Kanonrolig uppdatering

Jaha jag har en del att fylla i här så det är väl bara att sätta igång egentligen...

Torsdag:
Denna mojsiga och slaskiga dag minns jag iaf. Den spenderades hos farmor med lillsesyster som hade sportlov. Efter en jobbig men ändå ganska mysig färd dit så satt det kanoners med lite salladslunch. Det var en delikat tonfisksallad med ägg och rostat bröd.
Efter det satte vi på i oss kläder och skor för att vandra ner till "staden", Sundbyberg har sin del av små söta affärer och dom gick vi och kikade i innan vi slutligen hamnade på ett mysigt café och tog en varsin te och bakelse och pratade strunt. Dagen var sammanfattningsvis mycket mysig trots mina sjukt blöta fossingar och det gråa vädret.
Denna dagen flyttade även allas våran Olson hit till Hässelby, kanske dock inte till den bästa delen av västerort men som han själv säger, han bor närmst av oss till stan.. hrmm, bara han är nöjd så. Förmodlingen kommer inte allt gå bra med hans nuvarande room mate så jag kanske får spendera lite tid med honom medan han bor ensam. Jag har erbjudit mina tjänster som städkärring om det skulle behövas och det uppskattade han minsann.
Men nu var iaf den här dagen över... NÄSTA!

Fredag: Det pinar mig att behöva säga att jag faktiskt måste tänka en sekund innan jag kan komma på vad jag gjorde (japp jag vet, sjukt risigt) men det kommer nog alldeles strax (kliar mig på hakan... kollar runt på lite bloggar... ringer runt)... Nu vet jag, på förmiddagen tror jag minsann att jag inte gjorde något, men jag är inte säker. Kvällen blev dock sjukt bra, efter middagen med de vanliga här hemma (alltså familjen plus Per-Tomas) så drack jag lite gott vin innan Sandra kom och vi knatade ner till bussen för att ta oss till nyinflyttade Olsons lägenhet i Hässelby Gård.
Väl där flödade vinet ännu mer och vi försökte oss på ett Playstation spel men det gick åt skogen så vi koncentrerade oss på att dricka istället. Efter en sisådär 40 minuter var det dags att gå och möta Lisa vid tuben och sedan började hetsen. Jag lyckades ramla i trappen redan innan ens invigt Olson lya men det är sånt som händer... Anyway, vi bestämde oss för att ramla in till krogen och av någon anledning så hamnade vi på Garbos tillsammans med halva Sveriges femtitaggare, wohoo!.. Kul hade vi nog, men om vi säger PASS på resten av kvällen så kan ni kanske läsa Sandra eller Lisas blogg för jag själv har på något sätt lyckas få någon form av lucka. Det kan ha varit så att jag ramlade och slog i huvudet och fick minnesförlust, det skulle förklara alla misstänkta blåmärken på mina ben... hmm, men som sagt PASS! (Står inte för den där dissen heller)...

Lördag: Vaknar iaf upp hos Olson i hans säng bredvid Sandra så vi hamnade iaf där i slutändan. När Sandra vaknar och ser på klockan får vi, eller iaf jag lite småpanik eftersom jag lovat mina småsystrar att dra till stan på storshopping med dom så det var bara att dra på sig kläderna och tigga skjuts av pappsen och dra vidare. Varken Olson eller Krille, hans rumspolare, vaknade och jag hade varken tid eller lust att stå och hoppa på dom så det fick va. Hemkommen skuttar en pigg Cissi in i duschen och blir klar före sina syskon trots försovningen, bra skit! Vi springer till åkis för att jag behövde lite så där dagen efter vatten och massor av tuggummi. På vägen dit dock möter vi en farbror Gunnar, glad i hatten.. Haha! Kul skit, jag blev nästan mulad men lyckades smita ifrån det. Lillesyster Lajzan påminde mig mer än ofta hur otroligt mycket jag luktar och jag fortsätter smocka i mig gummin men det verkade inte hjälpa och lyckligvis orkade jag verkligen inte bry mig heller.
Inne i stan blev det en massa shopping, jag och Malin frossade i koftor, byxor, benvärmare, kepsar, skor och diverse medan Lajzan som är den som är minst försiktig med pengar verkade sjukt opeppad på att handla nåt alls. Till slut så köpte hon ett par skor, två t-shirts och en keps. Vi har nu liknande kepsar från New Era, sjukt snygga (kepsarna är också snygga... )!



