Mora är nej bra!

Jaha så har man farit iväg till Rättvik på marknad och sen vidare till Mora för intensivkurs. Jag tar väl en dag i taget som vanligt. Det brukar vara lättast så...

Fredagen gick mest åt att packa väskorna och vänta på Chaplin som skulle köra oss och två till passagerare till Rättvik där festen skulle äga rum. Resan gick smidigt och jag lyckades även somna en stund. Efter tuppluren så var det dags att öppna upp första och jag fick någon sliskig dricka av Benny och efter det var det över. Min mage la av och ville inte vara med. Så när vi väl kom fram så försökte jag få i mig en smirnoff men fick tvinga ner den och till slut kastade jag in handduken och gick och la mig i vanen som skulle vara mitt hem de närmsta nätterna... var det tänkt.

Jag vaknade ganska trött på Lördagmorgonen eftersom vi var vakna och snackade halva natten trots att jag gått och lagt mig så pass tidigt. Men upp och hoppa, fixa iordning sig och sen hoppa in i Bennys bil och brumma till marknaden som bestod till 80 procent av strumpstånd. Jag köpte trots det inga strumpor men en ponny-ballong vid namn Tindra som är precis som mig och tindrar till ibland och även två kuddar och en navelpiercing. Så några större köp blev det inte men jag är nöjd med det jag kom hem med och Tindra flyger fortfarande lite smått och mår bra i mitt rum.
Efter marknaden, några öl och lite "börnande" åkte vi tillbaka till huset och stället där festen skulle äga rum. Jag tog en snabb dusch, fixade iordning mig och sen var det igång. Det blev nog inte som värdinnan hade förutsett efetersom gästlistan var väldigt lång men gästerna som dök upp var betydligt färre men kul hade jag ändå.
Jag ska väl egentligen inte skriva det här men jag hade ju tappat bort bakstycket på mobilen och denna helg var det batteriet som försvann spårlöst istället så mobilen har ju inte fungerat så bra fram mot natten och tydligen så var Olson på väg till oss och när han väl kom fram var det ingen som svarade i telefonen och alla hade gått och lagt sig så det var bara för honom att vända och åka hem igen klockan två på natten.
Det var en ganska rörig natt och jag hamnade i Bennys husvagn till slut och fick mig en sovplats.



Söndagen började med ett björnvrål, eller det var åtminstone vad jag trodde men det visade sig vara Bennys snarkningar som hade låtit så fruktansvärt att det gjort det omöjligt för mig att somna om och klockan kan inte ha varit mer än sju på morgonen. Så jag rörde lite på mig för att få honom att vakna vilket inte gjorde någon större nytta men efter ett par gånger så fick jag liv i honom och han reste sig upp och gick ut ur husvagnen. Vid det laget hade jag lite ångest över att jag inte hade någon aning om vart min mobil var... igen! Så ni kan ju förstå hur lättat jag blev när jag märkte att Benny hade legat på mobilen hela natten eftersom den låg under honom. Den hade dock inget batteri eller bakstycke så det gick ju inte att ringa från den och Jocke försökte hitta batteriet och letade överallt men det enda han hittade var laddare resten var spårlöst väck. Det var bara att acceptera det och inse att Cecilia Arnblom hade lyckats IGEN!
Jag packade ihop mitt pick och pack senare under dagen och vid tre-tiden åkte jag och Chaplin vidare mot Mora. Vi försökte förgäves hitta ett mobilbatteri på ngn mack för att jag skulle kunna hålla kontakten med folket hemma i Stockholm men det slutade med att jag fick ta Chaplins telefon som ett lån och det uppskattades verkligen då jag kunde ringa familj och vänner tills jag skaffat nytt batteri vilket jag gjorde dagen efter.
I det stora hela så har jag lagt ut stora summor pengar på min telefon de senaste dagarna eftersom jag även köpt ett bakstycke för 375 kronor och bara batteriet kostade 445 kronor så det blev en hel del pengar men nu är mobilen hel igen iaf.
Hur som haver, i Mora hamnade jag hos en trevlig familj och jag fick ett stort rum och en stor säng med egen tv, soffa och stereo samt garderobsutrymme. Jag trivdes direkt trots brist på kanaler, DVD och t.o.m VHS. Fyran har fungerat bra de senaste dagarna och jag läste även mycket böcker.

Morgonen efter vaknade jag helt utvilad och överraskande pigg för en Måndag efter en hård helg och en natt full av sms:ande. Min första körlektion var halv två så jag gick och käkade en god frukost innan jag skulle köra och efter lektionen gick jag på en shoppingrunda för att lära mig centrum lite och jag införskaffade en hel del onödiga saker: skor, foundation, rougeborste, mobilbatteri (som sagt), rakhyvlar och lite smått och gott att stoppa i munnen. Efter så mycket spenderade pengar var jag trött och belåten så jag vandrade hemåt igen och resten av kvällen kollade jag på tv, sms:ade och läste bok.

Tisdagen bestod av tre timmars körande, lite tid i solarieöarna, småshopping på ICA och en massa läsande av Star. Så det var inget märkvärdigt alls

Onsdagen var ännu mindre märkvärdig eftersom jag inte hade någon lektion alls och sov till klockan 11. Jag hann fundera en hel del på saker i mitt liv och det är en hel del saker som "spökar" där upp i skallen på mig. Denna dagen blev det solning, läsning och tv-kollande och självklart en hel del telefonsnack.

