Ringar på väg

Fan i skitan nu har det gått så där lång tid igen...

Vi hämtade Fredrik och hans far på Arlanda och de hade väl haft det helt okay i Italien men det var inget de själva skulle betala själva för. De fick ju allt betalat så de kunde ju inte klaga egentligen..

Det har varit en vanlig arbetsvecka med solning och en dag fick jag jobba på en annan förskola, nämligen Strandrågen, mammas gamla jobb. Det var skoj att träffa alla hennes gamla jobbarkompisar och vissa av de gamla barnen som idag blivit superstora och sen hade de fått in massor av nya. Sju ettåringar tror jag de har, det var väl lite småkaos men ganska skönt med lite miljöombyte.




I Fredags slutade jag klockan halv fem, meningen var att F skulle hämta mig och vi skulle skynda oss och sen dra till Åkis för att käka lite snabbt innan det var dags att dra till Stockholm Beer festival. Det tråkiga var bara att vi glömde biljetterna hemma så när F var utanför mitt jobb var han tvungen att vända, detta gjorde givetvis att vi blev lite senare än vi tänkt men det gick bra ändå.
Vi tog oss en varsin taxi in så det gick snabbt och smärtfritt och även fast kön var lång så gick det bara på några minuter för oss att komma in. Der var trevligt och vi hittade massa med gott innan vi blev helt onyktra.
Vi hamnade i en limousin med mamma och pappa som skulle till Sundbyberg för att gå på Garbos. Jag grät som ett as, jag vet inte varför men men... Jag och F tog en taxi mot Bro men när vi stod utanför så visar det sig att ingen av oss har nyckel så det var bara att vända igen och åka till Hässelby. Vi mötte mamma och pappa i dörren som kom tillbaka från Garbos.
Vi hamnade i bäddsoffan och däckade på dirr när huvudet hamnade på kudden. Vi hann dock bråka lite med systrarna och Jullan också men det skulle de ha.

På morgonen dagen efter visste vi knappt vart vi var någonstans. När vi börjat vakna till och tagit en dusch så bestämdes det att vi skulle till Vällingby med mamma. Jag var sugen men orkade inte shoppa.
Jag träffade Sandra och Sarah också så det var mycket folk ute på språng kan man säga.
Vi smög in på Guldfynd också och där hände det grejor, vi har nu hittat ringar, de är betalda och beställda så vi hämtar dom på Fredag sen är det oficiellt.
Ja, sen hamnade iaf Fredrik i Åkis med resten av gubbarna, exet kikade in också och F blev lite ställd men det gick tydligen bra ändå. Han hälsade ju för en gångs skull också, kors i taket!
Jag och mammsen fortsatte hemåt efter att vi jagat tag på lite avocados sen tjatade vi hem männen så att fadern kunde börja med maten. Tacos, -nam baby, namnam!
Efter maten och lite skitsnack så började jag och Fredrik bege oss hemåt, han bjöd över Ante, Stoffe och Susanne. Tina var ute på krogen men hon dök tydligen upp senare. Jag låg då och sov sen läne tillbaka eftersom jag lyckades somna på golvet så kändes det dumt att hålla sig uppe. Sängen va fett med skön så där spenderade jag resten av natten medan Fredrik somnade på soffan innan gästerna ens lämnat byggnaden.

Idag vaknade jag ganska tidigt och kunde inte somna om så jag hämtade min älskling i soffan som kom och kröp ner i sängen. Jag kollade på Grease 2 en stund sen gav jag upp och gick ut med hunden på en riktigt skön promenad.
Nu har jag betalat räkningar och lite sånt, Fredrik har lyckats röra sig ur sängen och det är bestämt att vi ska på bio med Bro-packet ikväll. De ville se Tropical Thunder men den såg jag och Fredrik i Tisdags när vi firade ett halvår så vi får se om vi kanske kan se en annan film.

Nu ska jag in och pussas igen!
PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0