Ops I did it again!

Idag blev jag bortringd på jobb i Abrahamsberg. Jag var väldigt trött på morgonen när jag kom dit och lite smått förvirrad (kommer till det senare..) men hitta gjorde jag till slut iaf. Utan GPS dessutom.

Jag började klockan nio och det var på en småbarnsavdelning så efter lunchen var det lugnt eftersom alla småttingar somnade. Asskönt, så jag satte mig i personalrummet och lekte lite med luren och helt plötsligt får jag ett sms från ett okänt nummer och ja så här ser sms-konversationen ut.
Okänd -"Tja allt bra? ;)"
Jag -"Japp, toppen! Vem undrar?"
Okänd -"En italienare från Ekerö, fick ditt nummer av nån. Haha :)"
Jag -"Skojar du eller, av vem då?"
Okänd -"A jag svär helt sjukt. Ingen aning asså såg ditt nummer nu i mobilen :)"
Jag -"Känner jag dig?"
Okänd -"Nä vi va på samma fest på ekerö tror jag. Så fråga jag nån snubbe om ditt nummer ;)"
Jag -"På vems fest? Vet du ens vad jag heter?"
Okänd -"Kommer inte ihåg var de va, va tank:P Men Cissi sa han. Rätt? ;D"
Jag -"Ja, det är rätt. Vem är du då?!"
Okänd -"Fille. Asså jag e inte från sthlm. Jobbar bara här, känner folk bara"
Jag -"Vet du vem som gav dig numret, vad hette han"
Okänd -"Ingen aning. Asså va bara in en snabbis. Halvstor snubbe brunt hår typ"
Jag -"Jaha, Vart var du på Ekerö då? Det kanske var Olson?"
Okänd -"Va vem fan e de? Jag vet inget om den sidan av stan. Gillar söta blonda ;)"
... Sen fortsätter det ett tag!

Någon som känner sig skyldig eller vet vem det är. Han känner tydligen någon Rico också.. Helskumt! Haha..

Anyway, efter rasten rullade det på. Vi var mest ute och barnen var supergoa. Stora som små och det gjorde att eftermiddagen gick relativt snabbt.
Klockan fyra fick jag gå och skulle dra mig tillbaka till bilen när jag blir helt kall i hela kroppen då jag inte minns att jag tagit ut nyckeln ut låset på bilen och lagt ner den i väskan. Mycket riktigt så ligger inte nyckeln i väskan, endast hemmanyckeln där jag lyckligtvis har en extra till bilen på. Jag var helt säker på att någon tagit bilen men till slut ser jag den och bli lättat och i handtaget sitter en lapp, då är det minsann någon snäll själ som sett mina nycklar och tagit hand om dom. Gah! Vilken tur...
Jag drog iaf vidare mot Bromma utan nyckeln eftersom jag tänkte att jag kunde ta den imorgon. I Bromma hämtade jag Lisa och vi åkte vidare hem till henne för en myskväll med tv, middag och godis och en hel del snack, vilket verkligen behövdes. Hon har en del kassa människor i sin klass just nu som jag mest skulle vilja strypa plus en annan kass människa längre ut på öarna som skulle ha ett nackskott. Tydligen så har inte denna människa (vars namn jag inte nämner med tanke på hur många gemensamma vänner vi har) inget bättre för sig än att smutskasta och snacka skit om folk. Svårt att förstå hur hon har tid, hon bör prioritera sin "familj" i första hand. MEN, jag och Lisa hade det iaf mys & mums!
När vi kände oss klara med varandra drog jag vidare hemåt och pappsen mötte mig vid Statoil för att fylla tanken med bensin. Så nu är det bara att tuta och köra igen.
Ja och efter en varm lång dusch som jag nyligen tog efter DH så är det snart dags för sängen. Börjar redan klockan åtta imorgon och efter det blir det aerobics.

Madelene Valkyria E. skicka sms när du kommer hem så jag kan gå in och läsa din blogg. ELLER RING!.. Jag är så jävla nyfiken!

Peace!


Kommentarer
Postat av: Gudinnan

Valkyria Johanna Madeleine om jag får be.

2007-10-10 @ 12:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0