Åre är fördjävla... bra!!

Lördag.
Jag somnade hemma hos Lisa efter mycket om och men. Det blev en hel del packande för vår del och vi försökte få ner grejor i varenda tomma utrymme vi hade och det gick ju bra till slut.
Jag och Lisa gick och la oss i hennes rum med SATS på lilla dvd:n men efter några avsnitt insåg vi att det inte gick att sova så Lisa smet in i ett annat rum medan jag faktiskt ganska snart därefter hamnade i drömmarnas fantastiska värld.

Söndag.
Uppe med tuppen för att fixa det sista innan den långa färden mot vår destination. Pappa Franken kom och vi packade in oss i bilen efter att mamma Lisa fixade frukost som vi skulle ha på tåget.
Vid perrongen sen var vi redan svettiga och helt slut efter att ha kånkat på de tunga väskorna och farade huruvida vi skulle bära oss åt när vi kom fram och det inte fanns någon pappa som kunde hjälpa. Skit i det, vi satte oss till rätta och så bar det av. Sju långa timmar på tåget gick relativt snabbt, vi fick en granne på tåget också med ett lite för välkännt ansikte. Världen är allt bra jävla liten...
Vi roade oss också med att skriva historier som kommer dyka upp ett senare inlägg.




Vi kom iaf fram till slut och bestämde oss ganska snabbt för att ta en taxi till stället där vi bodde eftersom vi inte hade någon aning om vart det låg och hade dessutom hundra tons packning att släpa på. När taxin kom och vi berättade att vi skulle till Mitt i Åre 1 så skrattade chaffören lite och sa att -ja det blir en resa på ca 400 meter. Jaja, skit samma, det var helt klart värt dom 60 kronorna som Lisa fick betala.
Vi checkade in oss och packade upp och kollade upp vart man skulle vara på kvällen och kom på ganska snart att det var Dippan som gällde på Söndagar så det var dit vi skulle. Grannarnas spis hade pajat så de kom in för att låna vår och vi fick då reda på att det var Hotell Diplomat som var the it place för kvällen. Dessutom var dom mycket trevliga och Lisa hittade genast en som hon ville ha. 

Efter en powernap och lite krubb så duschade vi och fixade iordning oss för Åres första girls night out. Vi hade dock inte den blekaste aning om vart stället låg men som tur var hittade vi grannarna ute och Lisa fick en härlig kram från en flicka hon aldrig nånsin sett innan. Vi stalkade de iaf till Diplomat och efter en sisådär halvtimmes köande kom vi äntligen in och trång är ju egentligen en understatement. Jäklar i min lådda... Det var PACKAT!
Det var ingen höjdarkväll direkt men helt klart en okay utekväll, vi träffade på Sam -the bajsskalle också men han hade ganska bråttom ut på dansgolvet. Efter en stunds försök till att dansa på det trånga dansgolvet och den keffa musiken så gav vi upp och vandrade hem med glada miner men utan sällskap.





Måndag.
Ja, det är klart vi var lite sega när vi vaknade men Lisa väcker mig ju alltid med en underbar frukost, tända ljus, makrillsmackor och hela köret så det är bara att studsa upp och se till att vara på topp.
Jag skulle hyra den där nedrans brädan så det fick bli första aktiviteten på dagens schema, efter det upp för mount everest och fixa liftkort sen var det bara att köra. Åkningen var perfekt mycket beroende på det underbara vädret. Dock så stötte jag på mitt första problem efter bara andra åket, spännet på brädan var paj och Lisa, dum som hon är, bestämmer sig för att åka i förväg men där sitter jag och kommer no fucking where. Lisa ringde mig och jag sa att hon var knäpp då gick hon fulld av samvetskval till närmsta pistvakt och frågade om hjälp. Tack baby! Det hela slutade dock med att Cissi, med bräda, fick ta sittliften ner igen. Det var inte så pinsamt, speciellt eftersom jag typ är den enda som är HELT rosa och åker neråt med en bräda i knät. Fan, alla som jag mötte pekade och skrattade kändes det som. Dessutom var det riktigt scary att åka neråt och självklart så stannade liften ett par gånger på vägen. Tack, strike one!




