Dags att uppdatera

Fan, har ju inte skrivit sen i Fredags...

Det var iaf en ganska skön men ändå lång dag på jobbet. Barnen bråkade lite mer än vanligt men vi särade på dom så det gick kanon.
När jag slutade åkte jag direkt till åkis, handlade, åkte hem med varorna och hämtade Malin sen till åkis igen för att käka. Det blev en vårrulle och sen en friterad banan med glass på det. Mumsfillamumma! När jag var mätt och alla andra skulle vidare skjutsade jag runt lite Per-Tomas och sen hem för att komma på vad som skulle göras. Det blev en Munsö och jag duschade, klädde på mig, sminkade mig, hämtade Lisa och brummade hela vägen bort till Lugnet för att säga hej till Olson och Chaplin. Det jag och Lisa inte visste var att det var några andra där som tydligen inte uppskattade att vi skulle komma så dom drog precis innan vi kom. Det var inte meningen att skrämma bort A. och hans fru, hade vi vetat skulle vi ju kanske gjort något annat. Men wtf, inte mitt problem.
Vi satt iaf där och babblade en stund om ditt och datt sen så bjöd vi med oss Chaplin på en utekväll på Garbos och han var på, vi frågade Olson också men han var mindre taggad.
Efter ett tag så kastade vi in handduken och Lisa fick köra hem oss efter att vi hämtat upp Sofia vid centrum. Vi somnade hemma hos Lisa skedandes och tittandes på Vänner.

Dagen efter blev det frukost framför tv:n och sen hem för att skjutsa pappa och hans vänner till Globen. Det var lite spårat och Lajzan fick sitta i skuffen. Lisa orkade inte följa med för hon ville sova. Hemvägen gick finemang och när vi kommit tillbaka ville mamma till Kista så det var bara att svida om och köra henne dit. Hon köpte en massa fina saker, bl.a ett par stövlar för 900 sek(!). Inte likt mamma men jag och Linda tyckte hon förtjänade det så vi övertalade henne. Efter det åkte vi iaf hem till stackars Lisa som var alldeles ensam och vi fixade iordning oss innan middagen som bestod av italienskt.
Precis när vi käkat upp så kom Chaplin och vi började värma upp. Ännu lite senare kom lillebror Joakim som också ville vara med och sen så drog vi vidare till Garbos. Kom jag och Lisa in? NEJ, vakterna sa: "Tyvärr Cecilia men det är 23 här..." -HALLÅ? Jag är faktiskt blond!!
Äsch, jag och Lisa bestämde oss för att dra vidare in till stan. Vi gick av i Karlberg och vandrade till Viper. Vakten kollade på mitt körkort och sa: "Det ser ut som du inte har något hår på den här bilden". GAH!! Det har man ju inte hört förr. Jag vet att jag var lite blond och att det smälter in i bakgrunden. Dumskallar! Han tyckte även om Lisas mellannamn, Ingegerd! Haha!
Vi gick iaf in, shots och tequila bara flödade för att inte tala om sms:en. Jag har en tendens att skicka lite för mkt dumma mess på fyllan men jag ber om ursäkt för det. Hoppas ingen blev störd av det bara, jag kan bli lite tjatig.
När vi bestämde oss för att gå till slut så var väl klockan kanske ett. Vi tog tuben till Hässelby Strand och därifrån fick vi gå eftersom jag inte hade någon bussremsa. Det tog två timmar (!!) för oss att gå hem därifrån, det tar vanligtvis MAX en halvtimme. Vi fick nämligen för oss att vi skulle äventyra vid kyrkogården så vi tog oss för över något stort hönsstaketliknande och sen en stenmur som vi båda ramlade ner från och sen igenom en häck. Vi la oss på en varsin bänk och sjöng gläns över sjö och strand. Jag kan kortfattat skriva att det blev rullning i en hög med asfalt, kastande av stenblock, bråk med busschafför, nylonstrumpor på huvudet och vandrandes utan skor. Ja, allt detta var anledningen till våra två timmar långa vandring.
Idag mår vi som vi förtjänar, möjligtvis lite bättre. Men ont har jag iaf i kropp och lem. Mitt knä är fucked up och blåmärkena många. Att vi inte typ bröt en arm eller några ben igår är ett mirakel.




Idag är det en bakisdag som heter duga. Det blir film och mys. INGET annat!
Imorgon ska jag ju jobba igen så, lugnt idag alltså!
Peace out!


Kommentarer
Postat av: drew

Dålig du är, orkar åka till Munsö men inte till Solna och träffa migsom du itne träffar allt för ofta, känner mig träffad!

2007-10-22 @ 14:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0