag skulle ge Lajzan lite tips och råd när hon nu skulle försöka lära sig åka. Det gick åt helvette eftersom hon varken har tålamod eller vilja så jag gav upp ganska snabbt och tog några åk med pappa istället. Sjukt bra gick det och det var lycka på hög nivå. Efter lite åk och en varmchoklad på Café Tranan så åkte vi hem för att byta om och vila innan afterski och Partypolarna. De spelade mest det vanliga med en och annan ny låt men de var lika bra som vanligt och med en cider i ena handen chlinötter i den andra så blir det en perfekt blandning.
På kvällen så var vi bjudna på middag hos familjen Philipsson och där bjöds det på kött, ris och en sagolik sallad. Jag va lite på lyset och galet trött så jag tog med mig systrarna och traskade tillbaka till stugan efter maten. Där kollade vi på film och somnade ganska snart.

3:e Januari
Onsdag var det nu och som vanligt ska det åkas bräda. Det gjorde jag hela dagen och Lajzan tog en lektion i snowboardåkning i en timme. Om det hjälpte? INTE ETT SKIT! Bortkastade pengr hon var fortfarande lika värdelös. Men hon lär sig väl hon också så småningom.
Efter afterskin, där Lajzan och jag fick oss ett par ragg btw, åkte vi hem och gjorde oss iordning för kvällens bravader. Det var nämligen så att vi skulle till toppstugan och gå på fondueafton. Vi åkte upp med en så kallad vessla som såg ut som nån form av pansarvagn fast röd, typ som en buss. Svårt att förklara men bara det var en upplevelse för sig. Maten var väldigt god, man fick kött i en skål och sedan fick man gå till någon buffé och plocka åt sig alla tillbehör som man ville ha för att sedan gå till bords där det väntade en fonduegryta. Man fick själv sätta på kött på pinnen och bestämma hur man ville ha det och jag kan säga som så att det var en kväll jag sent kommer glömma. Maten var så god att man inte kunde sluta äta och vi hade kunnat rulla hem efteråt. MUMS!
Det snöade när vi åkte hem och jag och Lajzan hade sagt att vi skulle möta ngr boys nere på sportpuben så vi åkte dit och kollade men det var bommat så det var bara att vända. Tur var väl egentligen det för det var ju ingen av dom som var speciellt attraktiv och dessutom sög dom på att åka bräda.
Hem och sova även denna kväll med humöret på topp eftersom det nu hade kommit en massa snö och då kanske man kunde få sig ett par riktigt sköna åk från toppen.

4:e Januari
När jag vaknar och kollar ut genom fönsret tror jag inte att det är sant. Med plusgrader och en hel natt med bara regn så är ALL snö borta och regnet bara fotrsätter att ösa ner. Den här dagen blev det ingen snowboardåkning alls utan det blev en tripp till Sälen istället för att kolla omgivningarna. Vi åkte bl.a förbi Tandådalen och Hundfjället och de hade inte mer snö än vi.
Jag köpte presenter tll Sandrew i en liten gullig affär och sen satte vi oss och käkade på nåt hak i närheten. Alla var lite nere p.g.a det dåliga vädret och satt mest tysta.
På kvällen bestämdes det att vi skulle åka hem en dag tidigare eftersom ingen var på humör för att stanna kvar. Lajzan ville hem till Emil och mamma och pappa ville väl bara hem eftersom det ionet slutade regna.
Vi gick och la oss och kollade på en film.




5:e Januari
Hemgång! Pappa kollade med alla runt bordet om det var någon som ville åka ett par sista åk innan vi dundrar hem. Jag var den enda som ville vilket kanske inte var så otippat. Jag och pappa begav oss upp till toppen och jag kravlade mig väl mest ner i isbacken men jag fick mig iaf ett åk sen åkte vi och lämnade tillbaka skidor, pjäxor och brädor. När vi kom tillbaka möttes vi av en resterande grinig familj. De var förbannade för att vi hade åkt lite skidor medan dom fick packa men valet var deras så de får skylla sig själva. Har vi betalat liftkort och bräda så ska vi väl få åka, så kände iaf jag och pappa och ignorerade de andra.
Hemfärden gick bra och relativt snabbt, det var skönt att komma hem men som vanligt så kan jag inte sitta still för länge så det var utgång med flickorna som gällde. Vi skulle ta ett glas vin och det gick ju verkligen åt helvette. Det blev ett glas vin, tre glas öl och sen vidare till Mera för att möta killarna. Dumt gjort för där blev det tjaffs och Lisa blev mordhotad. Ett jävla orka! Jag spenderade alldeles för mycket pengar på en taxi från Vällingby och jag orkar inte ens tänka på vad det var för människor i den taxin. Hur som helst så kom jag hem till en förbannad pappa och en säng som ropade mitt namn.

6:e Januari
Igår då! Sandra hade fest och jag var sjuuukt bjuden. Klart att jag kommer och klart att jag kommer först i tävlingen "fullast vinner". Det var trevligt ett tag där i början men sen liksom spårade det ut som vanligt. Jag har ingen aning om vad jag gjorde för fel men en viss person blev galet arg på mig och jag smet iväg och gömde mig bakom hus och diverse. Det slutade iofs bra men jag vet inte riktigt vad som hände innan. Oklart! Skärpning nu Cecilia Carina Arnblom!
Jag fick också reda på att jag slog en annan kompis i magen, puttade honom och sen slängde igen dörren i ansiktet på honom. Han sa att jag gjorde det för att jag trodde han skulle på en annan fest men jag har ingen aning om varför jag egentligen gjorde så. Kanske försökte bevisa något men hur som helst så förtjänar jag en snyting för det för att slåss är något jag inte står för.
Jag kom iaf hem och jag fick sällskap så jag är lycklig ändå.




Idag
Hemmasittardag. Jag har suttit och åmat mig över allt jag måste göra imorgon. Träna, köra, ringa samtal... BLÄ!
Annars har jag inte gjort någonting förutom skriva den här bloggen som har tagit några timmar nu så hoppas den var värd att läsa. HAHA

(Olson jag hoppas du är nöjd nu och slutar tjata!)

Nu får ni ha det bäst
Ni vet att ni älskar mig

/Cecilia Synd

Kommentarer
Postat av: lalala

är ni verkligen så nära varandra i erat gäng när alla bråkar hela tiden. och lär dig dricka, det lärde man säg under fjortistiden, men vissa kanske lever kvar där?!

2007-01-09 @ 16:06:28
Postat av: cecilia

vi är närmst..
skaffa dig ett liv vännen!

2007-01-09 @ 16:30:42
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0