Östersund

Östersundresans:
  • Låt -Apologize ("It's too late att äta bajs")
  • Rumsregel -Får inte Cissi & Lisa ligga så får ingen annan det heller!!
  • Mål -Fixa så att Cissi får ligga (-gick åt h-vete. 5 månader är lång tid)
  • Mat -Subway
  • Dryck -Lördag alkohol & Söndag VATTEN!
  • Tidning -Cats magazine, FHM & SLITZ
  • Bråk -Linn & Martin

Jahå så kom jag precis in från världens längsta hemresa. Den tog liksom aldrig slut...
Klockan kvart i sex tog jag en taxi mot Brommaplan och var där i tid, t.o.m tidigare för en gångs skull. Joakim hade skickat ett mail där det stod att klimatanläggningen i bilen var trasig så man skulle vara lättklädd. Inga konstigheter tyckte jag så fjällisen fick stanna hemma vilket ledde till att kylan trängde in under min tjocktröja medan jag väntade. Anyway när dom kom så undrade alla (utom Öhman) varför jag inte hade jacka på mig. -Ja, men Jocke sa ju att värmen i bilen var paj och som svar blir jag då bemött av ett enda stort asgarv av samtliga (utom Öhman). Det var tydligen ett skämt vilket jag kanske borde förstått med tanke på vem det var som hade skrivit. Men men, Öhman gick tydligen också på det så jag var iaf inte ensam. Det är bra att vi kåta blondiner håller ihop.
Medan vi var i Bromma, btw, så susade typ tre piké bussar förbi i 180 samt typ fyra vanliga snutbilar. Jag blev lite smått nyfiken på vad som kunde ha hänt men har fortfarande inte fått något svar på det.
Men iaf, vi åkte vidare till Solna för att hämta upp Jimmy och Tessan som fick tränga ihop sig lite kärleksfull längst bak i bilen och sen började vår resa. Lisa och Linda spårade lite, så när vi inte sov, vilket vi gjorde största delen av resan, så roade vi oss med att gnälla lite på mamman i sällskapet, nämligen Emilia. Linda hade brutal kåtimma på sin ruta, jag tindrade till med kommentarer som "I'm gonna save your ass" (internt) och lite annat smått och gott som chockade folket i bilen. Tänk att Cissi faktiskt kan säga smarta saker ibland.
Vi stannade bara en gång under resans gång och det var mest för att förpesta toaletten på en mack och även förpesta luften för Lisas del som höll på att bli tokig av att inte få cigg och kaffe. Jag fick en lussebulle av Mamma Em så jag mådde alldeles utmärkt, sen sov vi lite till. Lisa sov på mig och Linda sov på Lisa, jag tror att det finns bild på detta men när dom bilderna dyker upp det är väldigt oklart.



När vi kom fram till slut så var det faktiskt inte alls svårt att hitta, vandrarhemmet som vi skulle bo på hette Rallaren och eftersom vi var först så kastade vi oss in i rummet för att först välja säng. Han som ägde hemmet var mycket trevlig och allt blev helt okay även om "dubbel-rummet" inte egentligen var som vi tänkt oss. 

När vi "flyttat in", bäddat och gjort oss iordning en aning så bar det av ut mot stan för att möta upp Linda, käka på Subway och sen shoppa lite. Jag och Öhman gick på jakt efter shampoo och balsam, Lisa köpte en bolero som hon inte behövde och Emilia & Tessan köpte vantar för dom var frusna om fingrarna.

Efter shoppingen begav vi oss tillbaka mot vandrarhemmet och tog oss en nap, eller försökte iaf. Så fort jag höll på att somna så dök resten av gänget upp. Alltså, Martin, Linn, Moa, Niklas och Wredde. Dom väckte oss allihopa och "tjafset" satte väl igång på en gång och det handlade om hurvida kvällen skulle sluta, om vi skulle ut eller inte. Några ville verkligen inte, eller kunde inte, andra hade verkligen sett fram emot att dra ut och träffa nytt folk i en ny miljö (jag var en av dom) men vi kom fram till att kvällen får bestämma åt oss hur det blir.

