Lämnade den älskade skärgården

... för att min snorunge till syster inte kan hålla sig i skinnet!

Hej alla brunbrända folks out there! Jag är mindre lycklig just nu vill jag lova.
Har haft en underbar dag idag. Vi sjösatte båten och åkte ut på en tripp, jag, Lisa och pappsen. Vi åkte till en båtmack och käkade glass och sen tog vi en omväg hem tillbaka till land och solen. Efter en korv hemma i stugan så tog jag och Lisa flakan ner till badberget och solade, badade samt retade upp några svarar helt ofrivilligt och hamnade nästan i en brottningsmatch med en mycket upprörd svanpappa.
När vi ligger och har det som skönast ringer min oroliga mamma och berättar att Linda vägrar följa med till Blidö eftersom det har varit avslutning för henne och alla hennes kompisar. Mamma är inte direkt någon kung fu mästare så att försöka kriga in systra mi i bilen var ju inte ens att snacka om så hon slängde ut Linda utan nyckel (trodde hon) och åkte vidare till Blidö i brist på alternativ.
Det slutade med att både mamma, pappa och jag blev oroliga, besvikna och vansinniga så det bestämdes att jag och Lisa helt enkelt fick åka hem och se till att allt gick rätt till för jag var övertygad om att mamma hade gått på en riktig blåsning.
Vi åkte väl från Blidö vid kvart i åtta och tog prick-färjan och landade i Hässelbys härliga trakter vid halv tio och precis som både jag och Lisa misstänkte så var tomten full av småtjejer. Linda hade även planerat en fest hemma hos oss och självklart hade hon nyckeln hem, hon hade bara gömt den när mamma skulle kolla nyckelknippa vilket jag förstod så fort de hade förklarat att hon ens visat upp den.. Snälla jag har väl själv vart i den åldern.
Hon hade även på sig mammas t-shirt som hon sa att hon inte rört, mitt pass låg i hennes bakficka och på kameran fanns även härliga bevis på rökning och öl-drickande. De små flickorna hade också roat sig med att aska på bordet... Det tackar vi för.

Ja så nu efter att ha städat och torkat upp efter Lajzan och hennes lilla gäng så sitter jag helt ensam och övergiven hemma en Fredag-kväll och har faktiskt ingen aning om vad jag ska göra.
Alla är på fester på andra håll och jag skulle ju egentligen inte komma hem fören imorgon eller Söndag så det här sög verkligen. Men jag har som vanligt min otroligt charmiga lillesyster att tacka.

Nu är jag ganska irriterad så jag gör nog bäst i att sluta skriva och städa upp efter min lillesyster i mitt rum.
Hoppas ni får en bättre kväll än mig, hej då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars dig som får vara barnvakt till en 16/17 åring :/

2007-06-08 @ 23:46:40
Postat av: cecilia

jaa, de är lite tragiskt faktiskt! :/

2007-06-08 @ 23:51:48
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: filippa

tråkigt att hon fortf. är som en fjortis, fan va pisnamt att ha en lillasyster dom håller på sådär!!!! plus att hon byter killar hels tiden, HALLÅ!!

2007-06-09 @ 19:48:25
Postat av: lajzan

ASSÅ VEM ÄR DU?
Du känner inte ens mig? ..

2007-06-10 @ 03:18:22
Postat av: drew

Uppdatera raah!

2007-06-10 @ 20:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0