Skedning & Rally

Nu kom jag precis hem och har tryckt i mig lite tacos. Det satt sjukt bra i magen efter en så lång dag.

Igår åkte jag hem till Madde och vi myste i hennes säng med lite vin. När hon skulle på rökpaus så hittade vi en leopardfärgad snigel utan skal på hennes tomt. Någon form av igel och vi kunde såklart inte låta bli att känna på den och den var alldeles mjuk och slajmig. Men guuuud så tuff den var, jag blev lite kär. Madde tog i lite för hårt på den dock så den korvade ihop sig och blev liten men jag tror att hon menade väl egentligen hon var bara väldigt väldigt nyfiken.
Vi gick och la oss ganska tidigt, jag satte på tv:n och somnade tok snabbt med Ior som sällskap nu när jag inte hade Birro. Vaknade lite senare och tv:n var avstängd... Madde sov som en stock!

Imorse gick vi upp vid kvart över fem. Madde skulle gått upp halv fem men var dålig och snoozade 45 minuter. När hon vaknade frös hon så jag skedade lite med henne så hon blev varm. Så snäll är jag, fick även känna på hennes lena rumpa, inte med flit men det är sant som dom säger... -Madeleeen!!
Anyway, när vi väl kommit ur sängen så gick det ganska snabbt och vi var väl iväg ganska så snart. När Per körde rallybilen till Nyckelby fick jag köra deras Audi och den var inte speciellt lättkörd. Madde fick lära mig att växla fast hon inte ens hade ett körkort och gasen va jätteseg men det gick ganska bra ändå.
Jag har iaf vart på rally sen klockan 7 imorse och dagen har gått ganska långsamt men det har varit skoj och ganska skönt. Madde och Per kom tvåa och de andra som jag kände som körde var Robin, Anders, Jacke och ja, familjen Edlunds crew. Det var t.o.m nära ett tag på morgonen att jag skulle få åka rallybil men kartisen vars plats jag skulle tagit dök tyvärr upp. Maybe some other time.
Jag träffade Olson också men han försvann mest och Chaplin snackade jag faktiskt med ett tag. Det var trevligt, var ett tag sen man såg honom och ja han hade ju låtit både hår och skägg växa så var det inte för den stora bärgaren skulle jag kanske inte kännt igen honom. Jag blev bjuden på fest också, han fyller ju 30 i år så det blir finkalas på Munsö. Weeij! Tårta och hela tjolabaloan!
Men för att återkomma till rallyt så kan jag meddela er om att så mycket som jag frusit idag har jag inte gjort på länge, jag har gosat runt i fjällis och Maddes döskalle mössa, sjukt mysigt! Jag somnade iaf i bilen på vägen hem, det är tydligen tradition enligt Madde så det var ju himla tur att jag såg till att inte den viktiga seden bröts. Varsågoda!


Ikväll så har Madde fått för sig att vi ska till Bro och jag börjar fundera på om jag verkligen orkar det. Jag är helt slut just nu och ska krypa upp för att ta en dusch. Vem vet jag kanske piggnar till efter det, vill ju faktiskt verkligen se transformers men är det värt att kämpa sig till Bro för det?! ...

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0