Biomys

Nu är helgen förbi och snart ett minne blått!

I Lördags blev det inte riktigt som jag planerat men jag hade det trevligt ändå. Jag var först på middag hemma hos Sandra och min extrafamilj, där fick jag mig faktiskt en mycket snygg tatuering av Kim som typ är bäst på att rita. Efter middag och lite småsnack så skulle alla ungdomar gå så jag satt kvar och tog ett glas vin med mamma Ilona innan jag också bestämde mig för att vandra hemåt och vänta in Olson, Chaplin och gänget.
Planerna var att det va fem-sex stycken som skulle sitta hemma och chilla men det kom över lite mer folk. Det bjöds på skönsång för hela slanten. Sing Star gick varmt och t.o.m jag sjöng en trudelutt.
Det var lugnt och städat hela kvällen och efter att ha fixat grinden och städat undan diverse burkar och skräp så somnade jag nog inte fören klockan var närmre sju på morgonen. Det var ljust ute och jag var vid det tillfället ganska upprörd. Jag vet inte riktigt varför jag brusade upp så mycket men alkoholen kan ju ha lite med saken att göra, men vad vet jag.


Min fina bläck-tattoo!




Jag kom upp vid elva-tiden på förmiddagen dagen efter och märkte till min stora förvåning att det var någorlunda städat hemma, vid det tillfället kände jag mig lite stolt faktiskt. Det var nästan som om det hade varit lite vuxet och lugnt för en gångs skull, skönt!
Chaplin kom in från sin van och vi käkade lite mat sen inte långt därefter kom mammsen hem och jag låg större delen av dagen ut och solade. Efter att ha fått lite mat i magen så somnade jag på en filt ute på altanen och där låg jag nog ett par timmar. Jag drömde massa skumma drömmar och var lagom seg när jag väl bestämde mig för att gå upp och duscha.

image530Senare kom ett sms och då var det dags för bio, jag försökte få med mig Sandra eller Lisa men det slutade med att jag gick ensam tjej med sex snubbar. Det gick bra och filmen var helt okay, vi såg Pirates of the Caribbean - At World Ends och det var en väldigt stark film men som Anders sa så var den nog lite löjlig. Men det var fina pojkar med och det behövs inte mycket mer för att göra mig nöjd.

Efter bion på så fick vi med oss en för mycket i bilen och det var mer än obekvämt i baksätet när vi fick tränga ihop oss. Att Tim som körde inte direkt var försiktig på vägarna gjorde inte direkt resan mindre oskön. På vägen dit lyckades vi åka vilse dessutom eftersom chauffören inte riktigt hittade i stan så vi kom nästan för sent till bion så det blev en väldigt intressant resa både innan och efter.
Hem kom jag iaf till slut, jag satte på Fjorton Suger men hann nog inte se mer än fem minuter innan jag somnade.

Idag ska jag spendera lite qualitytime med Sandrew och senare ska jag även på fotboll. Det är Djurgården-AIK på Råsunda. Det är även min första match så snart är jag inte oskuld på den fronten längre... heller! Innan matchen ska vi träffas i Vasaparken och dricka lite vin tillsammans så det kan bli bra.
Det blir jag, Lisa och Linn, oslagbart med andra ord. Lisa frågade precis om jag verkligen får gå utan målsman (jag fick 13 på vuxenpoängsresultatet) och det var lite oklart så vi bestämde att Lisa skulle vara min mamma idag (hon fick 33 på vuxenpoängsresultatet),
Min riktiga Mamma och pappsen samt minisyster ska också gå den enda i familjen som inte ska gå är Linda som är ett väldigt stort Djurgårds-fan så hon är inte direkt lycklig.
Men innan dess ska jag försöka hinna städa lite och göra om i mitt rum.

Jag ringde dessutom körskolan i Mora igen och har fått en preliminär tid till ny uppkörning men hon skulle kolla om jag inte kunde få en tidigare tid så jag hoppas jag hör från dom snart igen för den tiden jag fick nu ligger alldeles för långt bort. 
Resten av veckan är inte planerad alls, möjligtvis åker jag till Norrtälje på Lördag och kollar på lite bikes men som sagt inget bestämt.

Nu ska jag käka lite brunch och sen kolla hur det går för Sandra.
Peace!


Kommentarer
Postat av: emilia

Jaa jag känner mig gammal som gatan som fick 38,1.. eeeeeehh!

2007-05-28 @ 15:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0