Kläppen 2008-2009

Jaha, vill vi ha en liten fortsättning kanske.

Lördagsmorgonen den 27:e December bar det av. Vi drog mot Hässelby för att packa in diverse väskor och dylikt i mercan sen när en morgontrött PT kom så bar det av.
Vi hade lite knas med fönstertorkarna så vi fick stanna några gånger på vägen med vi nådde vår destination, Kläppen, vid två-tiden på förmiddagen och började med en välbehövlig lunch på Wärdshuset.
Efter det var det skipass, stugnyckel och brädhyrning innan vi till slut kunde börja packa in oss i stugan.
Alla var ganska trötta efter resan och packning så det blev en lugn eftermiddag/kväll med kortspel och tidig sänggång.



Söndagen, åkning givetvis, tyvärr ingen afterski men god mat och mys på kvällen.

Måndagen var det massa åkning med mammsen eftersom pappa skulle till Malung. Vi tog en lunch uppe på Toppstugan tillsammans och vädret plus åkningen var helt suveränt!
Afterskin gav som vanligt gärnet och PartyPolarna var i sitt essä!
På kvällen var detlite efterfest på Tranan och vi träffade Uddevallakisen, Pontus.

Tisdagen blev det jag och mamma ensamma eftersom grabbarna skulle ut på äventyr i form av långfärdsskidåkning. Det gick inge vidare, pappa ramlade och slog sönder ett knä och Fredrik ramlade tydlligen han också. De tyckte det var svårt och en riktig upplevelse men inget dom gör om.
Afterskin var mindre bra eftersom jag inte mådde top notch men drag var det givetvis som vanligt.



Onsdag och Nyår. Ingen åkning alls för la familia men jag och Fredrik drog iväg.
Kvällen bjöd på kalasmiddag med hummer och galet gott kött och givetvis skumpa och alkohol i andra forner. Vid tolvslaget tog vi säckrace ner till Tranan för att kolla fyrverkerierna. Jag fick min efterlängtade Nyårskyss av min fästman och Lajzan fick sin del hon mä.
Sen var det lite klubbaktigt på Tranan och efter det hamnade vi på en efterfest hos Pontus vänner som inte alls uppskattade vårt sällskap så vi drog oss tillbaka vid fem-tiden och somnade rätt så snabbt.




Torsdagen blev helt tom på åkning. Jag mådde piss hela dagen och ville mest dö. McDonalds cravingsen fanns dock så vi tog bilen till Sälen och smällde i oss lite käk sen hem igen för att må lite mer piss.
Pappa for till sjukan med pajjat öga så det blev ingen afterski heller.



Fredagen bestod mest av packning då vi åkte hem på eftermiddagen men vi hann med lite brädåkning innan.
Hemfärden var lång men gick relativt snabbt. Vi käkade på donken även denna dag i Borlänge. Jag hade längtat efter en Big Tasty men den hade dom slutat med återigen för att göra plats åt den återkommande El Maco. SVIN!!
Anywho, jag fick nöja mig med Big Mac men besvikelsen är fortfarande stor.

Lördagen var det match, vi åkte först till Vällingby för att vaccinera oss mot Hepatit B och sen förminskade vi återigen min klocka. Till sist fick vi skjuts av pappse, hämtade Fanny och begav oss mot Hässelby. Där satt vi en stund innan det var dags att ta bussen och tvärbanan in till Globen. Vi fick platser i klacken och det var fullproppat med människor. Trots hejarramsor, sånger och jubel så förlorade kära Gården med 2-1 mot Hv71. Ofattbart!
Hem igen och bara mysa, Fredrik fick feber och gårdagen gick åt till att ta hand om honom så mycket som möjligt, städa, tvätta. Det slutade med en sömnlös natt och hosta till max. Jobbet fick vänta idag, känner mig som en zombie.



Imorgon är det Trettondagsafton och då är det stängt på dagis så då är jag ledig hur som helst så på Onsdag är det dags igen då får man hoppas att allt är tip top!

Nu så var det klart. Fan va skönt!
Piss ut så länge!

Kommentarer
Postat av: drew

Ska ni utomlands, hepatit A?

2009-01-08 @ 19:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0