Happy valentines day! -I'll say...

Hola bonitas y bonitos!!

Titta nu har jag lärt mig spanska också, kommer vara mångkulturell inom kort om detta fortsätter!
Idag råkade jag ta lite sovmorgon trots att pappa väckte mig med gelehjärtan på sängen. Jag kom iaf bara fem minuter för sent och jobbade i fyra timmar. Efter jobbet åkte jag hem och sov till klockan typ halv fem och mammsen klev innanför dörren. Hon hittade minsann något på trappen. -"Cissiiiii, du ha fått något här!". Jaha, tänkte jag. Nu har äntligen armbandet kommit men nej, så var det minsann inte. På trappen låg en bukett med blommor. En mycket fin sådan också. Min första tanke var att farmor hade skickat till mig som grattis till lägenheten eller något men nej inte det heller. Det var nämligen Danne som tyckte jag var värd en bukett med blommor på alla hjärtans dag. Så himla gulligt och det gjorde verkligen hela min dag. Det var ett kort till men jag tror inte jag ska skriva vad det stod för lite personligt ska det väl ändå vara.
Mammsen la dom i en vas och nu står dom bredvid mig på skrivbordet och doftar gott.

image2026

Kort efter blomöverraskningen så var det dags för mig att göra middag till familjen. Dom ville ha pastarullar igen så det var bara för mig att sätta igång. Nästa gång hoppas jag att jag får laga något annat för nu kan jag det här med tanke på att det är tredje gången jag gör samma maträtt.
Anywho, pappsen kom mitt i matlagningen och jag fick en lång röd ros och en stor bamsekram. Min pappa är en riktigt bra pappa faktiskt.
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte väntade mig så mycket denna dagen men jag fick mycket mer än jag räknade med och är självklart jätteglad över att jag dessutom fick en mysig middag utan tjafs med åtminstone majoriteten av familjemedlemmarna närvarande.
Malun skulle självklart käka med sin nya pojkvän så henne får man väl inte se på hela kvällen men jag får försöka överleva.

Efter middag, nyligen med andra ord, åkte jag och Lajzan till Solarieöarna. Så skönt och avslappnande och snart behöver man dom inte längre för solen börjar ju dyka upp titt som tätt.
Kom precis hem och då säger Linda förskräckt, vart är mamma och pappa?! Hon fick för sig att de hade hyss för sig så hon ville ta en lite biltur till men det gick jag inte med på utan ställde mig istället på tutan för att de skulle få reda på att vi var hemma och när vi klev innanför dörren så visade det sig att de fortfarande satt och letade efter resor vid datorn. Dumhjärnor!

Men men, snart blir det tårta -White lady! Pappa sa att det var som prinsesstårta fast med chokladmousse och grejor så vi får väl se hur den smakar.
Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!

Kommentarer
Postat av: banaz

va god tårtan såg ut.

Glad alla hjärtans dag

2008-02-14 @ 20:26:04
URL: http://www.banaz.blogg.se
Postat av: cecilia

Den va gaaaalet god , yum yum!

2008-02-14 @ 20:54:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0