Fotbollsstjärna!

Nu är det äntligen Onsdag. Det känns att helgen närmar sig men fortfarande noll planer på g. Jag kanske ska umgås med Lisa och jag ska dessutom höras med Sandra och Chaplin så vi får se om det blir någonting.

Jahapp och dagen har varit som vanligt, lite galnare kanske eftersom alla ungar är tillbaka nu men ändå skoj. Jagimage1107 hittade en ny dold talang när jag var ute, jag är nämligen GRYM(!!) på fotboll. Visserligen spelade jag mot två knattar men dom gick ju faktiskt i Brommapojkarna. Jag vann iaf överlägset med typ 13-8 och jag lyckades med en snygg glidtackling också fast utan tackling. Sen fällde jag en liten kille ganska rejält men han bara ställde sig upp och skrek FRISPARK!! Jag tyckte dock att det hette straff men aja. Jag vet inte riktigt vad dom hade för regler för dom skrek fripassa hela tiden och jag vet inte vad det är faktiskt. Jag tror dom har missförstått det hela, det heter väl fri! passa!. Mycket som jag funderat på faktiskt när det gäller den där fotbollsmatchen. Jag fick iaf stark back up mot slutet av Lee, en annan förskolelärare på dagiset. Vi var helt enkelt grymma tillsammans. Det blev både en och två tunnlar samt en massa andra snygga dribblingar... eller?!
På rasten idag somnade jag i vanlig ordning och då som inatt drömde jag en massa skit om ett avslutat kapitel i mitt liv. Det är jäkligt drygt ska jag be att få tala om. Dumma människa, försvinn ur mitt liv bara!

Snart beger jag mig iaf av mot gymmet, pilatesen igår gav så mycket så jag har träningsvärk i magen men det hjälps inte. Ikväll blir det aerobics och sen core. Så sjukt nice att få svettas lite granna...
Smell ya later!


Kommentarer
Postat av: Sohlberg

kan man det? det vet jag inget om, men jag hörde om det här med Skype och laddade ner den och nu idag sà funkar det super bra. =) inte helt fel att prata gratis med dem hemma i Svea!

2007-10-17 @ 18:15:07
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Cecilia

Nej , jag har aldrig hört talas om det men verkar ju som en sjukt skoj grej!.. kostar ju en del att ringa hem annars .. :) Bra att veta

2007-10-17 @ 20:39:25
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: Sohlberg

fick reda pà idag av Tom av dt gàr att ringa pà msn men att det inte är lika bra kvalite som Skype. Jag har iallafall roat mig hela kvällen genom att prata med alla pà min msn lista som har tillgàng till mic och högtalare =) skit tufft hihi

2007-10-17 @ 23:49:34
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Cecilia

Haha nice! .. då var jag inte helt ute och cyklade iaf

2007-10-18 @ 10:06:46
URL: http://ceciiliaa.blogg.se
Postat av: Fotbollsgudinnan

1. En straffspark utdöms i fotboll till motståndarlaget då en spelare i sitt eget straffområde begått ett regelbrott som utanför straffområdet skulle ha renderat en direkt frispark till motståndarlaget.

Straffsparken går till så att bollen läggs på straffpunkten, 11 meter (12 yards) ut från mållinjen. Straffsparkaren skall vara identifierad och övriga spelare skall befinna sig bakom bollen, utanför straffområdet och minst 9,15 meter (10 yards) från bollen, det vill säga utanför cirkelbågen, tills dess bollen är i spel, dvs blivit sparkad och rör sig. Målvakten måste med båda fötterna ha kontakt med mållinjen tills dess bollen är i spel.

Om en straffspark har utdömts under ordinarie matchtid skall tiden förlängas så att straffsparken kan slås innan spelet stoppas för halv- eller full tid.

2. En frispark tildöms motståndarlaget då en spelare gjort sig skyldig till ett regelbrott som skall bestraffas. Frisparkar delas upp i två varianter. Direkt frispark och indirekt frispark. En direkt frispark får slås direkt i mål medan en indirekt dito måste vidröra någon spelare utöver skytten innan den slås i mål. Skytten får inte i någotdera fallen vidröra bollen en andra gång innan den vidrörts av en annan spelare. Om en indirekt frispark slås direkt i mål döms inspark till det försvarande laget.

Vid en frispark skall bollen ligga still. Samtliga spelare i det försvarande laget skall befinna sig minst 9,15m (10 Yds) från bollen då den slås. Avsiktliga brott mot detta i syfte att fördröja spelets återupptagande eller för att på detta sätt hindra bollen från att nå fram bestraffas med en varning.

Om en förseelse som normalt bestraffas med en direkt frispark, hit räknas samtliga förseelser som inbegriper ottillåten fysisk kontakt, begås inom det egna straffområdet tilldöms motståndarlaget istället en straffspark

Beroende på regelbrottets art kan spelaren även tilledalas en varning (gult kort) eller t o m utvisas (rött kort). Om en spelare får sin andra varning skall han utvisas.

Även om domaren väljer att tillämpa fördelsregeln, d v s väljer att inte blåsa frispark för att detta skulle gynna det felande laget mer än det andra, kan domaren utdela disciplinära bestraffningar för en begången förseelse vid nästa spelavbrott.

2007-10-18 @ 12:31:37
Postat av: Cecilia

AHMAGAAAD! Hoppas du inte tror att jag kommer läsa de där. Finns inte en chans faktiskt! ;)

2007-10-18 @ 16:35:51
URL: http://ceciiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0