Hinkning

Jahaja, igår kom Ollebolle och Jonta över för att dricka lite bärs och umgås på landet. Vädret har varit kasst men vi har gjort vårt bästa för att sysselsätta oss ändå. Det har blivit en del kubb-spelandes, studsmattehoppande, flakåkning och svanretande.

Det första pojkarna gjorde när de klev ur bilen var att "korka upp". Olson hade köpt likör och jag införskaffade mjölk så dom drack någon form av mjöldrink som smakade karamell, gott skit!
Efter mat och lite mys tog syster-yster, jag, Jonta och Olson flakan ner till vattnet där vi hittade ett stycke svan och ett stycke gås som inte verkade gilla varandra speciellt mycket. Svanen tyckte clearly att det var hans/hennes vatten och där fick ingen gås vittnas. Det var nästan slagsmål men det var bara nära och hände inte så mycket så Linda fick den briljanta idén att peppa lite på gåsen så att den skulle gå ner i vattnet och det gjorde hon genom att kasta stenar och kottar mot den stackars gåsens håll. Till slut orkade inte Jonta kolla på längre och joinade lilla Lajzan i kottkastningen men det ledde inte till något speciellt så det lades ner och vi drog hemåt för att spela kort istället.
Vi spelade sen kort hela kvällen och det blev först tecknet, jag och Jonta mot Linda och Olson. Jag och Jonta vann stort och därför bytte vid lag. Det blev då istället killarna mot tjejorna och trots att pojksen fuskade galet mycket så vann jag och systeryster överlägset. Om jag inte visste bättre så skulle jag ju nästan tro att jag är grym på tecknet! Hmm...

image724

Idag åkte killarna hem med sin hyrda bil och Jonta en plånbok fattigare.
Familjen har umgåtts mycket och vi har pratat mycket om hur vi ska ha det i stugan och vad vi ska inföskaffa i Norrtälje imorgon. Det är tyger, färger, gardiner, dukar, stolkudde, matta och annat skoj som allt ska gå i rosa och vitt. Vi ska få oss ett helt eget litet flickrum, tre små drömmare i rosa fluff helt enkelt.
Det blir så här när jag får mina ryck att göra saker, jag vill bara få det gjort och när jag väl börjat så kan jag inte sluta och den här gången rycktes hela familjen med i mitt projekt och det är jag glad för eftersom det skulle bli svårt att fixa allt själv.
Den här kvällen har i övrigt varit jättemysig. Vi åkte hela familjen till Wärdshuset och jag fick köra Tahoe. Stor jävla bil alltså den måste jag försöka vänja mig vid. Men hur som haver, efter en fisksoppa och lite glass med jordgubbs så fick pappa köra hem eftersom jag tog mig en smirnoff till maten. Nu sitter vi alla runt tv:n och kollar på film och vi har äntligen fått lite blå himmel och sol här på Blidö. Wunderbar!




Time to go now!
Heippa!

Kommentarer
Postat av: emilia

Hmm, likör 43? Dt brukade jag ha förut, du har nog smakat dt av mig ett par gånger också :P
smack!

2007-07-02 @ 09:15:35
Postat av: olson

jajamensan de e 43. men cissis minne kommer hon nog inte ihåg om hon har smakat eller inte

2007-07-02 @ 13:43:11
Postat av: cecilia

MEH!! .. lägg av råååh.. :(

2007-07-02 @ 17:10:25
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: emilia

Haha olson, inte vara elak nu! (jag menade inget elakt iaf)
Gott är dt iaf, lite sliskigt men gott.

2007-07-03 @ 12:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0