Sol, bad och alkohol!

Här var det dåligt uppdaterat. Ajja bajja -*slå på handen*!


Ja i fredags var det en helt underbar dag med Lisa på landet som jag skrivit tidigare -båtturer, svanslagsmål, underbar middag, flakmoppeåkning och toppless solning (japp! det var en syn vill jag lova ).
När jag kommit hem dock satt jag bara och ugglade efter att ha kört ut min syster. Pappsen sa till mig att gömma kamera och dator och det fick jag käka upp när syster yster kom hem full. Hon blir nämligen lite smått agressiv så jag fick en lite snygg handpåläggning när jag sa åt henne att gå och lägga sig.
Anyway, efter det somnade jag iaf men vaknade ungefär var femte minut av mobilen tills klockan var ungefär fem på morgonen. Nice one!!



Efter Fredag kommer Lördag och då bar det iväg till Pölen, Den blå lagunen... eller vad ni nu vill kalla det. Sandtaget på Munsö som fyllts med vatten helt enkelt. Det var jag, Moa, Linda G, Linda Ö och en kusin till Linda G. Jag och Mosan fick skjuts till Brommaplan av Lisa som hade bråttom tillsammans med Linn till Vaxholm för att vara barnvakt.
Vid Brommaplan tog vi bussen mot Ekerö och gick av vid Tappström för att vänta in Linda G som skulle skjutsa ut oss till ingenstans och vi plockade även upp Öhman på vägen.
Vid Pölen solades, badades och snackades det en massa och det var tokmysigt. När förmiddagen blev till eftermiddag och närmade sig kväll så bestämdes det att vi skulle hem till mig och ha en "grill och chill"-kväll så vi tuffade på direkt hemåt där de som inte hade duschat gjorde det och resten fixade iordning sig. Grillningen gick åt skogen när vi märkte att vi inte hade någon kol så det blev till att steka korven ist.
Efter ett tag droppade folket in och det spelades kubb, boule och fotboll och för er som vill testa kubb på asfalt så kan jag berätta att det inte är någon bra idé samma sak gäller boule med svart liten boll i mörker -väldigt svårt!
Vinet flödade och jag blev mer och mer rund om foten och det slutade som vanligt med kaos. Jag vill inte en skriva mer om den kvällen här för det är ångest på hög nivå...



Idag har jag mått sämst i hela världen. Bakis blandat med mensvärk och värme -ännu en BAD KOMBINATION! Det var värre än rosa och rött vill jag lova.
Nu på kvällen när jag och mammsen var i åkis och införskaffade frukost och dylikt så bestämde vi oss för att hyra en film och köpa lite glass till jordgubbisarna som väntade på oss hemma. Det blev en film som heter Pakten och den var helt okay. Massa fina pojkar med vilket var det sista jag behövde kolla på idag med tanke på ännu en sak som kanske ska tas med i den dåliga kombinationen. Men det var en helt okay film och jordgubbarna och glassen satt som handen i hansken, jummy!

Imorgon bär det nog av till Pölen med Lisa tidigt tidigt. Vädret ska väl inte vara kalasigt men vi hoppas på det bästa.
Nu ska jag tillbaka och städa min svinstia till rum IGEN!
Puss i ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0