Jag har åkit rally-tävling

I Fredags vaknade jag med feber och huvudvärk så det blev inget jobb. När jag väl tagt mig upp ur sängen så hade jag inget annat val än att sätta igång och städa eftersom Sandra trots allt skulle komma på middag.
Vid två kom min älskling hem och hjälpte till lite och vi tog bilen till Bålsta för att göra oss av med lite pantflaskor, handla mat och sprit.
När vi var hemma igen så var klockan fyra vilket inte var så bra planerat eftersom det var då jag egentligen skulle befinna mig i Hässelby. Jag skickade iväg ett mess till Drew som jag skulle hämta och sen var det spettet iväg igen den här gången utan min man som fick stanna hemma och dammsuga.
Efter mycket om och men så var vi iaf tillbaka i Bro igen och där varvarorna framställda men mannen min stod i duschen så jag började lite smått med salladen tills det var min tur att duscha sen dså fick F fixa resten. Vi åt en supergod middag, potatisgratäng, kött och burn out sauce. Tack älskling, -du är bäst!
Emilia hörde av sig till Sandra och hade det tråkigt så Sandra bjöd hit dom vilket resulterade i ett spontant besök av Em och Jockmock! De hittade hit utan problem och vi hade det jättemysigt även fast Emis skulle jobba kvällen efter.
De drog sig tillbaka vid ett-tiden, jag och min man besökte sängen illa kvickt och jag somnade nästan på dirr.


Sandra tyckte jag skulle ha grädde på min näsa

Vid tio-tiden i Lördags vaknade jag av ett sms "jag är på väg nu". Det var Lisa som bjudit in sig själv på brunch kvällen innan. Det var bara att springa upp och handla frukosten eftersom jag inte hade crap att bjuda på.
Det blev yoghurt, vindruvor, bananer, rostbröd, nybakat bröd, avocado, ost, skinka etc etc...
När Lisa var mätt och belåten så åkte hon tillbaka till sitt och vi började planera eftermiddagen och kvällen.  Det började med att Fredrik åkte och sa hej till Oscar och Casper och sen åkte vi in tillk stan för middag och en bio. Vi käkade på Pizza Hut, jag tog någon nacho -grej och Fredrik tog några ribs. Det slutade dock med att vi bytte eftersom jag fick skavsår i käften av all Jalapeño.
Efter maten var det som sagt bio-dags och vi hade bestämt oss för Max Payne, jag såg hela filmen medan min partner låg och sov mot min axel. Fråga mig inte hur han lyckades för det pangade, och det skreks och det var mest höga ljud hela tiden. Bra jobbat!
Efter filmen/vilan så åkte vi hem, tog en varsin öl och gick och la oss. En helt okay Lördag om jag får säga det själv.


Imorse gick vi upp klockan kvart i sju cirka, klockan sju var vi och hämtade upp pappa Spånken och sen bar det av mot Vinsta för att hämta upp ekipaget. Det var nämligen rally idag på Mälaröarna och lilla jag skulle sitta i förarsätet och "läsa noter". Det var ju först anmälan sen besiktning och efter det ut mot Munsö för att invänta mastervarvet där jag fick skriva en massa grejor på ett papper, det var Fredrik som sa vad som skulle skrivas och det var det som jag sen skulle säga till honom när vi körde. Eftersom det faktiskt var jag som skulle hålla reda på vart i papprerna jag var så gjorde jag en liten sidonot vid en av noterna, jag skrev "gula träd" och det tyckte Fredrik var jättegulligt men det fungerade faktiskt riktigt bra.
Vi skrev även mitt namn i rutan med silvertejp men självklart lyckades jag skriva fel, "C.ARBLOM", jag missade ett N. Fuck it, shit happends!
Efter mastervarvet var det en till väntan på att få köra och ja, sen fick vi vänta två gånger till efter det eftersom man kör tre varv men det var sjukt kul. Jag var inte alls rädd eller nervös som alla trodde och frågade mig om. Det var enbart kul och jag skulle självklart gärna göra om det.
Vi slutade på tredje plats och jag fick min första pokal, yeey! Det var verkligen en härlig dag och jag är, trots att jag verkligen inte är något proffs, stolt över min insats efter att jag sagt att jag verkligen inte skulle göra annat än att sitta bredvid. Det sista som hände innan vi lämnade öarna var ju självklart punktering. Jag tror det är någon förbannelse som vilar över mina axlar, det är ta mig fan tredje på två veckor!!
När vi lämnat bilen och kommit hem igen så handlade vi mat som Fredrik ganska snabbt tillagade eftersom vi var hungriga. Nu sitter jag här proppmätt medan den bättre hälten ligger och sover i soffan, söt är han också. Han incisterade på att få sova medan jag bloggade klart så då får han väl göra det.



Nu när jag är klar ska jag försöka få upp min babe.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0