Båstad

Jahaja, är det dags nu att uppdatera er om den lite smått spontana Båstad-resan?

Upp vid nio på Onsdagmorgon för att pack det sista och sen bar det av in mot Malmskillnadsgatan där lilleman och familj bodde. Vi tog Annelies Ford focus till Lobby där pappsen till A väntade men han hade fått med sig fel lur så  jag och lilleman fick virra tillbaka och hämta den och sen virra tillbaka igen. Efter massor med om och men så kom vi iaf iväg. Det tog sin lilla tid men efter typ fem timmar var vi i Båstad vid tältet/loungen där tåget skulle stanna klockan halv ett på natten. Efter en stund tyckte jag det var dags att bege sig mor vandrarhemmet iaf och Kristian som jag följt efter hela vägen från Stockholm visade vägen. Ni ska vara medvetna om att även fast jag var barnflickan så kunde jag ju inte vägen. Så medan jag följde efter Kristian OCH Aston som satt i en dodge viper satt jag själv i den lilla focusen och lyssnade på Bamse eftersom det  var den enda skivan som fanns och radion fungerade bara när den kände för det.
Men iaf, vi kom fram till pensionatet som hette Målgården och inställde oss på dirr. Efter lite mat så la jag Aston och somnade ganska snabbt därefter.


Loungen var inte heller så tråkig btw!

Torsdag morgon, jag minns väl inte så där asmycket men vi käkade frukost, hängde lite i loungen, åkte och handlade en leksak (eller tre) till Aston och sen hem för att leka med dom. Vi lekte lite i parken och sen så var det väl det vanliga, äta, gnälla, bajsa och sova.
Nej just det, på Fredagen fick jag en kort stunds ledighet för att gå på en Lars Wallin-fest. Inte helt illa kinkat men det var direkt hem sen för att natta Aston.

Fredagen däremot var vi inne i Båstad. Jag och A mös massor på stranden och kollade på beach-volley matchen som Annelie fixat. A klättrade lite på trampbåtarna, doppade fossingarna och buggde sandslott. Massor med mys innan det var dags att bege sig hemåt igen för mat och sova-dags.



Lördagen var helt sjukt skön. Det hände inte så mycket, jag bråkade lite med A vid loungen när han inte ville lämna pappsen och sen hämtade jag Annelie som tagit sovmorgon efter Fredagens bravader ute på krogen. På kvällen var jag ledig från A så jag gick och la mig tidigt och läste massor med bok. Jag håller nu på att läsa Jennas bok för andra gången. Den är så jävla bra!


Såret på kinden läkte ihop fint!

Söndagen var det dags för hemgång så jag packade mest och sen bar det av. Lillemans far körde dodge och jag satt bredvid, till en början. Innan vi kommit till Göteborg där R hade ett ärende så somnade A och låg inge vidare så jag fick hoppas bak och hålla upp hans huvud.
Bilen var lyckligtvis snabb och Aston var på topphumör så tiden gick fort och jag fick skjuts hem och hade detinaton Sundbyberg vid tio-tiden på kvällen.
Under helgen har jag även fått en hel del sms av Magnus som glassar något så in i helvette i Båstad just nu och han är fortfarande där och mobilen vibrerar så där lagom mycket om dagarna när en annan jobbar. Fasiken alltså...




Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0