One trip over

...one more to be excited for!

Ja, vi åkte i Torsdags och kom hem igår. Vägen dit var inte alls så upphetsande. Jag träffade på en gammal skolkompis på Shell i typ Enköping och fattade ingenting fören vi lämnat stället. Måste sett ut som en pajas med ett stort frågetecken över huvudet när han typ skrek TJEEENA, det var längesen!! -Hmm, hej, jag är kissnödig. Vart är toaletten.
Anywho, siste biten lektes det lekar och sjöngs allsång.
När vi kom fram så var alla helt slut, vi tog en varsin öl, fick en present och sen gick vi och la oss.
-Tack snälla Lisa för halsbandet!

Dagen efter var det som vanligt tidig uppstigning. Frukosten var färdig och vi blev väckta av Lisa och Linn, sötrumpor!
Gröt och oboy, massa kläder på, hyra bräda, skaffa liftkort sen ut i backen. Det var is och dåligt väder hela första dagen så efter lunchen blev det typ ett åk för min del sen gjorde det så ont i foten och det var dålig åkning så jag gick tillsammans med Fredrik och satte mig på afterskin. Det var drag men eftersom vi hade bil och skulle hem fär att äta så blev det inte långvarigt...
Middagen var splendid, det blev kycklig med massa god gojs, några xider och öl sen sängen återigen.

Lördagsmorgonen var även den myspys, det blev återigen frukost och sen backen. Mycket bättre åkning och mer snö. Det gick bättre och bättre för lilla mig att åka med jag dök på ansiktet rätt ner i en snöhög när jag skulle skvätta ner Fredrik som hade ramlat. På kvällen så tog Jonas med sig nyckeln ut på långfördsåkningen så vi kom inte in. Det slutade med mulningar, snötuttar, snökastning och herren på täppan. Till slut hittade Martin en öppen altandörr som han smet in i och åkte på pjäxorna genom huset för att öppna ytterdörren åt oss.
På kvällen kom två kompisar till Jonas och vännerna festade till lite medan jag  gick och nannade tidigt. Jag vet inte vad det är med snowboardåkningen tar knäcken på mig,
F kom också efter mycket om och men...

Söndagsmorgonen kom och alla var mer eller mindre döda, förutom jag då som lagt mig i tid.
Vi hade dock fått punka på vänster bakdäck under natten så medan resten åkte ner till backen fixade jag och F reservdäcket. Vi kom ner till backen, lämnade nyckeln, åkte lite bräda sen bestämde jag och Fredrik oss för att lägga ner och testa icecarting istället. Det var asskoj. givetvis krossade F mig men jag sket i det med tanke på att han har tävlat i gocart och det i princip svämmar över av priser hemma. Jag körde mitt egna race och jag fick iaf höra att jag INTE körde som en tjej. -Awesome!
Vid halv två käkade alla lunch sen begav vi oss hemåt. Hemfärden blev något tystare och sömnigare. Alla i bilen sov i princip utom chauffören då såklart. Vi fick ta några omvägar, förbi Hässelby för att dumpa Jonas skidor sen till Bromma för att dumpa Lisa och Linn och sen hem till Bro som vi redan kört förbi en gång. Pju!

Så såg helgen ut i det stora hela. Tack alla som var med för en jättebra trip och tack snälla Lisa igen för bra planering och för presenterna och Linn för jättegod frukost! Tack för maten som ni lagade. -Ni är bäst!
Martin du var diktig och gjorde sallad någon gång, Wredde hjälpte till och väntade på mig i backen. Jonas... -I got nothing!!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0