Efter moneyspending och svullmat från Burger King så drog vi oss vidare hemåt (Linda till Emil ofcourse). När vi kommer innanför dörren är huset fullt av gubbar och pappa har införskaffat sig en ny bil (bild kommer). Chaplin som hjälpt pappa få hem den är också där och alla sitter såklart med en varsin öl i handen.
Jag börjar dock fixa iordning mig för kvällens bravader, Sandra kommer och vi dricker vin och har sjukt kul framför msn (haha) jag dör. Lisa kommer så småningom och vi dricker ännu lite mer vin. Vi försöker bestämma oss hur och vart vi ska göra och kommer till slut fram till 360 som vanligt och Chaplin är lite halvpå men det blir som VI VILL och han vägrar åka komunalt så fine han får betala taxin och vi hämtar upp pruttiga Olson och Conny i Hässelby Gård och åker vidare. När vi kommer fram så dra Olson och co. till Garbos så vi blir ensamma kvar, tre oskyldiga flickor utan any clue what so ever. Det gick iofs ganska bra, Lisa drog hem tidigare med någon människa och det gick ju... Just det, PASS!..
Natten kom och gick och det var dags för oss att ta oss hemåt med lite extra bagage, eller vad säger du Sandrew? I Hässelby Strand fick jag också lite extra bagage som var lite mer oönskat så det slutade med att jag smet helt enkelt (jag förstår att det är lite svårförståligt men jag orkar inte...). Sandra hittar mig till slut och vägen hem blir ett äventyr för sig, bandy med trafikpinnar och isblollar är bra skit att roa sig med när man inte har något bättre för sig. Väl hemma vid halv sex hann jag inte ens lägga huvudet på kudden fören jag välkomnades in i drömmarnas underbara värld, Sandra däremot hon fick åka flåttstång. HAHAHAHA! Usch va äckligt det där lät, men helt sant tyvärr. Eller??
Bra avslut på denna dags bravader tycker jag.

vi är där i de högra hörnet

Man se ju hur boysen bara tokspanar på Sandra, hon var het den kvällen!




Söndag: Jag vaknar upp och tänker "inte igen!!", men det gick över ganska snabbt och jag kilade upp utan att väcka någon för att sätta på mig ett par mjukisar i systers rum men sängen typ tog tag i mig och höll fast mig så jag hade inget val än att ligga kvar där och sova ett tag. Någon halvtimme senare vaknar jag av att Sandra sitter utanför och kollar på tv så jag kilar upp och joinar helt enkelt. Sällskapet försvinner efter att ha städat och bäddat i rummet, helt okey initiativ faktiskt. Sandra drar vidare och jag pluggar teori ett tag.
Senare ringer Olson och vill att jag och Sandra ska komma till lägenheten så han kan mobba henne för nattens skjut men hon hade andra planer men jag kom och hälsade på. Chaplin kom och hämtade mig med bärgaren och kvällen spenderades framför Playstation. Det var ett sjukt kul spel btw där man smäller bubblor, lagar mat, spelar pingis och massa annat fast med hela kroppen. Jag vet inte om det heter I Toy eller Eye Toy, det uttalas iag Ajtoj, haha! Sjukt kul, det ska köras efter några öl, då händer det grejor. Däremot har jag fortfarande ont i armarna efter alla bubblor och "ostrivning" som jag va så himla bra på.
Efter lite spel blev grabbarna grus hungriga så vi drog vidare in mot stan så de fick lite mat i magen och efter en liten resa begav det sig hemåt och jag somnade på stört som vanligt.

Måndag: Jag vaknade vid 11 och satte mig genast vid dumburken och Bonniers för att plugga arslet av mig och det har jag gjort non stop till klockan 21.00. Jag testade teoriprovet på datan och fick fyra fel och jag kan bara hoppas att det går så bra imorgon också på det riktiga provet, om jag ens hittar dit.
Imorgon ska jag även gå i stan och leta efter skor med min älsk Lisa eftersom jag nu blivit medlurad på något form av coctailparty på Fredag och sen på Lördag är det fest i "Ladan" (Andreas, du är tyst! Jag vet vad du tycker om mina inavelsbönder till kompisar...) och det kan nog bli ganska galet. Det kommer nog komma ganska mycket folk och ganska mycket drag.. Bra skit helt enkelt.

Sören va mycket text det blev, ska aldrig mer glömma bort att skriva.
Dagens lycka:
61 av 65 på teoriprovet hemma på datan, allt slit kanske lönar sig, PEPPAR PEPPAR!

Bah göriiiiii, dricka bers och vara bäst!
Piss och kräm ♥

Kommentarer
Postat av: emilia

Lycka till idag!

2007-03-06 @ 09:20:21
URL: http://schemilia.blogg.se
Postat av: anonym

sjukt snygga kepsar
vart köper man dem?

2007-03-06 @ 09:50:30
Postat av: cecilia

streetwear , en affär som ligger typ mittemot åhlens över gatan ..

hemsidan heter www.streetwear.se

tack schemilia! <3

2007-03-06 @ 10:30:00
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: sandrew

PASS ;P

2007-03-06 @ 17:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0