Efter att jag bytt bräda och åkt lite grand så var det bestämt att dagens afterski skulle vi minsann ha nere på Bygget. Att hitta dit var ju lite av ett kämp för sig och efter lite krypningar och snubblingar så var vi iaf framme. Lisa blev chockad när de inte kollade leg i dörren och ännu mer när man var tvungen att ta av sig jackan. Men det var skön afterski med SNSB (Sveriges Näst Snyggaste Band) och där lyckades jag med ännu några tabbar.
Jag hade ju självklart kollat in den gayigaste "killen" på stället med rosa underställ, örhängen och toffs. Ja, det låter inte ett dugg snyggt men det tyckte jag om då. I don't know why. Lisa hade ett ragg även hon, eller nej, my bad. Hon hade två. Ögonflirtar kallade hon det, men men. Bandet var grymt och vi shoade, shimmade och studsade precis så som man ska göra. Vi skrattade en hel del åt dom som trodde att de kunde dansa också men verkligen var helt tacktlösa.
Till slut var det iaf dags att kasta in handduken och dra vidare, när vi ska hämta jackorna så märker Lisa och jag (till min stora förvåning) att det lilla "ragget" som jag kikat på var inte alls någon kille, det var en tjej. Hon hade ingen snopp och ja, det var ganska pinsamt. Strike two.
Ut gick vi iaf, och när jag ska ta min bräda så lyckas jag göra en Stig Helmer från Snowroller. Japp, jag välter alla skidor på hela stället. Fuck me, det var pinsammare än att åka neråt i liften och det var just vid den tiden då precis varenda kotte skulle dra så jag var inte ensam och Lisa är inte direkt till någon större hjälp för hon ligger dubbelvikt på marken av skratt. Ja, det blir väl Strike Three?.
När jag till slut har fått upp de flesta skidorna så drar vi snabbt som ögat därifrån men långt kommer vi inte när vi märker att liftarna inte är öppna så jag lägger ner brädan medan Lisa tar en cigg och funderar på hur vi ska komma hem. Sen så hör jag lite för sent att Lisa säger upprepade gånger "Cissi, brädan, brädan, brädan...", umgefär när hon säger det femte gången så förstår jag och jag då är det såklart för sent. Min bräda åkte mycket sanbbt ner för ett jättestup som jag fick ta mig ner för genom att sätta mig på rumpan. Lisa fick skit för det för att jag var så irriterad efter de två första misstagen. Strike fucking fore.



 Vi fick vandra hemåt från Bygget vilket var ganska jobbigt med bräda och snowboardskor. Efter några öl och cider blir man ännu mosigare så när vi kom hem så däckade både jag och Lisa och vaknade inte fören två timmar senare och var då segare än någnsin så vi funderade seriöst på om vi skulle orka gå ut eller inte men bestämde oss för att ta oss i kragen och försöka oss på en utekväll.
Vi duschade, fixade, drack lite och sen drog vi återigen till Dippan som tydligen hade studentfest. Vi trodde vi var i god tid men ICKE! Kön var olidligt lång och galet jobbigt. Ordningsvakterna bad oss flytta, backa, dra in magarna och  jag kände att tålamodet inte alls fanns när det sa att det skulle ta 45 minuter och vi inte rört på oss efter en halvtimme så orkade vi helt enkelt inte mer och drog hem ist och somnade i soffan framför tv-programmet Advokaterna.

Tisdag.
Ut i backen igen, massor med brädåkning och ännu en dag med sol och pudersnö. Mys mys mys! Afterskin var denna gång på Fjällgården, minst lika bra som på Bygget och dessutom skidväg hela vägen till dörren. Pink Hink hette bandet som lirade och de var grymma. De körde allt från Sean Kingston till riktiga klassiker. Perfekt after ski band och mycket easy on the eye.
På vägen hem på brädan körde jag som en Gud, speciellt efter typ 4 öl. Lisa sa iaf att det såg riktigt bra ut så man kanske ska ha det som en vana att ta sig en jävel varje gång innan man drar ut i backen...



Hemma käkade vi och powernapade som vanligt innan det var dags att fixa iordning sig igen. Den där duschen är välbehövande för den gör att man piggnar till ordentligt.
Kvällens place var Bygget så vi beställde taxi till halv tio och det var alldeles lagom. Precis innan kön startade och det var bara att glida in och sätta sig i myshörnan.
Som sagt, folket ploppade in och ja, det var min tur att vara kalasfull denna kväll. En kille berättade för Lisa att han inte ville ha något med mig att göra men han visade något helt annat senare på dansgolvet så Lisa blev förbannad. Men men.. Hon försökte även få kontakt med mig angåenden en viss bajsskalle men det blev liksom bara fel.
Lisa: Du fattar ju ingenting!!
Cissi: Men... det kanske är för att jag inte hör!!
Det var ganska hög volym och när jag fått lite för mycket alkohol i kroppen så får jag för mig saker och dessutom är allt jag säger så jävla rätt och alla andra är dumma i huvudet. Det var precis så det var denna kväll också.
Vi två stängde dom och då var det dags för oss att gå, Lisa ville ta sällskap med grannarna men jag vräkte ur mig att de minsann var dumma i huvudet och hälsade aldrig men Lisa konstaterade att det gör dom minsann visst så ja, hon var dum i huvudet för jag hade ju såklart rätt... eller?
På vägen hem iaf så hittade Lisa ett ragg, hon fick hångla lite och jag sprang i förväg. Sen hade tydligen någon sagt något om att killen hade klamydia och det tyckte inte Lisa var så kul så hon dumpade killen precis innan hon råkade stöta på Jonas som hon istället tog med sig och bjöd på nudlar, dock inget annat så han fick gå hem och Lisa somnade sött ensammen i sängen och det gjorde jag med fast med ett telefonnummer från en kille utan skjorta rikare.





