A day at waste

Idag har jag gjort absolut ingenting. Jag har verkligen megadåligt samvete över detta men tänkte gottgöra detta med att träna, sola och gå i stan med syster imorgon. Som ett perfekt avslut på morgondagen så blir det Lejonkungen trilogi tillsammans med nyopererade Madde. You gotta love Disney.



Nu på kvällen har jag försökt lista ut ett tal som min yngsta syster hade i läxa och ja, jag tog hjälp av den självklaraste människan i mitt kontaktnät. Det var även det smartaste eftersom vi fick svar ganska snabbt, dock var svaret alldeles för komplicerat både för mig och Malin jag vet inte om hon fortfarande sitter där upp och skriver ut svaret. Buff buff! Jag är så sjukt glad att jag kommit ifrån matten iaf, det var sjukt jobbigt och tråkigt och svårt...
Så här såg hennes mattetal ut:
 

Formeln för att beräkna summan av de n första termerna i en aritmetisk summa är:

a_1+a_2+\ldots +a_n=\frac{n( a_1 + a_n)}{2}
Exempelvis är summan av de första 100 heltalen
1+2+3+\ldots + 100 = \frac{100(1 + 100)}{2} = 5050. 

Nej fy fasiken, blir bara snurrig alltså!

Nu ska jag hoppa i säng och kolla klart på Oceans 13. Imorgon ska jag åka på muskelpass innan jag och Linda ska ses i Råcksta för att sedan åka vidare mot stan. Syster yster ska nämligen ha maskerad så hon måste införskaffa lite grejor till sin utklädnad.

God natt pussar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0