Vi duschade, sminkade oss och got dressed för att sedan korka upp. Det dracks tills det var dags att bege sig till Lindas lägenhet och beställa mat, där satt vi och drack, pizzorna kom, käkade, drack lite till. Vi fick även träffa nytt folk eftersom typ hela Lindas klass kom in. Lägenheten var superfin men kanske inte så stor. Folk satt överallt, på sängen, i soffan, på balkongen, i köket, vid datorn och på hela golvet. Det var ganska trångt, men ändå mysigt.
Linda försökte få oss att lära känna varandra så hon kom på idén att Stockholmarna skulle lära Östersundarna en nubbevisa och tvärtom. Det tyckte jag var asnice, så vi lärde dom "armen i vinkel, blicken i skyn, så var det menat...." men fick vi någon visa i gengäld? -NEJ! Vad är det för stil egentligen. Men vi lekte iaf lite lekar och dansade till En gång är ingen gång och då var det någon dum människa som kläckte ur sig "det där är ett jäkla YMCA med taskiga batterier!". Så kan man väl inte säga, dumma bönder!!
Efter en massa misslyckade lekar och lite minglande så styrde jag och Lisa upp utgång för dom som var sugna och det var typ jag, Linn, Lisa och Martin, då var vi fyra av typ femtio. Vi hade en Östersundare med oss också men han försvann på vägen så vi sket i honom och gick själva till "gamla Olearys" som absolut inte var som vårat här i Stockholm. Det var en riktig krog med dansgolv och hela faderullan. Där dansade vi massor, drack en massa tequila. Visa-kortet kom tydligen upp så jag är lite nervös för jag vet inte hur mycket jag har spenderat. Med tanke på att jag bjöd ganska mycket. Hmm, skyller på den söta bartendern som Lisa tydligen gett mitt nummer till också. Bra där! Hmm, aja vi dansade och när vi skulle gå så tvingade Lisa mig att gå och ge barisen en kram för att jag fått en gratisdrink. Sagt och gjort, pinsam som jag är så fick killen en kram sen drog vi hemåt. Eller nåt!!
Vi skulle tydligen ha fyllekäk, JAG SKA INTE KÄKA PÅ FYLLAN. Men iaf, jag köpte till Linn och Martin också som tydligen inte skulle ha helt plötsligt så jag svullade i mig all mat själv. Nu snackar vi verkligen grisa. Hela min jacka var nersölad och jag käkade in i det sista, När Lisa sa att det var dags att gå så käkade jag MEDAN jag ställde mig upp. Fy farao säger jag bara. Jag är inte så trevlig alltså, men men. Bråket mellan paret utanför hade blivit värre och ja, jag behöver väl inte säga så mycket mer än att de inte har snackat med varandra idag. Det rann över igår tydligen och blev större än det behövde så nu sitter vi alla och håller tummarna för att det ska lösas så snart som möjligt.
Iaf, jag och Linn gick hem utan Lisa och Martin. Sen fick jag ett samtal av Lisa som inte bara tappat bort Martin utan sig själv också och jag hade tydligen sagt till alla att Martin och Lisa kom minsann hem tillsammans med mig. Helt snurrig, snackade massa skit med Moa och i luren med Olson. Tydligen om sex eller något, minns inte men skoj var det nog.






Imorse vaknade jag och var lite seg först sen så vaknade jag till som vanligt dagen efter och studsade runt i hela vandrarhemmet. De flesta trodde nog jag var helt dum i huvudet som vanligt när jag kommer till nya ställen men sånt stoppar inte mig, Jag duschade, borstade tänderna med Lisas tandborste samtidigt som jag hittade min egen. Klädde på mig och packade ihop sen var det dags att käka på Subway igen innan hemfärd. En god Chicken teriyaki sub med en fet kola slank ner utan problem. När maten var nerslaffsad drog vi vidare hem till Linda för att säga tack och adjö. Det var verkligen trevligt att träffa henne igen och hon verkar trivas som fisken i havet. Det var självklart trisst att lämna henne och inte bara för att vi inte kommer få träffa henne på länge igen utan också för att hemfärden skulle bli lång och hård. Jag fick byta bil på hemvägen för allas trevnad så jag satt trångt med Moa och Niklas i baksätet på en volvo med Martin och Wredde fram. Gah, va lång tid det tog hem, så mycket bil under så kort vistelse, det gör vi nog INTE om.
På hemvägen stannade vi på en mack också och eftersom jag hade FHM redan så tänkte jag köpa SLITZ och då tyckte Mosan minsann att det var dags att slå på stort så det fick bli en Cats Magazine också. OMG, det finns en del nasty shit i den tidningen för att inte tala om roliga grejor. Oj oj oj, ni ska se vilka annonser det finns:


"Sugen på en skön stund med en riktig slampa? Ring då. Jag väntar"
"Kåta Stina ställer gärna upp med sin röv för ett rövknull"
"62 och fortfarande kåt så in i HELSIKE"
"Om du var här skulle jag kn***a dig med min stora strap.on dildo. Frida älskar att dominera. Ring om du törs!"
"Ring, så ska jag berätta för dej vad jag och min väninna brukar hitta på när ingen ser"
"Jag har varit olydig och förtjänar att bli piskad, ring mig nu!"
"Tycker du om 59 års erfarenhet? Ring då gamla Linda, hon har smak för unga vilda killar"


Ja, ni ser ju! Man kan inte göra annat än att skratta. Mosan blev lite generad över att kolla i tidningen för bilderna var brutala. Det är ju inte direkt retuscherade fina glamour-bilder a la SLITZ utan här har du hela paketen, minst sagt. Jisses, strap-ons, snoppar, snippor och anndra härligheter som man kan lyckas trycka in i både det ena, det andra och det tredje hålet. Helt galet! Nej inga fler sådana tidningar Moa, de får du roa dig med själv.
Vi stannade iaf till och kikade på M & N's lägenhet i Gävle när vi droppade av dom och sen vidare hem med en krånglig bil och läskig väg. Ja, nu sitter jag här och har uppdaterat den här nedrans bloggen igen. Jag undrar hur många som kommer läsa skiten men nu är det skrivet iaf så nu kan ni sluta tjata..

Fick sms av min älskling Sandrew igår också som tyckte jag var dum. Hon försökte banka lite vett i skallen på mig också eftersom jag har svårt att släppa vissa människor som egentligen varit ute ur mitt väldigt länge nu. Men det är fan inte lätt, att försöka se fel när man bara kan se perfektion. Aja, det är ingen som förstår det här ändå och det lär bli ett inlägg i den andra bloggen lite senare om inte annat för att försöka få ut lite skit ur skallen.

Ha en trevlig kväll nu!


Kommentarer
Postat av: drew

jag vet att du kan hjärtat =) jag orkade minsann läsa hela ;P

2007-11-25 @ 20:19:34
Postat av: Cecilia

härligt =)

2007-11-25 @ 20:43:44
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: Anonym

sexig snubbe på tredje bilden i massbildgrejsen :)

2007-11-25 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0