Stardust

Filmkväll med babysiz blev det ikväll. Hon skar upp grönsaker och fixade dipp medan jag stod för film sen kröp vi ner i varsin soffa och glodde på Stardust, -en överraskande bra film!
Jag är verkligen ett big fan av övernaturligt tjosan och önskar själv att jag kunde leva i en värld som liknar livet på Hogwarts, Narnia eller varför inte i Neverland?
Allt egentligen som skiljer sig från vardagen idag skulle iofs duga faktiskt. Livet i sig känns ganska pointless, jobba, äta, sova!
Jaja, jag ska så småningom resa och se världen. Tyvärr finns det ju inte häxor, trollkarlar, flygande grisar och enhörningar men jag kan gå med på att få se lite andra djur så som delfiner, elefanter och papegojor. Jaja, det är ett senare äventyr ändå.




Efter filmen så ringde mammsen ganska tajmat och ville ha skjuts hem från en Sing Starkäll hos en väninna i Spånga så det var bara att hoppa i skorna och dra. Utanför dörren mötte vi en ganska dragen far som druckit whiskey hos Gunnar hela kvällen... Ja! Den ena är ju värre än den andra.
Malin följde med också så jag fick sällskap och efter lite irrande runt i halva Spånga så hamnade vi till slut rätt och en glader mamma kastade sig in i bilen och vi begav oss hemåt.
Lajzan hörde av sig och vill ha skjuts från Östermalm.
Lajzan: Hämta mig på Öster
Jag: Hahahahahahahahahahahaha!
Lajzan: Vadå?
Jag: Tror du jag hämtar dig på Östermalm NU? Hur full är du?
Lajzan: Spiknykter
Aa. ofta baby. Det slutade med att hon sov hemma hos 22-åringen hon träffa på IN som tror att hon är typ 20. Tror du bruden berättar att hon är 17, nej! Hon ska vänta tills hon fyllt 18 och berätta sin ålder då. Alla ni som trodde att min syrras dumheter var någon form av teater -NI HAR SÅ FEL!
Ungen bad två invandrar brudar PASSA hennes moppe medan hon skulle in i KISTA KOMPITENS CENTER för att hämta läxor (vilket skämt), hur smart tror ni det är på en skala och mycket riktigt var den ju borta, typ två veckor efter att hon fått den i present...

Men iaf... Nu sitter jag här, ensam och övergiven en Fredagkväll, som en gammal banan som ingen vill ha, brun och mosig! Men vad gör man, jobb imorgon kväll från fem till stängning. Precis som Söndag och Måndag också, skitkul! Avskyr som sagt stängningar men tre dagar i månaden ska man väl klara av. På Tisdag åker jag och systrarna till farmor och då blir det även kontraktskrivning på Vegagatan, där även min nya adress kommer flyttas efter den första Mars.
Det är lite småjobbigt att ännu en gång tänka om men jag är självklart fruktansvärt glad att jag fick lägenheten trots allt. Sex hela månader utan snodda kläder, skällande hund, same old peeps. Ja, det ska verkligen bli riktigt skönt!

Nej gott folk. En prinsessas dagbok väntar i dvd:n och Fanny i sängen så det är väl egentligen bara en sak som väntar. Sömnen!

image2097

Sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0