Julens bravader

Fy på maj... vad jag fortfarande suger på att skriva!

Julen började ju hemma hos la familia där vi kvällen innan drack öl och smakade på nykokt julskinka. Julaftons morgon började med grötfrukost där Fredrik fick mandeln även fast jag kämpade för att få den och fyllde hela tallriken med gröt.
Julklappsutdelningen kom sen.

Lajzan -ett Thomas Sabo L till sitt armband
Fjalar -Spyro wii spel
Pappsen -en kötthammare och ett par Frank Dandy kallingar
Mammsen -pyjamas och tofflor samt en glaska vin
Fredrik -en Ed Hardy t-shirt, Peak Performance hoodie och en DC keps,
Jag -D&G klocka, kavel, äggpensel, ram med mina systrar, pengar till sälen, hockeybiljetter, duk, tabletter och ljus.

När pappa såg kalsongerna så utbrast han utan att tänka: Åh Frank Dandy... är det bra? -PAJAS!
Jag fick lite hushållsgrejor eftersom jag varken hade pensel eller kavel sist Malin va här och baka så vi tog en hushållspappershållare för att kavla ut degen. Anywho mysigt var det iaf men vi kunde inte stanna så länge innan vi var tvugna att göra nästa stopp.
Sandra skulle få julklapp och vi skulle ävenn kika på hur dom fått till Axlos gamla lägenhet. Jag fick en pepparkaksbakatdag av Sandrew och hon fick den nya Pink-skivan av mig. Förhoppningsvis blir det bakning inom kort för snart är man väl så trött på gingersnaps att det sprutar genom näsan på en. 
Efter Sandra-besöket var det solning och sen hem en snabbis för att duscha och sist men inte minst hem till the Spångberg family. Fredriks syster stod för location sen var det väl lite knytis även om vi inte tog med oss så mycket.
Det blev fika innan tomten kikade förbi och smågrabbarna blev alldeles till sig, dom fick t.o.m sitta i tomtens knä.
Julklapparna kom även då. Jag minns inte alla med julklapparna som utbyttes mellan oss var iaf

Fredrik -Ralph Lauren piké ("med den stora gubben"), resa till Egypten, ihopfällbart ölglas, khama sutra kortlek, trisslott och en matberedare.
Jag -Fotbad, Resa till Egypten, Matberedare, trisslott
Madde -Stekpanna
Anders -Gymbag
Oscar & Casper -Wii ratt med Mariocart och en varsin modellbil
Janne -Peak Performance kofta
Reneé -Kaffekokare

När tomten gått var det middagsdags och det var det klassiska julbordet. Man åt som vanligt tills man i princip höll på att spricka sen tog jag på mig det stora arbetet att försöka bygga ihop en bilbana men insåg ganska snart att det skulle gå åt fanders så jag ropade upp morbror Fredrik som fick ta tag i eländet och det gick givetvis bättre på en gång.
Lite Mariocart och ett par öl senare var det dags att kasta in handduken så vi vandrade näjda hemåt och jag satte igång ett fotbad medan F somnade på soffan.

Dagen efter julafton, alltså juldagen var planerad med utgång. Vi åt middag med Fabian och Emelie på Brobaren och sen åkte vi vidare hem till Ante och Tina. Lite Buzz körde vi och sen bar det av vidare mot krogen. Killarna gick till Alexandra medan tjejorna åkte till gamla Terassen. Jag träffade en gammal stammis från Shell tensta som visade sig vara ägaren till stället. Han bjöd på drinkar och efter det är allt svart. jag vet inte vad som hände men jag blev redlöst jävla packad och tappade bort telefonen. Jag minns inte ens att jag träffat Fredrik men tydligen så kom han till oss och vi toog oss hem på nåt sätt.

Dagen efter vaknade jag med den värsta ångesten på länge. Telefonlös, bakis och med en enda stor minneslucka från kvällen innan. Det blev fosterställning hela dagen och sen middag hemma hos svärföräldrarna på kvällen. Det gick knappt att äta för det vände sig hela tiden i magen och det blev inte bättre av att veta att jag verkligen var tvungen att packa när jag kom hem eftersom vi skulle till Kläppen dagen efter.
Hem kom vi iaf till slut och packa lyckades vi också göra och jag däckade på dirr när huvudet touchade kudden.

Det var julen det, to be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0