IKEA

Dagens arbetsdag
  • Jag och Felix (mosmaskinen) hade ett gräl och han bestämde sig för att strejka tills jag hade rengjort honom -sagt och gjort, nu är vi vänner igen
  • Danni kom och sa hej, det var kul...
  • Jag har lärt mig att droger dödar färre människor än alkohol och cigg.
  • Min träningsvärk har plågat mig.
  • Socialicerat massor med min chef har jag gjort idag.

Jag och Roger har som sagt snackat massor och han informerade mig om att alkohol är farligare än folk tror eller så är det droger som kanske är ofarligare än vissa tror. I don't know! Jag är emot droger och det som händer med sinnena när man håller på med skiten, men å andra sidan blir man inte direk clever av alkohol heller och rökning dödar långsamt det också och är det något jag verkligen INTE gillar är det rökning. Usch usch!
Jag kan förstå att heroin och kokain och andra a-droger är förbjudet men bara för att uppröra alla så ska jag ifrågasätta detta med gräs som vissa röker? Det ÄR inte farliare än alkohol, det är till och med bättre så jag fattar inte grejen. Ingen baksmälla, man blir lugn och harmonisk så varför kalla det en fucking drog. Det är visserligen bara en b-drog och jag är verkligen inte insatt i ämnet men fan. Verkar ju helt ofarligt från allt jag hört och det används även i medecinska syften så varför inte bara dumpa ciggen och spriten och röka på!?

Anywho, nu ska jag sluta upprör er människor.
Jag har varit på IKEA idag och shoppat lite smått och gott, så som:

  • diskhanddukar med matchande grytlappar
  • svarta tallrikar och koppar
  • bestick
  • vinglas och höga glas
  • diskställ
  • underlägg
  • kapsylöppnare till väggen
  • osthyvel
  • iskubsmallar i hjärtan och stjärnor
  • salladskål + -bestick
  • salt & peppar kar
  • skärbrädor
  • sugrör
  • diskborste
  • ljus
  • sophink och toaborste
  • påshållare

Det är säkert några saker till som jag inte minns nu men ändå är det mycket mer än hälften kvar. Jag har ingen mikro, inga som helst vardagsrumsmöbler, fortfarande inget att skärma av sängplatsen med, inget bord att ha datorgrejor vid. Ja det är en del att fixa kan man säga. Barstolar måste jag också få tag på...
Jag hittade en soffa som jag verkligen vill ha, på blocket fanns den och vi har ringt i tre dagar nu eftersom hon bett oss ringa igen men idag svarade hon inte. Dumskalle! Jag ska även köpa en "pläd" från La Redoute så småningom. Pappsen har sagt att han ska stå för dvd och tv vilket självklart uppskattas grymt mycket eftersom det ligger ganska mycket pengar i det.
Imorgon efter jobbet blir det till att åka till lägenheten med det som köptes idag och även kolla upp mått, färger, vad som behövs, fixa kartonger. Ja, en hel del med andra ord.


image2120

Jag blir pushad som fasen med det här jäkla MC-kortet också så jag måste få tag på böcker och boka lektioner inom en snar framtid nu. Vill ju helst ha det i sommar men chansen att jag klarar det på så kort tid är inte direkt stor, men ligger jag i ordentlig så är det möjligt.

Imorgon så är det Fredag och då ska jag jobba, tycker om att jobba nu för tiden. Jag är så pigg och glad på jobbet, speciellt när vädret är sammarbetsvilligt.
Imorgon så kanske jag ska få låna Svenson Svenson om jag inte blir bortglömd och efter jobbet är det som sagt en massa fixa och sen sprita med Madde. Jippi!
Verkar bli en hel del i Alvik, ett ex ska dit från typ ett sekel ago. Han är precis likadan då som nu, bara lite mer hår på snoppen skulle jag tro. Eller kanske inte... PASS! Sjuk är han iaf och ganska ogillad i min kompiskrets vilket också är mycket förståeligt. Ja kaos, vi får se hur det blir. Vi är iaf en sjukt het duo som ska dit sen får vi se vilka andra skeva människor som är där.
Axlo vet jag ska dit också, annars har jag ingen aning. Det brukar alltid sluta med att ingen har nåt att göra och kommer dit iaf även fast dom egentligen inte tänkt de.

Shit vad jag babblar en massa skit nu, kanske bör sluta skriva ett tag har säkert hållt på med detta inlägg i en halvtimme nu. Mest för att jag inte ska somna...
Hej då helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Sohlberg

jag sàg ett repotage för ett tag sen att det dör ca 5000 svenskar varje àr pga alkoholens pàverkan, dà även inräknat alla sjukdomar man kan fà det, lever skador och sà. Men av drog relaterade skadar dör bara 400 svenskar. Det är en rätt stor skillnad.
Men jag är fortfarande emot droger men det är en sjuk siffra ändà..

2008-02-28 @ 21:23:20
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Anonym

gräs i sig är i princip ofarligt, dock är det en "ingångs-drog" till tyngre grejer, det är det som gör de farligt..

2008-02-28 @ 22:56:45
Postat av: cecilia

Ja jag är helt emot droger också.. usch usch!

okaaaaaaaaaaay, shiet smart! .. nu vet jag då ska jag sluta grubbla

2008-02-28 @ 23:28:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

när hämtar du soffan gumman

2008-02-29 @ 10:47:59
Postat av: monica

hello cissi!
behöver du en kaffebryggare till nya lyan så har jag en! Fräsch som fan, använt typ två gånger :)

2008-02-29 @ 16:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0