Uppdatera säger ni...

But ofcourse!

Ja förra veckan så var det... hmm får se nu.. jobb, jobb och sen lite mer jobb. Jag umgicks som vanligt med min Fredrik. Vi har hunnit vandra på IKEA, säga hej hej till Carrebarre och Ocke (hans systerbarn)... Va fasiken, jag minns typ inget mer... Eller vänta, jobbintervju, skjutsat Sandrew till Kista och hälsat på i Hässelby där Lajzan tagit över mitt rum och min sönder...hrmm -hoppade säng.
I Fredags var både jag och Fredrik lediga så vi sov i Bro Torsdag natt. Vi gick upp alldeles för sent men när vi väl tog oss i kragen så var det raka vägen till Sumpan som gällde för att fixa iordning oss inför kvällen.
Vid halv fyra ringde Lisa och var klar och eftersom jag satt i telefon så fick F ta samtalet och dom kom fram till att vi skulle ses i Bromma inom 30 minuter. Vi åkte dit och mötte henne, körde till Skärvik, jag och F fick oss ett varsit tjyvnyp i armen för att vi inte kunde sköta oss tyckte Lisa. Vi stannade i Brostugan för att käka lite gott och när getingarna blev allt för jävliga så bestämde vi oss för att röra oss.
Hemma hos Lisa korkades det typ upp och vi satt ute och snackade skit en stund tills det var dags att springa till bussen och åka vidare hem till Gisselsson. Vi fick verkligen springa för vi fick bråttom där mot slutet och sen vägrade min telefon fungera så jag fick skicka två såna där himlarns buss-sms. Vilket jäkla waste of money, det visade sig sen att det var för att jag inte hade någon mottagning, crap! Det gick bra till slut och efter en jobbig (hatar att åka komunalt f.y.i) bussresa och en sjuhelsikes vandring så kom vi fram och på altanen satt värdinnan själv, vår älskade Linda som var hemma från sina studies, Emilia & Jocke ofcourse, Tessan och Jimmy som jag inte sett på aslänge, Linnsan var på plats och sist men inte minst Sandrew & Kim var där som en trevlig överraskning.
Det drack, skålades, lektes öllekar och sen var det dags att gå till bussjäkeln igen för att ta oss till Rasta.
Där var det drag, Olson var där, Anders, Axlo, Lunken, Ida, Tessan, Malin och massor med fler människor, plus alla som åkte med oss. Olson pussades och hånglade (tydligen) med massa tjejor. Någon frågade om vi var tillsammans, Fredrik kom överens med Anders och Olson det var ju skönt, han bjöd laget runt på drinkar också, min generösa man.

Jag pratade med Axlo som bestämt sig för att inte flytta till Norge (om jag minns rätt) och Anders fes massor, han försökte övertyga mig om att det minsann var en avloppsbrunn som lukta men jag vet bättre. Mohaha!

Anywho, kvällen blev natt och natten blev morgon så vi vandrade upp mot vägen för att ta taxi. Tydligen så gick jag med Emilia, jag minns det inte så där överbra men jag tror att Fredrik var arg på mig, vilket är ganska vanligt på fyllan. Linn hade deeptalk med någon, jag vet inte vem. Lisa låg i diket och sov och Gisselsson var lite mammig. Sen minns jag inte så mycket mer faktiskt. Jag och Fredrik somnade på en lövtunn madrass i gästrummet hos Lisa.



Dagen efter var jag lagom bakis och vi bestämde oss ganska snart för att svulla i oss någon form av FET mat. Pizza it is, första-bästa blev det där gula huset vid LIDL på Ekerö. Vettefan vad stället heter, so whatever!

Skjutsade hem Lisa och åkte hem till Sumpan för att byta om och dra till jobbet. Jobbade med en Victor som var lite så där glad, han hade tydligen haft en tråkig utekväll dagen innan men det blev bättre senare mot stängning.

