Lång bilfärd

Hey hoes! What's up!?
Igår va jag ute och brummade igen, jag och Chaplin tog en riktigt äcklig middag på Majas och sen körde vi vidare ut mot Munsö. Innan vi åkte ut till Olsons mamma så stannade vi till hemma hos Charlies pappa och fikade lite. På vägen därifrån fick vi syn på en bil som stod lite konstigt och när vi kommer lite närmre så ser vi att bilen innehåller två välbekanta ansikten. Linda och Leo!!? Fast vah!? -Vad gör ni här? ... Det visade sig att Leo hade en moster eller något liknande där som han hade varit hos och hämtat blommor och anledningen till att de stod så underligt var att de hade stanna så att Linda kunde röka. Naturligvis blånekade hon till att det var så men jag tror mer på Leo än Linda, även om det faktiskt är så att hon är min syster.
Vi brummade ialf till slut vidare ut mot Munsö, lååångt ut på Munsö där Olson mor höll till och inne i huset möter vi Madde, Olson och Olson syster. Mycket trevliga människor. Hur som helst anledningen till att vi hade åkt så fruktansvärt långt var en kubbmatch som slutade väldigt oväntat. Eller man kanske ska säga att den började lite överraskande men slutade precis som alla hade trott.
Det var betongen mot bönderna, eller flickorna mot pojkarna kan man också säga. Ena änden, Olson och Chaplin och i den andra Madde och Cissi (jag). Vi började med att chocka, vi hade ner en kubb efter den andra och bara regerade på spelplanen men sen hände någonting. Jag och Madde är överens om att att detta berodde på att mörkret föll och pojkarna fick lite tur. De vände nämligen och dominerade. Till slut var det inga kubbar kvar på vår sida och på killarna sida såg det ut som något form av slagfält. Kubbarna var utspridda lite här och var men mest i en klump på vänster sida men ändå lyckades vi inte träffa en enda kubb. Efter en lång och kämpig match med gräsfläckar och brytna naglar så vann Ollebolle och Charlie. Vi kan ha släppt efter lite för dom också eftersom de var så fruktansvärt dåliga förlorare och jag övningskör ju trots allt hem så jag ville inte riskera att få gå från landet, in the middle of nowhere. Men vi låter de ialf tro att de var bäst, jag tror alla mår bättre av det helt enkelt.

Till slut åkte vi därifrån och möttes igen på OK/Q8 i Brommaplan en snabbis för att snacka lite skit och sen vidare hemåt. Då plingar det till i min telefon och då är det Madde som skrivit "din väska är kvar på Munsö, bara så du vet"... MEN AAAAH! Mitt smink är där i, det här funkar inte. Ja det var bara att vända, efter att ha tankat bilen så var det bara att köra ut till Mamma Olson igen och hämta väskan. Det tog oss en och en halv timme och nästan en 70 kilometers bilfärd extra men jag fick ju köra en hel del. Jag var riktigt trött och illamående när jag kom hem så jag studsade bara ner under täcket och fortsatte fundera på mitt liv och alla motgångar. Jag kom fram till absolut ingenting men jag och Chaplin snackade massa allvar i bilen och vi kanske inte löste några världsviktiga frågor men en hel del kom vi fram till ialf.

Förövrigt så är filmen Epic Movie, helt värdelös! Tacka vet jag Lilla Sjöjungrun.

Pisk och Snusk! 


Update 15:28

Jaha nu är klockan lite mer och solen skiner lite smått utanför fönstret men speciellt varmt är det inte.
Jag fick reda på för några timmar sen att min syster inte längre är tillsammans med Emil, de har gjort slut och Emil är helt förstörd givetvis. Linda har ännu en gång krossat ett hjärta och en pojke men förhoppningsvis så är det så som de säger; "det som inte dödar dig gör dig starkare".
Jag hoppas på det bästa ialf och Linda brukar vara ganska duktig på att bara glömma och gå vidare hur illa det än låter.

Nog om syster yster. Senare ikväll ska jag försöka hinna med ett SatsCore-pass på gymmet så jag får lite nytta gjort efter en så slapp som denna. Samvetet ligger ju inte på topp liksom så det får man helt enkelt ta och ändra på.
Imorgon så ska jag ringa upp till Mora trafikskolan och kolla om det är okay att jag kommer på Söndag eftermiddag/kväll istället för Måndag eftersom jag får skjuts från Rättvik isf. På Fredag bär det nämligen av, en stor fest i Rättvik som sagt och det kan bli skoj, Madde ska tydligen också dit på Lördagen, trevligt!
Jag ska sova i en van och förhoppningsvis finns det någon form av dusch någonstans så jag är någorlunda fräsch till jag kommer till Mora.

Nej återgå till att göra ingenting alls
Ha de!

Kommentarer
Postat av: sandrew

Som en dag cissi ;P

2007-05-02 @ 12:44:34
Postat av: olson

det e väl så här dåliga förlorare låter?????

2007-05-02 @ 14:13:00
Postat av: cecilia

Sandra: ahaa, SOM EN DAG!! :D

Olson: Nej nej, eller du får tro vad du vill bara du är lycklig Olle bolle :)

2007-05-02 @ 15:25:24
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0