Hålla er uppdaterade -Valborg!

Oh my, vad jobbigt att jag inte skrivit sen i Söndags. Hur ska jag komma ihåg allt som hänt?

Söndagen blev en riktigt mysig dag. Familjen åkte in till stan och Hard Rock Café och käkade en rejäl måltid och efteråt så tog vi en promenad genom stan för att smälta maten lite innan vi rörde oss hemåt. Väl hemma minns jag inte så mycket vad vi gjorde men jag gick ialf och la mig till slut och somnade till Den lilla sjöjungfrun ll. Bra grejor...

Dagen efter var det Valborg, antagligen en av de mest överskattade "högtiderna" vi har i Sverige men ändå så blev det ju kanonbra.
Jag vaknade med mobilen i handen, öppen lucka och ett mottaget sms som jag antagligen läst och sen bara somnat. Man kan väl säga att jag var lite trött och sms:andet höll på långt in på småtimmarna så till slut kunde jag helt enkelt inte hålla mig vaken.
Hur som haver så käkade jag väl en god frukost och började fixa iordning mig, det var ju nämligen så att vi skulle få gäster hem på Valborg så matlagningen och städning var i full gång hemma. Pappa hade även lyckats glömma hälften när han var och handlade så systrarna fick helt enkelt gå ner till Åkis och shoppa lite. Vid Hässelbys idrottshall träffade vi på Hagen och Mats som kanske inte var de mest trevliga människorna i världen just då och ja, det var väl kul att se honom igen efter två månader men jag vet inte om det var ömsesidigt dock. Men men... Anyway.. Dagen fortsatte och jag blev på lite dåligt humör vilket iofs gick över senare när gästerna kom och jag fick en massa god mat i mig.
Senare kom även Sandra och hade med sig massa dricka så vi satte igång och ännu lite senare kom Leo så vi körde lite lekar innan vi vandrade ner till brasan. Jag vet inte hur det gick till men på något sätt tappade jag bort Leo, han hamnade med pappa och gänget så han hade börjat vandra hemåt utan oss..
Sandras pojke, Kim, och några andra kompisar var hemma hos Axlo (som btw fyller år idag) och förkrökade i Bromma innan utgång så vi bestömde oss för att möta upp dom och gå ut på krogen. Vi lämnade päron och andra vänner och begav oss in, övertaggade och sjukt glada. Vid Brommaplan får vi gå av tuben för att the gang är fruktansvärt sega... När de väl kommer så beslagtar några väktare Anders och Kims cider så Anders blir lack och typ spottar mot dom så vi blir utslängda från perrongen och får ta taxi istället. Jag, Kim och Sandra begav oss ut på taxijakt, jag vet inte riktigt varför men vi började gå mot stan men ångrade oss sen och gick tillbaka och hoppade in i en taxi på stationen.
När vi äntligen kommer dit så får vakten syn på Kims cider och det slutar med att vi ändå inte kommer in så det var bara att åka tillbaka med en ny taxi till Brommaplan och hem till Axlos lägenhet. Anders fick nycklarna och Axlo fortsatte festa med sina vänner i stan medan vi festade vidare i hans lya. Ja du, jag vet inte riktigt vad vi gjorde men till slut kom ialf Axlo hem och typ däckar framför datorn så vi bestämde oss för att dra hemåt och hur vi kom hem det kan jag inte berätta men skit sak samma, det var en jäkligt rolig kväll och jag mår ju som jag förtjänar idag...


image515

Ska även tillägga att en full människa betedde sig jävligt korkat igår tydligen och jag skulle hälsa från Sandra (eftersom hennes blogg är lösenordsskyddad) att hon är jävligt pissed off och besviken och människan i fråga är en skitstövel!

Oj oj oj, vilket långt och spännande inlägg det blev. Idag ska jag ialf ut och köra med Chaplin för snart är det dags för Mora. Det är mindre än en vecka kvar och på Fredag bär det av till Rättvik. Hur ska detta sluta gott folk?
In i duschen ska jag nu, Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0