Direkt efter jobbet åkte jag till Sumpan för att chilla men min älskling ringde och tyckte jag skulle komma till Kungsängen och leka med dom så jag bytte om snabbt och åkte och det visade sig att jag var framme före dom. Jag satt och väntade till F kom och parkerade bilen åt mig sen gick vi in till resten. Det var lite fest kan man säga, Christian visade sin nya vattenscooter. Det fanns bilder och filmer till förbannelse. Martin var där också, han hade fått testa scootern och var som ett litet barn på julafton, -ser du hur jag drar iväg!!
Skoj skit, Elias och Ante hade dricktävling, Stoffe vägrade vara med för han är lite av en bitterfitta men det visade sig vara ett bra val av honom för typ tio minuter senare så skulle Elias "hicka" och det slutade med att han spydde över hela vardagsrumsbordet. Ante garvade läppen av sig och Stoffe låg i mitt knä och lät asweird medan Sussanne envisades med att säga "sluta skratta, det är ju synd om honom", dessvärre kunde hon ju inte hålla sig själv så det var svårt att ta henne på allvar. Den enda som inte tyckte det var så jättekul var väl Johan som ägde det stackars bordet och soffan som blev utsatt. Men men... jag tyckte iaf att det var riktigt kul.
Folket började snacka om att dra vidare, det hela slutade med att alla bestämde sig för att dra till Christian men det tyckte inte Fredrik var en bra idé så vi drog hem till honom i Bro istället för att sova.
Återigen hamnade jag på soffan för att drygpellen själv var arg över något som han inte mindes dagen efter. Jag tror vi får ta och sluta med det här om min rygg ska överleva det här förhållande.
Jag roade mig dock halva natten med att messa med en nybliven ungkarl. Jävligt otippat att det skulle ta slut där med tanke på bröllopsplaner och diverse men what the hell! Maybe it was for the best...

Jag vaknade iaf dagen efter jävligt otippat på soffan och tyckte inte alls det var skönt så jag kröp ner i sängen igen. Fredrik var tydligen inte alls sur så vi sov tills det var dags för mig att jobba och honom att sitta barnvakt.
Igår jobbade jag med Marcus som slagit i en tå, han var inte heller så där assugen men det löste sig också senare mot stängning. Vi kom iväg typ åtta över tio vilket är ett nytt rekord. Heja oss!
Jag åkte hem och käkade väldigt sen middag med min pojkvän, vi gick sen och la oss framför en film men jag somnade nästan på dirr så han fick som vanligt kolla på film själv.

Idag började jag på nya jobbet klockan åtta, jag jobbade till tolv och ska tillbaka igen klockan fyra på möte. KUL!!
Dom kommande veckorna kommer bli helt galna, jag jobbar nämligen förmiddagarna på Kärleksörten, som dagiset heter, och eftermiddagar/kvällar på OKQ8. Jag jobbar även den kommande helgen så det där med privatliv och ledighet är något som kommer vara fruktansvärt främmande för mig dom två närmsta veckorna.
Tanken är att det ska bli heltid på dagis och halvtid på macken, jag jobbar alltså egentligen 8-16:30 på Kärleksörten och sen enbart varannan helg på OKQ8. Jag inser självklart nu att jag tagit mig vatten över huvudet men jag måste på något sätt kämpa mig igenom dom här två veckorna. Det finns liksom inget annat jag kan göra.

Ja, nu har ni fått en ganska rejäl update. För Olson skull ska jag även i fortsättningen berätta vad som händer under kommande dagar så han har stenkoll och slipper ringa hela tiden(!). IFFLE!
Imorgon ska jag alltså jobbar åtta-tolv hem och vila sen jobba kvart över fem till halv elva och efter det ska jag på något sätt försöka köra hem utan att somna och däcka framför tv:n. Happy?

PEACE!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Neee du stumpilumpan, du gick inte med mig till vägen för då var jag redan hemma :) Men jag tror nog minnsan att det var linda du gick med :P

2008-08-18 @ 18:43:04
Postat av: emilia

det var ifrån mig ;)

2008-08-18 @ 18:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0