Underbara sommar & Blidö

Söndagkvällen är här igen och imorgon är det jobb och skola för hela familjen. Alla utom mig!
Jag ska spendera hela veckan i trädgården, det behövs rensas i rabatten och på grusvägen bredvid garaget. Så mycket ogräs har jag aldrig sett så det kommer bli ganska kämpigt tror jag.


Nu sitter jag i mitt rum och lyssnar på Per Gessles dvd på tv:n. Det är hans konsert och helt underbara sommarkänslor blommar upp när man lyssna på hans sköna stämma. -Det låter kanske en aning smörigt men det är ju så sant... "Jag vill ha den dääär flickan i en cole porter sång!"
Dagen har spenderats i en badenbaden på tomten och jag är nu mer bränd än vanligt. Ansiket har iaf blivit riktigt rött idag men det lägger sig oftast ganska snabbt så jag hoppas på det även denna gång.
Resten av kvällen har jag inga planer så det lär bli lugnt och skönt, precis som det ska vara på en Söndag. Jag få se om jag kan locka över någon på lite mys och filmtittande, det finns alltid någon som inte har något att göra.

Igår var det som sagt grillmys hemma med mammas och pappas kompisar. Efter maten så spelade jag kubb med Kim och Sandra. Meningen var väl egentligen att Anders och Patric skulle komma också men det blev missförstånd och de var alldeles för sega så de fick nöja sig med att komma och kolla på film. Vi såg på Hundtricket vilket egentligen var lite onödigt eftersom killarna kunde varenda replik men den är grym ändå.
Efter filmen var Kim och Sandra helt döda efter en hel dag i stan så de ville minsann sova. Jag, Patrick och Anders drog vidare och kvällen var då slut i princip för allas del. Jag kom i säng vid fyra tiden.
Andreas hade tydligen lyckats stöta på min familj ute och pappsen hade sagt något konsigt som jag fortfarande inte fattar innebörden av, det hade något med smörjda fingrar och gitarrer att göra. Nej, han var inte nykter...

Imorgon står som sagt trädgårdsarbete på mitt lilla schema och det lär det göra ett par dagar den här veckan. På Onsdag är det Sveriges nationaldag och därför åker familjen till Blidö på Tisdag. Jag har inte bestämt om jag ska följa med eller inte men jag har längtat dit väldigt länge nu så det lutar åt en lite Blidö-tripp i veckan :)!
Till Blidö ska de dock även på Fredag och är det fint väder så lockar det också om det inte blir så att jag stannar kvar när de åker hem på Onsdag. Det skulle vara skönt att komma bort från stan ett tag, men som sagt inget bestämt och vi får se vad som händer och sker.

Nu ska jag fortsätta njuta av Per och mina sommarkänslor!
Snart är det midsommar, vad händer?
(två riktigt härliga sommarbilder)
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: drew

party?

2007-06-03 @ 19:25:36
Postat av: cecilia

vadå party?! nu hänger jag inte med? :S..
haha

2007-06-03 @ 21:20:37
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: cecilia

jaha midsommar:P

2007-06-04 @ 10:08:43
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: lajzan

Minns dom sommarbilderna som igår. Vi varpåväg hem från den där båten som man käkar på du vet, så började pappa och jag ta kort på varandra! hahaha.
Sommarblir drag syster <3

2007-06-04 @ 12:34:05
URL: http://laaajzan.blogg.se/
Postat av: cecilia

haha , okay! ja jag va inte ens med.. jag jobbade.. :p
hette inte den någonting med and.. den där båten??

2007-06-04 @ 16:16:22
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0