Home sweet home

Här sitter jag återigen hemma i Hässelby. De senaste dagarna har det varit lite blandade känlsor i familjen på landet eftersom lilla Lajzan åkte hem i Onsdags och lovade att komma tillbaka till Blidö på Fredagen men gjorde hon det? - Nej, stängde hon av mobilen? - Ja!
Mammsen blev ledsen, pappa arg och besviken och jag förbannad. Mest för att hon gjorde mamma & pappa ledsna och för att hon snodde med sig det ena och det andra. Min helt nya tröja som jag inte ens testat tog hon med sig och mitt favohalsband. Morr på syster. Nu är hon dock återfunnen och tillbaka på Blidö så no worries.

Jag somnade som vanligt på studsmattan!

Ja regnet har ju öst ner mest på Blidö men de två senaste dagarna har vi haft fint väder och det passade ju bra eftersom moster och småkusinerna kom på besök, jag fick en väldigt in present av dom, nämligen shampoo, balsam, duschcreme och hårinpackning i små flaskor, ansiktshanddukar och ett presentkort på Åhlens, så nu ska här shoppas. -Tack så mycket, perfekt present! :)
Det har blivit mycket hoppa studsmatta med lillkusinen Rebecca och och en hel del bus från systers och lilkusinen Amandas sida. Malin har ju dessutom hittat ett ragg på Blidö och passade på att försöka para ihop mig med storebrodern till sitt ragg som hette Linus. Linus ringde mig på Lördag kväll och frågade om jag ville hänga med på fest och jag var som vanligt alltid på. De hämtade mig i ngn form av båt nere vid hamnen och efter att ha väntat en dryg kvart på resten av båtarna så frog vi och hämtade folk på Bromskärs brygga och sen vidare till ön där festen höll hus, en sådan snabb båt har jag aldrig åkt, jag fick hålla i mig för blotta livet för att inte trilla av.
Själva "festen" var då på en brygga men jag höll mig mest på land och jobbade på att få ett nätverk med alla på ön så jag kanske för en gångs skull kunde få ngt att göra på ön. Linus hade försvunnit för längesen men jag snackade vidare med hans vänner som var störtsköna hela bunten. En av killarna var från Hässelby och någon enstaka hade bott på ön hela livet och sen var det lite utspritt folk från Bromma, Akalla o.s.v.
Sjukt kul var det iaf och efter ett tag skulle vi dra vidare på efterfest så Joppe (killen från Hässelby) skjutsade oss tillbaka till Blidö med båten där det skulle fixas lite innan men sen blev Nina (den enda tjejen i sällskapet som växt upp på Blidö) alldeles för full och jag och Joppe kände oss trötta så det blev så att jag blev hemskjutad från Eknäs på en krossmoppe och efter ett långt och sentimentalt samtal utanför mitt hus så fick jag gå och brottas med min kudde, nöjd över en mycket mysig dag.

Jag har också hunnit med en mysig lunch/middag på Blidö wärdshus, båtturer, massor med sol & bad och även wakeboard . Det kände jag idag kan jag säga, att jag använt muskler som jag inte ens visst fanns för det var ett helvette att ta sig ur sängen imorse.
Jag bokstavligen talat rullade ur sängen och kröp ut ur huset p.g.a smärta och träningsvärk. Mina stackars leder, jag känner mig som en gammal kärring men en sak är säker, jag var som vanligt grym på brädan ;).

Lisa var och hälsade på också, vi åt gott och drack tillsammans innan vi tog en tripp ner till vattnet på flakan och snackade skit och hon åkte hem i Lördags efter lite gos på en ö tillsammans med familj och släkt. -Riktigt mysigt att du kom baby!

Idag låg vi bara på badberget och solade, jag somnade efter frukosten, på badberget och innan middagen så man kan väl säga att jag sovit största delen av dagen.
Min käre moster berättade för mig att mina gropar i ryggen är charmiga också, det var ju kul att veta... Ska nog gå ut på stan och charma folk med min rygg sen, vem vet det kan ju fungera. Inget annat funkar ju så det skadar inte att försöka. Haha!

my sweet rideAnyway, jag tog halv sju färjan och åkte hem till farmor där jag fick en helt perfekt present, bestick! Inte vilka bestick som helst, det var jättefina bestick från Indiska och jag tycker om dom jättemycket. Efter en saft och bulle åkte jag vidare hem och har nu bara tvättat, diskat och packat upp. Känns ganska värdelöst men ändå så sjukt skönt att vara hemma och få sova i sin egna säng. Det är lycka det, på hög nivå!