Måndag 31/3

Jaha nu har bloggen inte fungerat på ett bra tag så jag skriver väl lite på datorn så att jag senare bara kan klistra in skiten...


Igår skulle jag ju öppna igen och jag hade ju ställt om klockan så jag verklilgen inte skulle komma sent. Klockan sex ringde alarmklockan första gången och först tänkte jag "fan va skönt, jag kan sova ett tag till.." men sen kom jag på att vi ställt om klockan och jag ville försäkra mig om att det var rätt så jag gick till datorn där det stod att klcokan var 8:13, hmm, det kan inte stämma tänkte jag så jag gick inte på internet där klockan visade exakt samma tid så jag sket fullständigt i allt och kastade på mig mina arbetskläder, sprang ut utan smink och med oborstat hår till bilen. Körde gärnet hela vägen till jobbet, hastighetsbegränsningar existerade inte för jag hade lovat att ställa om klockan och vara i tid.

Jag vet att jag tänkte att jag tyckte det var lite konstigt dock att inte någon ringt och frågat varför det inte var öppet men skit samma. Jag sprang in på macken, tog kasserna ut kassaskåpet, öppnade upp porten för att sen göra allt annat som öppna tvätt, uteskåp, grilla korv och baka bröd. Jag tyckte det var märkligt att det inte kom mer folk, jag menar klockan var ju ändå halv nio liksom. Till slut kom en kille i arbetskläder in och frågade om det hade hänt något? -Näe, eller vadå? Då säger han -Ja du vet väl att klockan är sju(!!). Woooot??

Yeah, that's right. Jag öppnade en timme innan när jag trodde jag var en timme för sen, det var ju jävligt kul!

Jag stängde igen och gick in på kontoret och satte mig ett tag, gjorde klart alla bullar och kaffet sen öppnade jag klockan åtta igen. Jag säger då det, hur lyckas jag?


Dagen i sig var väl helt okay, på eftermiddagen precis innan jag skulle sluta så blev jag ganska upprörd. Så där jag-är-så-arg-så-jag-välter-en-stol-upprörd. Det var något jävla stolpskott som påstod att jag var otrevlig... Att jag inte log eller hälsade. Shiet! Aja, någon gång ska det väl vara den första. I övrigt tycker alla andra att jag är snäll och trevlig så screw you and your ugly car.

Aja, stött blev jag iaf och på dåligt humör men det gjorde mig även peppad till att vara ännu mer trevlig så jag såg väl ut som en jävla pajas med leendet upp till öronen. Men sen kom iaf Danni och Sebbe och gjorde mig glad igen, dom var båda på bra humör och fick mig att skratta igen. Lycka!


Jag åkte hem, tvättade och tog en lång varm dusch. Sen gick jag ner och solade lite och tog ännu en lång dusch innan Fredrik kom. Vi kollade på Shoot em up, de börjar skjuta efter fem minuter i filmen och slutar inte fören den är slut. Sjukt bra film, han dödar några killar med morötter och den stora frågan varr väl egentligen; Vart förvarade han alla dessa morötter?! Mystery...

Idag öppnade jag igen och har haft skoj med Sebbe och Danni. Just det, Sebbe jobbade ju natt igår och morgon idag vilket man egentligen inte får göra men iaf, han jobbade med Mattias (kvällhelgspersonal som jag ännu inte träffat) som chockerande nog skickade sms till mig och undrade om Sebbe fick sova hos mig så han slapp åka komunalt enda hem till Haninge. Givetvis hade han fått låna bäddsoffan om det inte var så att jag såg sms:et klockan tre imorse. Stackars Sebbe. Som tur va fick dom skjuts av Farhad.

De lyckades lura stackars Farhad också, Danni ringde vid tolv när dom skulle gå och Sebbe trodde det var jag först, men sen så ville Farhad snacka och frågade vem det var då tyckte Sebbe det skulle vara kul att luras så han sa att det var jag i andra änden av luren och Danni spelade med. Haha, stackars Farhad blev tokblåst! Haha, aja!

image2281
Sebbe och Mattias hade tråkigt på jobbet så jag möttes av denna fina lapp på morgonen


Idag var det inventering så Danni var som sagt på jobbet, massa räknande. Jag fick räkna alla plånböcker, dvd-filmer, solglasögon och CD-skivor i kassan och butiken. När det var klart tog Roger över och jag fick leka med Danni i lagret. Leka=räkna! Allt godis, bröd, chips, läsk(!), korv (inte korvförpackning utan varje liten korv för sig) och dessutom panten på varenda flaska. Shiet vilken dag.

Jag tänkte åka förbi hemma och hämta dammsugaren också för det är så dammigt hemma just nu så klockorna stannar. Jag åkte hem, satte mig i soffan, somnade, vaknade lite senare och kom på att jag behövde köpa frimärken innan jag skulle hem så jag tänkte -nu är det dags att åka. Sätter mig i bilen och kommer till Statoil 24 när luren ringer. Det var mamis som hade sett mig åka -"Du har inte glömt nånting?"... Naej, vad skulle det vara? -"Dammsugare?" Juuuuust det... Jag är en lite förvirrad själ ska jag tala om. Jag tar den efter jobbet imorgon istället.

Imorgon är det vanligtvis min lediga dag men dum som jag är så ställde jag upp på att inventera med Danni och Roger så klockan halv åtta imorgon kommer Danni hit och hämtar mig så åker vi tillsammans till Shell i Kista för att räkna varor där och efter det vidare till Tensta för att hjälpa Shoreh och Sebbe med inventeringen. Det kommer bli en lång och jobbig dag men det är bara att bita ihop.


Titta vad som kikade fram i  vår tvätt


Nu ska jag kolla upp lite körskolor som eventuellt kan finnas i Sumpan så jag kan gå och kolla synen och fixa lite MC-böcker! Det är fan läge nu alltså

Ciao!


Kommentarer
Postat av: emilia

vi skulle vara sociala och hälsa på dig idag, men du var inte där. Men fick en snabb pratstund med farhad, otroligt trevlig människa det där. En glass köpte jag och jocke vardera också :)
Puss!

2008-04-01 @ 20:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0