Hardcore!

Jao så var det ännu en dag att skriva om då...

Jag körde körde till Bålsta igår vilket kan ha varit det värsta jag varit med om. Snöstorm och helvette! Det var halt och sjukt jobbigt alltså men det funkade helt okey på ditvägen. Vi kom dit, käkade lite gott, snackade med släkten. Alla var väldigt intresserade över lägenheten och mitt jobb. Det är lite trisst att de fortfarande inte hört av sig men förhoppningsvis så gör dom det snart.
Anyway, efter fikat ville jag hem så fort som möjligt eftersom det är trisst att vara den enda nyktra bland massa onykter släkt. Diana och hennes kille gick med sin stora hund också så då blev det ännu tråkigare. Jag måste faktiskt ändå säga att jag är mycket stolt över Diana som slutat röka och klarat det i snart tre veckor. Bravissimo!

Anyhow, vi åkte hem och ja, det var väl en ännu värre resa än dit. Jag skulle fixa fläkten och ja det slutade med att mammas stora läskiga cheva hamnade i sladd och vi for hit och dit på den hala motorvägen men lyckligtvis kyckades jag räta upp bilen snabbt och ingen större skada skedd. Jag blev lite förskräckt och likaså mor och far men annars var det chill. Vi kom hem välmående och jag fick min efterlängtade Corona.
Maddox ringde och ville leka och jag är aldrig den som är den så det slutade med att vi tog en taxi till Ängby där det var kareoke för hela slanten. I taxin kom jag fram till att Madde såg normal ut, hon brukar se så "hardcore" ut och då informerade hon mig om att hardcore minsann betyder hårdporr och det passade ju ännu bättre på henne så från och med nu så heter Madde Corre!
Zandra sjöng iaf mycket bra kareoke när vi kom och hon fick även för sig att jag hette Stina(?). Jag hittade en gammal skolkompis också från Hässelby Strand och sen kom även Ekis. Kul kul! När det var stängningsdags for jag och Madde vidare in till stan för att gå på Anchor. Jag var ganska kissnödig så jag passade på att kissa bakom en bil innan vi sprang till bankomaten. Efter bankis träffade vi Fredrik utanför the place där det var massor med kö. Som tur va så känner Madde typ allt så vi kom in före alla andra nördar. Mohaha!


Tre Heiniken på dirr när vi kom in och ja som sagt, Madde kände alla så jag och Fredrik stog mest och såg dumma ut. Efter en liten stund försvann Madde och jag och Fredrik blev ensamma och såg ännu dummare ut. Han kände sig precis som jag lite vilsen bland alla hårdrockare och sen så berättade han hur kul han hade tyckt det var när Madde berättade vad jag sagt på nyår. Jag hade nämligen sagt att jag ville ha Fredrik, jag tyckte tydligen han var ashet och ville ligga med honom. Detta har jag absolut INGET minne av men ja, varför inte liksom. Det var lite pinsamt och jag tog tillbaks det redan dagen efter vilket Madde såklart också berättade då blev han lite besviken men hey, jag kan inte stå för ngt jag inte minns att jag sagt. Men det var lite pinsamt, jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Haha!

Aja, Madde dök upp igen som tur va och vi satt bara och snackade tills det var dags att dra. Madde var supertrött efter att ha sovit i en dryg halvtimme natten innan. Fredrik drog vidare och vi tog en taxi. Jag hoppade av i Bromma och höll på att glömma väskan i bilen och sen kom Axlo och hämtade mig. Vi hämtade Comet i stan eller så kanske han redan var hämtad jag minns inte. Jag snackade med Lajzan som var dyngo och vi mötte Anders. Linda kom på hur mycket hon saknar honom och ville självklart snacka med honom så Anders fick luren och snackade ett tag. Ja, det var väl det som hände ungefär. Sen åkte vi hem och sov, jag såg ungefär två minuter på en film och snarkade sedan in. Axlo har även spelat in mig när jag sover, tydligen så snarkade jag verkligen på riktigt. Jag har en tendens att göra det efter några öl, men wtf!


Idag vaknade jag vid elva och fick frukost på sängen. Gröt blev det! Vi kollade på film och somnade om igen till klockan tre när jag fick ångest och ville hem. Så Alexandro, snäll som han är, skjutsade hem mig och jag vände i princip i dörren eftersom mammsen och pappsen skulle hämta kinamat. Mums!

Nu har jag alltså käkat för ett tag sen och ska snart få banan med vaniljglass...


Ha det bäst alles!


Kommentarer
Postat av: weronica

vilken årstid gillar du bäst?

2008-02-03 @ 18:13:55
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en trevlig söndagskväll! :D

2008-02-03 @ 18:17:18
URL: http://klintens.blogg.se
Postat av: cecilia

weronica: sommar helt klart

Patricia Klintberg: Tack :)

2008-02-03 @ 22:35:16
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0