Stockholm cruising

När jag äntligen kommit ifrån jobbet i Fredags var det bara raka vägen mot Kungsängen för att hämta upp min fulla fästman. När jag ringde så bad han mig komma in på Alexandra där han satt men jag hade arbetskläder på mig så det blev verkligen INTE så. Ut kom han iaf till slut och jag gjorde mitt bästa med att köra hem. Fredrik var full och rastlös så han satte på blinkers, stjärtvärmen, spolade spolarvätska, tog tag i ratten, stängde av tändningslåset, ja det mesta för att djävlas med mig. Skitunge!
Lyckligtvis kom vi iaf hem till slut och Fredrik fick för sig att jag ljugit för honom så han blev pissur och somnade utan att snacka med mig så jag kunde inte somna. Det sög eftersom jag visste att jag skulle upp dagen efter.

Jag började jobba klockan 07:42 och när jag kom dit blev jag lite rädd när det lät som värsta gänget utanför dörren men det visade sig bara var en dyngrak(!) Leonard och två vänner. Han hade festat hela natten och åkt direkt till jobbet. Det skulle han få sota för senare på dagen kan man säga.
Vid elva tiden började han nyktra till och gick på då på toa cirka tio gånger för att spy och göra annat. Han satt mest bakom kassan och mådde asdåligt och det värsta var att han skulle ta sig på något sätt till Bålsta efter och börja jobba där direkt efter.
Fredrik kom förbi en snabbis med motorcykeln tills det var dags för oss att sluta, jag lämnade stackars Leonard vid pendeln och sen körde jag efter Fredrik till hans jobb för att lämna mc:n. Vi åkte hem, solade, duschade och fixade iordning oss och åkte sen till Hässelby för att gå på någon form av tjuvstart av en kräftskiva. Det var redan en hel del folk där, trevligt! Lajzan har tagit över mitt rum och min (som hon kallar det) sönderknullade säng, så hon hade myst in sig rejält.
Vi åt kräftor, nubbade lite och drack öl sen bestämde vi oss för att ta oss till stan komunalt för att kolla lite bilar på Stockholm Cruisingen.
Lajzan hängde med också. På pendeln däckade Fredrik i stolen och jag satt och snackade med en mamma till en mkt söt liten tjej.
Vi kom in till slut iaf och började knata på Svevägen när jag hör någon skrika mitt namn bakom. Där stod Öftiger och Löken vid nån bil och snackade skit så jag hälsade på dom lite och fick se Lökens snygga ärr efter att han blivit skuren på Dao. Läskigt men han mådde bättre nu och jag fick mig även ett par tjuvnyp.
Vi vandrade vidare och träffade Olson och Simon som stod och drack groggar. Lajzan började tafsa på hans skägg och hamnade till slut uppe på hans axlar. Det såg lite smålustigt ut men det var kul.
Vi blev bjudna på efterfest hos Sunken i Vällingby så vi gick mot tuben. Olson, Simon, Sunken och Fredrik lekte i rulltrappan och det slutade med att den slutade fungera och Simon ramlade och slog sig. Visserligen kände han det inte fören dagen efter.
Till slut kom tuben och i sista sekund bestämde vi oss för att dra hem istället så vi övergav stackars Lajzan med alla dudes men det gick nog bra ändå.

Vi åkte hem och åt knäckemackor och sen somnade min man medan jag duschade så det var bara att gå och lägga sig i soffan (tydligen) och somna in till en film.



Imorse kom Fredrik ner och hämtade upp mig i sängen igen och vi somnade en stund till.

Pappsen kom och hämtade mig och Fredrik så vi kunde få hem bilen och efter det var vi tvugna att leta efter en läkare eftersom min mensvärk inte var att leka med. När vi kom till Karolinska ångrade jag mig så vi åkte hem istället och jag hamnde i ryggläge med en kudde på magen men jobbet fick lida. Jag kunde knappt stå upp och ännu mindre jobba.

Hela dagen har spenderats i soffan framför tv:n och snart är det väl en snabbdusch och sängdags som gäller. Det är en dag imorgon också och då ska jag väl försöka jobba tänker jag.


Peace out!


Kommentarer
Postat av: drew

Hoppas du kryar på dig stumpan!

2008-08-10 @ 23:29:37
Postat av: Världens bästa Valky

Jävla pucko. Jag har ju för fan endometrios = jag har supermenspiller hemma. Du skulle åkt hit så hade jag kirrat din mage på 10 minuter.

2008-08-12 @ 18:31:59
Postat av: cecilia

well exqeeze me... kunde typ inte veta de men då vet jag de till nästa gång!



i'm all better now fyi

2008-08-12 @ 20:44:35
URL: http://ceciiliaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

uppdatera

2008-08-17 @ 22:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0