Otursdag? Try week!

Jaha, det var i Onsdags jag skrev sist och det var ta mig fan en av dom värsta dagarna i mitt liv. Inte nog med mens OCH urinvägsinfektion så har jag fått in tvål i örat så det är TOKLOCK! Shiet, när jag för ungefär den hundraelfte gången skulle gå på toa och äntligen kommit hem till Fredrik så stod det en korg på toalettstolen som jag var tvungen att lägga på golvet framför dörren vilket resulterade i att jag inte riktigt nådde så jag kunde stänga. Jag fick därför luta mig över korgen och hålla i mig på ena sidan och då mina damer och herrar, då lyckades jag ju självklart sätta in tummen så där asbra i springa på dörren och sen försöka drämma igen den. Min kära tumme är numera blå och smärtan jag hade just då fick mig nästan att svimma. Som top on the icing verkade F nere och samma kväll hade jag även tappat två av mina nails så det var en riktig jävla skitdag! Lyckligtvis tog den slut äntligen...



Igår vaknade jag första gången vid halv fem, både jag och F var på myshumör men det hjälptes inte klockan fem var det uppstigning. Halv sex satt jag i bilen på väg mot jobbet och klockan sex var jag på jobbet. Ca en minut innan Peter.
Jag som tänkte äntligen en ny dag fick mig en käftsmäll rätt på nosen när hela butiken i princip låg nere. Det tjöt från ett skåp, någon propp hade gått så varken pumpar eller kassor fungerade. Postdatorn var helt död och även biluthyrningen, det gick inte att få tag på varken chefen eller biträdande. Shiet... igen!
Efter mycket om och men och en hel del meckande från Peters sida så löste sig allt iaf, men dagen i det stora hela var kaosig med "destvatten"spill, en jäkla massa biluthyrningar och krångel. PISS!
Jag slutade iaf klockan halv tre och efter att ha shoppat lite lukta-gott till min och F's bil var det bara raka vägen hem för att duscha och byta om... trodde jag. Det var kläder på sträcket som skulle vikas och kläder i maskinen som skulle hängas upp så det var bara att rejsa.
Jag hann lyckligtvis med bra marginal, tuben skulle inte gå fören om sju minuter när jag kom till stationen men jag glömde dessvärre mitt bankomatkort. När jag väl sitter på tunnelbanan så kommer jag ungefär till Västra Skogen då hela skiten bara dör. Först stannar den en bra stund och sen släcks alla lampor och motorn stängs av. Jaha? Now what?
Vi stod väl där i sju-åtta minuter sen bar det av igen och jag i stort sätt sprang från tricken till dagiset där jag skulle hämta Aston. Resten av dagen gick väldigt smidigt, han fick korv på vägen hem och åt maten som jag lagade, han ville mest vara ifred och somnade nästan på en gång när jag lagt honom.
Efter det var jag dock så slut så jag däckade på soffan när jag vaknade igen så märkte jag att Anneli ringde tre gånger och jag hade inte hört ett ljud så när hon kom vid nio-tiden var hon visst jättenervös men jag sa att allt var lugnt och både hon och jag är jättenöjda med varandra så det lutar åt en liten Båstad-resa vecka 28. Det lär ju inte bli helt fel...
Efter lite chitchat så åkte jag hemåt, tyvärr så tog pengarna på luren slut så jag fick planka. Jag var helt slut på vägen hem, jag visste knappt vad jag hette men när jag klev innanför dörren så möttes jag av min älskling och då blev det mesta bättre men skiten kröp sig på och jag blev lite fundersam och trött över skiten. Varför kommer det om och om igen? Jag förstår verkligen inte? Allt händer på samma gång... Ja, det blev lite jobbigt ett tag men när vi gått och lagt oss och snackat en massa skit så gick det över.



Idag vaknade jag först när F drog, jag var självklart tvungen att gå på toa efter att ha drucket ett helt paket tranbärsjuice kvällen innan. Sen var det mors och good bye. Idag åker F till Göteborg för att leka med bilar och dessutom för att köpa en motorcykel. A-hole! Jag har försökt förklara för honom att det suger att ha en död pojkvän och att han inte har körkort än så han ändå inte kan köra den men han är kille och lyssnar inte på mig överhuvudtaget. Jag tycker iofs att det är jättekul att han hittat en Mc som han verkligen vill ha och han är ju som ett litet barn på julafton men jag vet även hur han kör och jag vet hur andra kör. En olycka händer så lätt så jag kan inte göra annat än ha magvärk och oroa mig Sören.



Jaja, det är Fredagen den 13:e idag och jag tog ledigt från jobbet för jag kände mig inte alls bra än och dessutom är jag livrädd med tanke på hur resten av veckan sett ut.
Jag ska iaf ut och dricka öl med Lisa ikväll på söder, det kan inte bli annat än mysigt. Innan dess tänkte jag kika vad familjen ska hitta på. Jag kanske får komma och äta med dom när jag är alldeles ensam och övergiven, det skulle ju faktiskt vara snällt. Jag saknar faktiskt min mamma...

Imorgon ska jag nog antagligen leka med Danni, utgång lär det väl bli eller något liknande. Annars har jag inget annat planerat i helgen däremot ringde Linnsan för någon timme sen och hade lite roliga saker att berätta. På Måndag ska vi tydligen på en modevisning och klä på modeller och för det får vi biljetter till Sex & The City och en lyx-goodie bag. Det säger jag då INTE nej till.

Nej nu ska jag hinka i mig nästa paket med tranbär sen lär jag väl försöka få tag på mammsen!
Puss så länge!

Kommentarer
Postat av: malun

haha cissi alltid du som skadar dig :)

2008-06-13 @ 14:00:08
URL: http://majzaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0