Två veckor har fan gått

Jaaa ja! Jag ska uppdatera...

Torsdagen dagen efter jag skrev sist var en jävla hor-dag! Alla var arga och irriterade på dagis och jag mådde inte speciellt bra. Men jag skulle träffa Lisa så jag var glad ändå.
Så på vägen till Vällingby där jag tänkt lämna bilen fick jag ju givetvis PUNKTERING. Fitta fat handgranat!...
Jag ringde pappa som skulle komma om 40 minuter, crap! Som tur va har jag världens bästa svärfamilj och svärfar så pappa Jan kom och löste problemet på ett kick och jag kunde åka dom sista metrarna till parkeringen jag skulle ställa mig på.
Jag åkte in till stan och träffade Lisa för att käka middag och dricka gott, vi åt på ett ställe på söder som var helt underbart. Jag beställde in en drink som hetter Caramell-martini och höll på att dö. Det var den godaste drinken jag någonsin druckit. Man ville bara vända upp och ner på glaset men det gjorde jag såklart inte.
Vi åt världens godaste pasta och tog lite ost till efterrätt sen åkte vi hemåt.
Fredrik var snäll och kom och hämtade mig vid perrongen i Bro, eller han skulle göra det men han var inte där när jag kom så jag började gå så det blev väl hämtning halvvägs hemma.
Vi gick nog och la oss ganska snart efter att vi kommit hem eftersom han inte mådde toppen och jag var supertrött efter en helvetes-dag!



Fredagen var det ju jobb som vanligt, även Fredrik jobbade, som hade varit hemma hela veckan. På kvällen var vi på trevlig middag hos svärföräldrarna som bjöd på kött och potatisgratäng. Valken och Nicke ville bowla så det slutade med att vi drog till Jakan med en taxi för att krossa dom stackarna (Fredrik vann och jag kom tvåa). Fulla lyckades vi bli också och när det andra paret åkte hem så drog  vi till "Grottan" i Kungsan men jag kom inte in så vi fick för oss att gå(?) hem och tydligen så lyckades jag dumpa både lucka och batteri till mobilen i skogen någonstans. Grattis!
På något sätt lyckades vi ta oss hem och jag däckade nog ganska snabbt.

Dagen efter vaknade jag och hade ångest DELUXE! Mobilen var i delar! Själva luren låg på bordet tillsammans med minneskortet, batteriet och luckan var som sagt borta och simkortet hittade jag inte alls. FAN! -Det sög ju! Förlovningsringen var inte på fingret heller så jag grät en skvätt men den trollade F fram ur nattduksbordet så jag drog en stor lätnnadssuck. Fy fan!
Jag minns inte riktigt vad vi gjorde under dagen faktiskt, vi hade nog mest ångest!
På kvällen var det meningen att vi skulle va barnvakt med det behövdes tydligen inte så vi drog hem till Stoffe som satt ensam istället och drack bärs. Vi spelade lite guitarhero också och sen dök Susanne upp från stallet. Det var massa trevligt och efter en stund var det fullt hus.
Jag, Stoffe. Filip och Fredrik bestämde oss för att dra vidare till Alexandras där dom som vanligt träffade fler som dom kände. Mysigt värre. Efter Alexandra blev det Golden Cave (a.k.a Grottan). Mer mys där, jag träffade tydligen någon Ante som spelade i samma lag som mitt ex så det slutade med att vi snackade en massa hockey. Intressant!? Hmm! Aja, kul va det säkert. Jag minns inte vad som sades men tydligen sa jag en del korkade saker så inget mer snacka med främmande människor som känner mina ex på fyllan.
Vi tog iaf en taxi hem när det var dags och somnade återigen på dirr.

Söndagen vill jag helst inte prata om. Både jag och F mådde så dåligt så vi ville mest bara dö! Jag hittade iaf mitt sim-kort i en jacka och blev lycklig över det.
Vi bestämde oss iaf till slut att dra till IKEA eftersom vi inte hade nå bättre för oss. Vi ville ha tv-bänken vi sett tidigare i veckan så saken var biff.
Det var självklart världens strul bara att få tag på alla delar till bänken och sen hundra meters kö. Jag var tvungen att springa på toa mitt i allt och sen när vi skulle ut till bilen så hade himlen öppnat sig. GODDAMNIT!
Fredrik ställde sig där han kände för så slängde vi in skiten i bilen, lämnade vagnen på plats och DROG.
När vi kom hem började vi sätta ihop fanskapet men jag gav upp när efter en stund och kände att det är helt enkelt dags att sova och så blev det. God natt!

Nu orkar jag inte skriva mer. Skriver resten av veckan imorgon ;)
Puss på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0