Veckan gick fort

Bonjour! Comment vas tu?

Idag spenderade jag ytterligare en härlig dag på Skålen och jag blir faktiskt posetivt överraskad över hur snälla och välkomnande föräldrarna är trots att jag bara ska stanna några dagar. Barnen är minst lika charmiga och dreglar och fiser så där som bara barn kan.
Idag var dagen på förskolan lite längre och jag slocknade ganska snabbt när jag fick vara med på vilan, och en konstig dröm efter en annan dök upp i skallen på mig, hur jobbigt som helst. Hur som helst, den vilan behövdes verkligen jag var helt slut.
När abetsdagen var slut för mig var klockan halv fem och då plockade pappa upp mig på Sveavägen så jag slapp åka äcklig t-bana och buss hem och det verkligen rutinerat.
Sen dess att jag kom hem vid sex så har jag inte gjort så mycket, jag åt och sen däckade jag ganska snabbt och vaknade för drygt en och halv timme sen så att tanken på att sova är verkligen inte aktuell just nu. Det blir nog filmmaraton eller teoriplugg för att invänta sömnen som säkerligen kommer smyga sig på så småningom. Jag jobbar inte imorgon så jag behöver inte ha världens ångest för att jag inte sover men däremot ska jag hälsa på mamis på hennes dagis och alla små sköna charmtroll. Jag ska vara där till hon slutar sen åker vi gemensamt till SATS och tränar. Det behövs nu eftersom jag har käkat både pannkaka och korv idag, fy på mig! Men lite cred vill jag ge mig själv eftersom jag gått ner drygt sex kilo på två veckor och det är ju faktiskt ganska så duktigt för en matnarkoman.

Helgen är i princip här och jag har inga konkreta planer bara lite småsnack hit och dit. Lisa ska jag väl försöka träffa och kanske Sandra. Leo har också pratat om att festa kanske, jag får se om det händer något där eller om han ska sitta hemma och toffla med min syster. Ja, de verkar ju bli tillsammans igen och snart är den där stackars Emil ett minne blott.
Hur som helst, mitt sug efter att festa kommer och går, just nu är det inte så stort faktiskt men jag säger som så att jag lär ju inte sitta hemma ensam en hel helg till!! Fy bubblan säger jag bara, jag börjar ju klättra på väggarna av rastlöshet efter fem minuter. Det gäller att hitta på saker helt enkelt!

Ja! Nu läste jag precis Gisselas blogg som jag förövrigt har varit dålig på att läsa men nu gjorde jag det iaf eftersom saknaden bara växer och växer nu så här innan hon kommer hem. Men vet ni vad gott folk, hon tog en lektion i surfing och hon kan stå upp. Jag har aldrig varit så avundsjuk på någon i hela mitt liv, hon har verkligen varit med om något så sjukt kul och jag önskar verkligen att jag tagit mig i kragen och gjort något sådan efter skolan också. Men jag lär mig av misstagen och när jag väl får ett barn ska jag göra allt för att den ska få riktiga livserfarengeter, vare sig hon/han vill det eller inte.

LINDA SURFAR
Linda på brädan :)

Nu är det dags att krypa ner till kojs och må bra!
Adieu mes chéri
Becót!

Kommentarer
Postat av: Gissela

Weej. Tack gumman for en plats i bloggen. :)

2007-01-19 @ 06:32:43
URL: http://gissela.blogg.se
Postat av: Öhman

Chipsilale, än är det inte försent att sticka iväg på äventyr! Du har ju hela livet framför dig. Du kommer ångra dig om du inte följer dina drömmar (åh vad klyschigt det lät, haha!) kyss!

2007-01-19 @ 10:21:59
URL: http://masslan.blogg.se/
Postat av: cecilia

Varsego Linda 1..

Nej jag vet, klart jag ska följa dom men vill ju göra det NU NU NU!! ..
haha , vuxenpoäng till dig baby ! ;) kyss o smek

2007-01-19 @ 11:19:37
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0