Den här dagen kan vi helst strunta i att skriva om, fär just denna Torsdag var en sådan dag som jag lyckades med någonting som endast jag kan lyckas med. Jag lyckades låsa mig själv ute i Mora... Jag vet att det inte är någon som är förvånad över detta men jag blir ju så trött på mig själv. Det är nämligen så att på min nyckelknippa har jag en nyckel som är till Sandra cykel-lås och den är på pricken likadan som familjens hemmanyckel... såklart. Jag lyckades tappa hemmanyckeln i väskan när jag skulle ta bort bilnyckeln från nyckelknippan men sen när jag kollade på nycklarna så såg jag ju hemmanyckeln där (trodde jag) så jag tänkte inte mer på det.
När jag kommit hem med min skagensmörgås och en cola zero som jag verkligen sett fram emot att äta i lugn och ro framför tv:n efter en lång och jobbig körlektion så märker jag till min stora förvåning att nyckeln inte fungerar och det slår mig ganska snabbt att just denna dag när jag för en gångs skull inte tagit med mig väskan så är det precis där som nyckeln ligger, BRAAA CISSI! Det finns inte så mycket annat att göra än att sätta sig och vänta, och det var precis vad jag gjorde, jag väntade... väntade... och väntade men kom det någon? -NEJ!!
Så jag gick och la mig i ett solarium i centrum i hopp om att de hade hunnit komma hem när jag var klar, men icke så jag satte mig och väntade i 20 minuter till men fortfarande ingen syn av dom och det enda telefonnumret jag hade var hemnumret smart som jag är så det vara bara för mig att skita i min skagensmörgås och gå till centrum och ta en pizza istället. Vilket jag förövrigt inte alls var sugen på...
När jag käkat så bestämmer jag mig för att ringa hem till familjen ist för att vandra tillbaka och mötas av besvikelse igen och den här gången visade det sig att de var hemma och vid det här laget så hade det spöregnat ett ganska bra tag så de erbjöd sig att komma och hämta mig så jag tackade och tog emot.. Den här vidriga sagan fick sig ett bra slut iaf och jag satte mig framför brasan för att få tillbaka den förloarade värmen som regnvädret stulit från mig. Sen var den dagen också slut.

image535Dagen efter vaknade jag lycklig som ett spjut, det var Fredag och jag skulle få åka hem...ÄNTLIGEN!
Jag hade lektion från 12.45 till 14.15 och då körde jag stadskörning och det kändes som lektionen aldrig skulle ta slut. Jag ville bara hem och packa det sista så jag kunde få komma hem någon gång.
Chaplin kom runt halv fyra och vid fyra var vi på väg hem och jag var sjukt glad för det.
Vi sjutiden var vi hemma och jag fick min efterlängtade grillade middag innan Lisa kom och fixade iordning sig, nu skulle det nämligen festas. Vi drack en massa vin innan vi drog vidare till Sandra där vi bokstavligen talat hällde i oss vinet. På vägen dit träffade jag ett bekant ansikte samtidigt som han sms:ade till mig. Det var lite festligt och kul att träffa honom igen och det gick väl sådär eftersom jag hade en sms-signal som varken stämde eller var direkt till för människor över 12 år men men.. shit happends. Kul att träffas igen iaf, det händer ju inte så ofta.
Anyway, när Sandra var klar och vi hade fått i oss mer alkohol så sprang vi till bussen och det blev väldigt stressigt där i slutet men till 360 kom vi och där träffade vi alla grabbsen och började dansa nästan på en gång. Det var en riktigt skön kväll som slutade på ett golv i en lägenhet i Brommaplan.



Vi somnade vid fem-, sex-tiden imorse och vaknade väl vid halv åtta då Sandra och Kim kände att det här funkar inte längre. Jag antar att det inte var så skönt längre att sova under bordet. Jag hade iaf fått kudde och täcke de hade bara varandra och en massa stolsben. De drog då vidare hem till Kim på Ekerö och jag tog första bästa tåg hem till Hässelby igen, eller Vällingby iaf där mamma fick komma och hämta mig eftersom bussen inte gick fören om en timme vilket var lite orutti. Men men.. hem kom jag iaf och jag störtade i sängen ganska snabbt efter frukosten.
Efter en stunds nappi så var det bara att duscha och fixa iordning sig för sen skulle vi vidare till Bålsta eftersom kusin Robin fyller 20 år. Jag fick köra dit men jag kände när jag var där att baksmällen började krypa på så jag bad pappa köra hem och öppnade första ölen. Nu har vi väl varit hemma i lite mer än en timme och det verkar inte hända något speciellt, Linda har en liten coctail-fest hemma som jag var bjuden på men jag blev ju alldeles för sen som jag förstod så den missade jag givetvis.
Vi får väl se vad som händer, fötter, fingrar och tår. Det blir kanske sängen tidigt med en bra film, packa måste jag ju också göra för tåget går tillbaka till Mora mellan fem och sex imorgon kväll. Det känns surt men på Tisdag ska iaf halkbanan vara avklarad och då är det bara uppkörningen kvar.

Nej nu ska jag göra något annat
Sayonara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0