Inte min dag

Vaknade imorse av väckarklockan, första gången lät den klockan halv åtta sen snoozade jag till tio i åtta och då var det bråttom eftersom Charre skulle komma klockan åtta. Upp och på med kläderna, precis när jag satt på mig tröjan så tjuter ringklockan och utanför dörren står ett stycke Chaplin. Hej hopp!

Vi skulle besikta min älskling så som planerat käkade vi frulle tillsammans. Jag tänkte att avocadomackor är lika med bra energi vilket såklart var ett stort misstag. När jag skulle ta ut kärnan med kniven så tog jag i liiiite för mycket och slant bredvid kärnan genom avocadoköttet och rätt in i mitt egna kött. Lillfingret var i vägen för den språngnya kniven så gled skönt rätt in i mitt flesh! Japp, riktigt djupt blev det och blodet slutade inte forsa så Chaplin tog tag i det hela, utan plåster hittade vi den bästa utvägen i toalettpapper och tejp. Mm, satt och käkade frukost med handen i vädret så att det skulle sluta blöda lite men no luck. Aja, pappret stoppade skiten från att komma på kläderna det fick duga.
Medan Chaplin la i pengar i automatem för att få en biljett till bilen så han skulle slippa p-böter så hämtade jag min älskling och tyckte det såg lite skumt ut när sakerna låg i passagerarsätet som vanligtvis brukar bo i hanskfacket. När jag sätter mig i bilen så märker jag att stereon är VÄCK! Hora, inbrott i bilen. Hur orkar folk vara så fittiga..
Lyckligtvis så var jag på bra humör så jag tänkte okay, det här suger och dagen började unfortunately åt helvete mem vafan, nu kan det ju bara bli bättre... SÅ SKA MAN ALDRIG TÄNKA!!




Vi åkte till mitt jobb och tog en biltvätt, Danni plåstrade om mitt finger sen tog vi en kaffe innan det bar iväg till Vinsta och bilbesiktningen. Bilen gick igenom utan ett enda fel, kille som höll i besiktningen blev mkt imponerad av min älskling så jag är en mycket stolt ägare av min silverfärgade 740.

Lycklig som jag var så tänkte jag att lite shopping skulle sitta ännu lite bättre som plåster på mitt lillfinger så vi drog vidare till IKEA för att köpa lite smått och lite gott. Ja, jag hittade en skohylla, skrivbord och bestickförvaring. När vi var på väg till kassan så började plåstret läcka igen så det var bara att springa till toaletten och då ringde pappa så passande. Efter att ha blodat ner hela golvet på IKEAS toalett så skulle jag ju lägga ifrån mig luren för att skölja så jag sa hej då till pappa och då, givetvis, tappar jag telefonfanskapet i marken så den går i tusen bitar. KUL!!
Jag plockar ihop skiten igen och tar lite papper runt fingret och går ut till Charre som tyckte jag skulle gått ut til bilen ist men jag tyckte han behövde hjälp och det slutade med blod på typ allt så det var ju bara dumt. Men Chaplin fick iaf köra oss därifrån och till närmsta mack för att köpa plåster och jag fick även en MER-dricka.
Sen blev det RUSTA och där hittade jag en dörrmatta, tandborstar och ett tvättställ sen begav vi oss hem mot Hässelby för att plocka Malin som ska sova med mig idag.
En snabbis in på ICA i Åkis för dom sista nödvändigheterna och sen hem till Sumpan, äntligen!!

Medan Charlie tog en nap så drog jag och syrran till farmor och fikade. Hon sa att att jag antagligen skulle sytt i fingret men att det är för sent nu så jag får helt enkelt bara låta det vara och hoppas på det bästa. Inga värktabletter, sova utan plåster och hålla handen högt, -bra tips!
Vi snackade massa skit och helt plötsligt så frågar farmor -"hur går det med din bilmekaniker då?", eeh, fast va?.. Ja. man kan ju säga att folk inte direkt håller käften i vår släkt, det går snabbt. Men men... anyway!
Nyligen när jag kom hem igen så tänkte vi börja med skohyllan vilket var bra tänkt at first men det började blöda igenom plåstret ganska snabbt så det blev blodigt överallt igen, fuck! Men nu är iaf skohyllan ihopsnickrad och Chaplin håller på för fullt med skrivbordet. Jag har snott tillbaka min dator som Lajzan trodde hon kunde sno så den ska installeras lite sen också.
Jag ska försöka få in MC-programmet så jag kan börja plugga massor nu.

Det var väl i stora drag min underbara dag. Imorgon ska jag jobba morgon, slutar klockan tio så då ska jag hem och umgås med Malin som är ledig.
Ha de bäst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

för sent för att sy efter en dag? nja inte riktigt... bara att åka till doktorn

2008-03-11 @ 22:06:12
Postat av: Anonym

ehm jaha , tokigt hon jobbar inom sjukvård så tycker hon borde veta ...

2008-03-11 @ 22:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0