Onsdag.
Lite slitnare denna dag men frukosten var som vanligt framdukad så det var bara att fisa upp. Lisa var på som fan att åka sista skiddagen men jag var död så jag hamnade i sängen och några halvtimmar senare var jag lite mer på så då åkte skidoutfiten på och bräddojjorna likaså. Ut i backen, inte alls lika skön åkning, pissväder och fötterna ville inte som jag. Vi hann med en färd enda upp på toppen för andra gången och sen var vi så slut och mosiga i isbacken att vi åkte vidare mot afterskin som även denna dag fick bli på Fjällgården tillsammans med Pink Hink.
Helt okey men jag fick bara i mig en öl och en choklad och Lisa kändes sig lite berusad på en Irish coffe och en öl så vi drog hem och käkade samt tog en nap som vanligt.






Ja och ni vet vad som händer efter vilan, jo vi fixade iorning oss och tvingade i oss ett glas vin innan det var dags att ta halv tio taxin återigen till Bygget. Denna gång var kön längre men det gick relativt snabbt, men inte tillräckligt snabbt när man har högljudda norrmän framför sig som försöker sig på någon form av raggningsreplik som jag inte förstår ett ord av. Sedan fortsätter han prata med mig när jag i själva verket inte fattar ett jota. Jag bara log och nickade på huvudet, as usual! De var lika glada för det så...
Inne var det ganska lagom med folk och jag var som jag alltid är dagen efter alkoholkväll, segstartad men Lisa var full och köpte tequila efter tequila till mig så det började väl arta sig lagom tills vi skulle hem. Lisa hittade något ragg som hon sms-flirtat med hela dagen idag men fortfarande inte vet namnet på. Sen var det en annan kille som var 28 som tydligen flirtat med min mamma. Karlis kom fram och sa hej också, mycket kul! Som sagt, liten liten värld. Annars var det ganska lugnt.
När vi sen skulle hem så hittade vi några killar som vi posade med framför kameran, det är allt jag vet eftersom jag har bilderna. Jag har ingen aning varför eller vilka dom är.
På Max träffade vi Jonas och Bajsskalle också, sen bar det av hemåt ensamma och trötta. Vi somnade mega snabbt och jag tror inte att jag gjorde bort mig så mycket denna kväll. Weeeij!






Torsdag
Jag kan lova er att jag var seg imorse efter all tequila, ska jag vara ärlig så mår jag inte ens bra ännu. Vi var tvugna att checka ut klockan tio över nio imorse. Jag kan säga att jag och Lisa uppskattade då att vi beställt städning, fy farao vilken svinstia.
När vi checkat ut tog vi en runda på Årebyn innan vi somnade i sofforna som fanns i vänterummet på hotellet där vi bodde. Där låg vi från klockan tio-elva tills det var dags att ta sig ner till tåget som skulle gå klockan kvart i fyra. KUL!!
Min väska gick sönder också så Lisa var tvungen att gå bakom för att se så att inget ramlade ut, väl ner på stationen försvann Lisa in på Ica för att skaffa färdkost och jag blev kvar utanför med all packning.



Hela resan hem har varit som en resa ifrån helvettet. Jag har mått så dåligt och tiden gick verkligen jättelångsamt. Lisa sov eller läste bok och jag ibland spelade vi lite kort med kortleken som vi snodde från vänterummet. Usch och fy, jag ville bara dö. Det var dock kul att det kom fram en kille med ett ritat kort och sa "hej, ni kanske vill ha en sån här", sen gick han vidare. På kortet var det en korghäst och vad det är för någonting har jag ingem aning om. 
Nu är jag äntligen hemma och ska faktiskt gå och lägga mig. Jag har säkert missat hundra grejor men då fyller jag i det sen.



Ha det bäst allesammans...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0