Dinner and a movie

Shofadderittan!

Hässelby igen då, har precis betalat en räkning och gissa vad jag hade fått när jag gick till bilen imorse... Japp, mycket riktigt! En p-bot. Jag samlar på dom där rackarna!

Shit happends så att säga. Igår så vaknade jag upp lite så där lagom trött när Lisa ringde. F vaknade klockan tre på natten och trodde det var morgon så han försökte sig på något form av morgon"mys" men sen fick han reda på vad klockan var och då vände han sig bara och somnade om. Myspelle!
Men iaf, Lisa skulle köra bilen till Fredriks verkstad på förmiddagen och ville ha sällskap så jag ställde upp. Det var bara att kliva upp och köra till Vinsta, från Bro. Lisa åkte före mig från Ekerö och ändå lyckades jag komma först. Dumma poliser och fartkameror. Efter att F kollat och sagt vad han tyckte så ville Lisa mest bara köra bilen över ett stup men det kunde hon inte för hon skulle till Täby så det sket sig.
Jag fick springa ett ärende också, växla pengar. Fredriks, syrras, man ska till England så han ville ha engelska pund. Det var lättare än jag trodde och efter det så åkte jag typ hem eller nåt minns inte.

Bio var det iaf på kvällens to-do-list och den skulle ses med ingen mindre än Sandrew. Det var asmysigt, vi gick och kikade i affärer och käkade massor med pannkaka med sylt, banan och grädde. Jag införskaffade ett linne, bh och trosor sen hittade jag lite snygga kalsipper till F.
Efter att vi käkat äcklig glass, blivit uttittade av äckel och fått nians skavsår gick vi upp och skaffade snacks och vandrade in i biografen. Det var vi och ingen annan där inne så filmvalet började ju kännas lite si sådär.



Sandra kom på att det stod 93 platser kvar när vi handlade biljetterna och efter det stod det 91, när vi kom in så räknade vi stolarna och det fanns bara 93 platser. KUL! Vi var helt själva i hela salongen, haha! Vi levde loppan där inne och vädrade våra illaluktande fossingar medan Sandra sjöng för mig på norska.
När filmen äntligen började så kom det en till snubbe in och han satt och skrattade högt för sig själv.
Vi såg Be kind rewind med Jack Black, han var som vanligt lika kul men filmen i sig var väl egentligen inget man behöver gå på bio för att se.


image2557

Efteråt körde jag hem S och fick tillbaka lite grejor som jag glömt. Bl.a Valkys halsduk och mitt tuffa armband. Skönt att det är på plats igen...
Jag åkte hem och hittade min man i sängen, sömntutan hade somnat på soffan innan så han var pigg och glad. Efter att jag hängt upp kläder och tagit en dusch så studsade jag ner i säng och ja, fick väl några blåmärken till men det var det värt.

Idag ska vi till landet och chilla galet. Jag är som sagt i Hässelby nu för att kirra lite med räkningar och diverse sen ska jag återigen hem och packa väskan sen bär det väl av så småningom.
Peace out m.f's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0